نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

بهترین رستورانهای استانبول در سال 2018

یکی از قسمت های مهم و همیشگی سفر با تور استانبول صرف ناهار و یا شام در یک رستوران خوب و زیباست، که ما قصد داریم لیستی از بهترینها برای شما تهیه کنیم تا با سلیقه خود رستوران مورد نظرتان را بیابید.

بهترین رستورانهای اروپایی

Nusr-Et Steakhouse

این رستوران یکی از محبوبترین استیک ها در استانبول را داراست. اولین شعبه آن در سال 2010 اففتتاح شد اما به سرعت محبوبیت زیادی میان مردم و گردشگران تور استانبول پیدا کرد. نکته قابل توجه این رستوران وجود آشپز معروف نصرت است که این روزها در اینستاگرام شهرت زیادی به دست آورده. غذاهای زیادی با گوشت گوسفند و گاو نظیر استیک و همبرگر و دیگر غذاها با دستور پخت های خاص در این رستوران تهیه میشود که برای یکبار هم که شده امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. این رستوران به تازگی شعبه های دیگری در دوحه و میامی نیز افتتاح کرده است. شما میتوانید این رستوران را در محله های نیسانتاسی و ببک و پارک استینای و همچنین الیتر پیدا کنید.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

  رستوران لبی دریا Leb-i Derya Restaurant

تجربه یک ناهار یا شام دلچسب با نمای دیدنی دریا در این رستوران لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود. این رستوران به دلیل سرو ماهی و استیک خود با نوشیدنی معروف است که با 40 ادویه متفاوت سرد و گرم تبخ میشود. این رستوران در محله تکسیم استانبول قرار دارد.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

 سانست گریل Sunset Grill & Bar

این رستوران با نمای زیبایی از پل بسفر جز رستوران های قدیمی شهر استانبول است که در گذشته تنها غذاهایی مثل سوشی چینی  و غذای کالیفرنیا و استیک کبابی را سرو میکرد که بعد ها به دلیل درخواست گردشگران با سرآشپز جدید خود شروع به پخت غذاهای مدیترانه ای و ترکی نیز کرد. این رستوران با نمای زیبایش مکان خوبی برای استراحت و صرف شام یا ناهار در محله بسیکتاس است.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

  رستوران مورور Mürver

این رستوران در تراس نووتل در محله کارائوکه با فضایی گرم و پر جنب و جوش با منظره ای زیبا از استانبول قرار دارد. تمام ظروف سرو غذا بر روی یک کوره در آتش اجاق گاز پخته میشوند تا به روی میز شما بیایند و لذت یک غذای پر حرارت را در خاطر شما به جا بگذارند. از غذاهای خاص این رستوران میتوان به هشت پا که با سبزیجات تازه بر روی آتش چوب در جاقی داغ پخته شده را نام برد. آقای مورور صاحب این رستوران درای دو رستوران دیگر به نامهای آلاکاتی و لسکارگت نیز هست. این رستوران در تکسیم و نزدیک مسجد سلطان احمد قرار دارد.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

  میکلا Mikla

این رستوران نه چندان قدیمی در سال 2012 تاسیس و با ظاهری مدرن با منوی متنوعی از غذاهای اسکاندیناوی و ترکی و اناتولی و نوشیدنی های خاص خود در طبقه بالای هتل مارمارا پرا واقع شده. این رستوران در بیوگلو واقع شده و یکی از رستورانهای لوکس استانبول است.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

zuma

زوما یکی از برندهای معروف در رستورانهاست که در لندن به عنوان رستوران ژاپنی و شعبه دیگری در هنگ کنگ دارد. در ترکیه این رستوران تنها یک شعبه دارد  که تماما به سبک ژاپنی طراحی دکوراسیون شده و همه میزها و اقلام موجود در رستوران از ژاپن به ترکیه آورده شده. این رستوران سنتی غذاهایدریایی ، گوشتی ، و سوشی و سبزیجات ، سوپ و یرنج را سرو میکند. این رستوران میتواند تجربه ای متفاوت را برای شما در ایستنای پارک ایجاد کند.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

 360 İstanbul

این رستوران در طبقه بالای ساختمان (میسر ) در قلب تکسیم در خیابان استقلال قرار دارد، و غذاهای بین المللی و آناتولی را همچون اردک و غاز با تبخی منحصر به فرد در منوی خاص خود را دراست که جز منوهای برتر رستورانها عنوان شده. دیل نامگذاری این رستوران منظره ای پاناروما یا به نام دیگر 360 درجه از محله های اطراف را داراست.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

 رستوران وگ Vogue Restaurant

در پنت هاوس ساختمان پلازا در سال 1997 این رستوران افتتاح شد و غذاهایی نظیر ماهی در سبک تایلندی و بره و غذاهای ژاپنی و ترکی را سرو میکند. در حالی که غذا میخورید میتوانید از دید فوق العاده زیبای منظره این رستوران که در دید پل بسفر نیز هست لذت ببرید.این رستوران نیز از بهترینهای استانبول است.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

بهترین رستورانهای منطقه آسیایی در استانبول

 Ciya Sofrasi

این رستوران که خود را به عنوان "باغ فرهنگ های از دست رفته و سلیقه های فراموش شده" توصیف می کند یکی از بهترین غذاهای محلی ترکیه در منطقه آسیایی را داراست . این رستوران در سال 1987 افتتاح شد و خیلی زود موزد محبوبیت قرار گرفت ، این رستوران امروزه در مرحله بازسازی است اما در سالنی جداگانه میزبان مهمانان خود هستند و منوی گشترده ای را از اواع غذاها و دسرها برای مشتریان خود فراهم کرده اند که همواره در تغییر است اما همیشه ظروف روغن زیتون، سبزیجات و کبابها در منو حضور دارند.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

Günaydın Et Lokantası

صاحب این رستوران در ابتدا یک قصاب بوده که در سال 1965 در زمان استاییکس ها فعالیت خود را در این رستوران آغاز کرده است. انواع غذاهای گوشتی ، دونر کباب و استیک با مهارت خاصی در این رستوران سرو میشود. و هرکسی که علاقه خاصی به غذاهای گوشتی دارد باید حتما سری به این رستوران بزند

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

  ویکتور شاراپViktor Levi Şarap Evi

این رستوران که در عمارت تازیخی واقع شده و در 20 سال پیش بازسازی شده و فضای خوبی برای دوست دران رستوران فراهم آورده نوشیدنی های مخصوص با پنیر خاص در غذاهای گوشتی از غذاهای خاص در منوی این رستوران است.

ajia رستوران آجیا

غذاهای مدیترانه ای و بین المللی را در این رستوران که جایزه الماس پنج ستاره از آکادمی امریکایی دریافت کرده است. این رستوران معمولا تا دیر وقت شب باز است . این رستوران بسیار بزرگ در نزدیکی بسفر در فضای وسیع کنار آب واقع شده و گروهی از آشپزهای خوب و معروف در آن کار میکنند تا میزبان خوبی برای شما گردشگران باشند.

لوکس ترین رستورانهای سال 2018 استانبول

برای مشاهده تور استانبول کلیک کنید

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman
راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی و اسپلیت ها

1- ظرفیت برودتی کولر گازي یا اسپیلت مورد نیاز،درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش خورشید،به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) و درطبقات وسط ساختمان حدود 400 تا 600 (BTU) درنظر گرفته میشود. (شما می توانید ظرفیت کولرگازی مورد نیاز خود را با همین روش محاسبه نمایید)
2- همچنین قبل از انتخاب هر یک از مدلهای کولرهای گازی یا اسپیلت های زیر آمپر برق مصرفی آنرابا آمپر(A) کنتور برق ساختمان خود مقایسه فرمائید.
3- مقاله کاهش مصرف برق در کولر گازی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) را دربخش مقالات مهندسی مطالعه نمائید.
4- در نظر گرفتن محلی برای تخلیه قطرات آب خروجی از اسپلیت ها الزامی است.
5- دراسپلیت هایی كه نصب آنها رایگان است هزینه های حمل، پایه وجوشكاری بعهده خریدار است.
6- حداكثر طول لوله های رابط(مسی) بین پنل داخلی تا کندانسور بیرونی اسپیلت ها براساس ظرفیت بین 10 تا 25 متر می باشد.

:: موضوعات مرتبط: نیازمندیها، آموزش، ،
:: برچسب‌ها: کولر گازی, کولرگازی,
نویسنده : iman
سه شنبه بازار استانبول(سه شنبه بازار کادیکوی)
سه شنبه بازار استانبول یکی از جذاب ترین و پر جنب و جوش ترین بازارهای هفتگی در استانبول است.
سه شنبه بازار استانبول

سه شنبه بازار استانبول یک تجربه منحصر به فرد نه تنها به دلیل اندازه آن، بلکه به دلیل فضای بازار و غرفه های شگفت انگیز و طیف وسیعی از محصولات موجود در بازار (مانند منسوجات، پرده، اقلام خانگی، ادویه جات ترشی جات و غذاهای تازه) وسایل دست دوم ارزان قیمت، عتیقه جات، مبلمان، کتاب ها، و حتی چیزهای کاملا غیر معمول مانند یک مجموعه فصلی یا هدایای روز تولد عثمانی برای تمام اعضای خانواده تان را میتوانید در سه شنبه بازار استانبول پیدا کنید. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید قیمت ها ثابت نیست و قابل مذاکره و تخفیف و مهارت های پایه زبان ترکی میباشد.حدود چهار ورودی به سه شنبه بازار استانبول وجود دارد که یک فضای باز و وسیع است که عمدتا مسقف است تا اطمینان حاصل شود که لذت خرید حتی زمانی که باران می آید در این بازار جاری است.سه شنبه بازار استانبول بازاری به قدمت نیم قرن(شروع فعالیت 1969میلادی) به سبک عثمانی ها که در مرور زمان رنگ و بوی یونانی نیز به خود گرفته است که اجناس ارزان قیمت را در دو روز هفته در محله کادیکوی خیابان حسن پاشا عرضه میکنند شما مسافران استانبول میتوانید برای خرید در روز جمعه و سه شنبه به این بازار که در سمت آسیایی استانبول محله کادیکوی قرار گرفته بروید.اگر هتل شما تو تکسیم باشد با اتوبوس به راحتی به این بازار دسترسی دارید و از سمت دریا از ایستگاه اسکله امین اونو نیز راه دسترسی وجود دارد.این بازار معجونی از همه اجناس از میوه و سبزبجات و ادویه تا لباسهای فاخر زنانه با قیمت ارزان میباشد. آدرس سه شنبه بازار کادیکوی: استانبول، کادیکوی، ماندیرا ۱، خیابان حسن پاشا

جدا از این بازار در شهر استانبول بازارهای دیگری که با روزهای هفته نامگداری شده اند به شرح زیر است:

  • شنبه بازار بشیکتاش Beşiktaş Bazaar در خیابان نوژتیه که از 6 صبح تا 6 شب باز است
  • شنبه بازار باکیرکوی Bakırköy Bazaar در نزدیکی فرودگاه آتاتورک منطقه عثمانیه که از 9 صبح تا 7 شب باز است
  • چهارشنبه بازار فاتح Fatih Çarşamba Bazaar در نزدیکی محله علی کوچوک محله فاتح که از 9 صبح تا 7 شب باز است
  • چهارشنبه بازار یشیلکوی Yeşilköy Çarşamba Bazaar در نزدیکی محله یشیلکوی محله فاتح که از 9 صبح تا 7 شب باز است(پبشنهاد توریاب این بازار هفتگی استانبول است زیرا از مابقی بازارهای هفتگی اجناس با کیفیت تری و البته یک کم گرانتر عرضه میشود.در کل 4 شنبه بازار در یک فضای پر از چمن و درخت با غرفه بندی و سوله های شیک در 12 هزار متر مربع میباشد و از 9 صبح تا 7 شب باز است)
  • جمعه بازار فیندیک زاده در نزدیکی محله اکسارای که از 9 صبح تا 7 شب باز است

پیشنهاد توریاب: خرید ارزان را حتما با یک تور ارزان استانبول توریاب تجربه کنید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman
چهارشنبه بازار فاتیح استانبول

چهارشنبه بازار فاتیح استانبول : کسی نیست که عاشق خرید کردن و رفت و آمد به بازارها و مراکز خرید نباشد، خصوصا اگر به شهر و کشور دیگری سفر کرده باشد. ترکیه همانطور که میدانید بهترین مراکز خرید در خاورمیانه را دارد. تاپ ترین آنها در شهر استانبول قرار گرفته از مرکز خرید کانبون، استانبول مال و .. گرفته تا چند شنبه بازارهایش که همیشه شلوغ و مملو از توریست و گردشگر تور استانبول است. یکی از این بازارهای محلی در استانبول که هیچ توریست و گردشگری از تور ارزان استانبول آن را از دست نمیدهد، چهارشنبه بازار فاتیح استانبول است. درواقع محله Carsamba در زبان ترکی همان روز چهارسنبه بوده به همین دلیل به آن چهارشنبه بازار در روز چهارشنبه میگویند. این چهارشنبه بازار از زمان بیزانس ها در همین محله برپا شده و از همان زمان تا به کنون پابرجا مانده. این چهارشنبه بازار در خیابان های مسجد فاتیح بوده و بیشتر فروشنده های آن خانم هستند.

چهارشنبه بازار فاتیح استانبول

محصولات چهارشنبه بازار فاتیح استانبول

از لوازم و وسایل منزل گرفته تا انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه و مواد غذایی ارزان قیمت و مناسب در این بازار پیدا میشود. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید به خاطر وجود مردم شاد و سرزنده همیشه پر از توریست و گردشگر است. در این چهارشنبه بازار انواع میوه ها و سبزیجات، پنیرهای محلی، ادویه ها و حتی کیف و کفش با قیمت ها خوب هست. در بازدید اول از این چهارشنبه بازار انتظار یک مرکز خرید بزرگ و شیک با لباس های مارک دار را نداشته باشید.

محصولات چهارشنبه بازار فاتیح استانبول

مسجد فاتیح چهار شنبه بازار استانبول

بعد از بازدید و خرید از چهاشنبه بازار، بد نیست سری هم به بزگر ترین مسجد شهر استانبول، فاتیح بزنید. این مسجدروی کلیسای تخریب شده رسولان ساخته شده و با دستور محمد فاتح بعد از سی سال تصرف استانبول ساخته شده. یکی از داستان های جالب درباره این مسجد اعدام معماران این مسجد است. محمد فاتح که از معماری این مسجد به خاطر کوچک بودن گنبد مسجد فاتح از ایاصوفیه راضی نبوده بسیار عصبانی شده و برای معماران حکم اعدام صادر کرد. اما با کوچک بودن گنبد این مسجد بازهم فاتح زیبایی های خاص خودش را دارد. داخل این مسجد مقبره محمد فاتح به همراه تابوت بسیار بزرگی قرار داشته که حتی در این زمان بسیاری از مردم برای شاه سابق خود در این مسجد قرآن میخوانند. طراحی زیبا و پر زرق و برق این مسجد موجب شگفتی بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میباشد. 

مسجد فاتیح چهار شنبه بازار استانبول

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman
پارک آبی آکوا مارین استانبول
پارک آبی آکوا مارین استانبول اولین پارک آبی و بزرگترین پارک کنار دریای مرمره در منطقه اروپایی بویوک چکمجه استانبول است.
پارک آبی آکوا مارین استانبول
پارک آبی آکوا مارین استانبول

پارک آبی آکوا مارین در منطقه بویوک چکمجه Büyükçekmece در سمت اروپایی استانبول یکی از شگفت انگیز ترین و سرگرم کننده ترین پارک های آبی در استانبول با دیجی موزیک لایو و استخرهای بزرگ، استخر شنا کوچک، استخر شنا المپیک، استخر شنا مخصوص کیدز، و هیجان پرش از اسلاید های بزرگ آبی Multislide،تجربه چلپ چلوپ، زمین بازی، حمام های تفریحی با استاندارهای شرکت زوکس آلمان، سیاه چاله دورانی the Black Hole (شامل سیاه چاله کامیکازس Kamikazes ، سیاه چاله فور توئیستر, Four Twisters سیاه چاله هیدری تیوب Hydri-tube) که شما را با قایق بدرون خود میکشد و رودخانه دیوانه Lazy مخصوص فعالیت های ماجراجویانه همچنین 2 تا از جدیدترین فری فال های دنیا Free Fall برای سقوط آزاد از ارتفاع به درون استخر که مطمئنا تو کلیپهای تبلیغاتی تلویزیون خودمان هم شاهد آن بوده اید. پارک آبی آکوا مارین استانبول دارای استخر عمیق و همچنین جکوزی های بزرگ، استخر موج، آبشارهای مصنوعی، زمین های بازی های بزرگ آبی برای لذت بردن گروهی است.چرا که میتواند روزانه از 3000 ماجراجو ورزشهای آبی را میزبانی کنند. بهترین فصل استفاده از پارک آبی آکوا مارین استانبول در ماه تابستان است. پارک آبی آکوا مارین با تجهیز صندلی های کنار استخر در پاره ای از موارد به میزبان خوبی برای برگزاری جشن ها و مراسم مختلف تبدیل میشود.

قیمت بلیط پارک آبی آکوا مارین استانبول

هزینه ورودی مردان 40 لیر در روزهای هفته و 45 لیر در آخر هفته است در حالی که 30 لیر برای دانشجویان زن در طول هفته و کودکان بین 5 تا 12 ساله، هزینه ورود  20 لیر و روزهای تعطیل برای کودکان بین 0 تا 4 ساله هیچ هزینه ورودی وجود ندارد.

راه های دسترسی به پارک آبی آکوا مارین استانبول

پارک آبی آکوا مارین در خارج از شهر پشت فرودگاه آتاتورک استانبول و در کنار دریای مرمره واقع شده است.از میدان تکسیم دارای شاتل به پارک آبی در ساعت 8.30 صبح تا ساعت 10 صبح بصورت رایگان ارائه می است و بازگشت از پارک آبی آکوا مارین استانبول حدود ساعت 5 بعد از ظهر آغاز و مشمول هزینه میشود.

سخن آخر:

برای رزرو این پارک آبی زیبا ابتدا از قیمت تور استانبول از طریق آژانسهای توریاب مطلع شوید.اگر علاقمند به پارک آبی هستید لطفا مطلب معرفی پارک‌های آبی استانبول را نیز مطالعه کنید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman
10 کاری که باید در میدان تقسیم استانبول انجام دهیم

10 کاری که باید در میدان تقسیم استانبول انجام دهیم: اگر قصد سفر با تور ترکیه را دارید بازدید از میدان تقسیم یکی از برنامه های سفرتان می باشد. نام اینجا میدان تقسیم است که معنی توزیع را می‌دهد، علت این نام است که اینجا محلی بوده که آب شهر در آنجا جمع می‌شده و سپس به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شده است. اگر شما می‌خواهید قلب استانبول را ببینید باید به این میدان بروید. میدان تقسیم محلی برای رویدادهای سیاسی و اجتماعی ترکیه است که در آن رستوران‌ها، کافه، فروشگاه و هتل‌های متعددی نیز وجود دارد. اما قبل از اینکه بخواهید در تور استانبول  در این میدان سرگردان شوید بهتر است راهنمای ما را برای گشت و گذار در میدان تقسیم استانبول مطالعه کنید.

میدان تقسیم استانبول

بنای یادبود جمهوری

برای معرفی بهتر است از مرکز میدان تقسیم  استانبول شروع کنید، نگاهی به بنای تاریخ جمهوری، که توسط مجسمه‌ساز معروف ایتالیایی پیترو کاننیکا ساخته شده است. این بنا برای یادبود پنجمین سال استقلال جمهوری ترکیه در سال 1923 است. در این بنا مجسمه افرادی چون مصطفی کمال پاشا، آتاتورک، عصمت اینونو و فوضی پاشا به همراه چند تن از سربازان و مردم قرار گرفته است.

میدان تقسیم استانبول

سواری در میدان تقسیم

این منطقه یک محل مهم از لحاظ حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود که به عنوان مرکز اصلی سیستم اتوبوس‌رانی و مترو استانبول شناخته می‌شود. همچنین خط تراموا از اینجا آغاز می‌شود و می‌تواند با استفاده از آن به بخش‌های مختلفی در شهر سفر کنید. اگر از خرید کردن لذت می‌برید می‌توانید از میدان تقسیم به خیابان Istiklal بروید. خیابانی طولانی بزرگ و محل پیاده‌روی مردمی است که برای خرید به آن می‌آیند.

میدان تقسیم استانبول

پیوستن به اعتراضات!

Taksim Gezi Park یک پارک کوچک و سبز است که عمدتاً به عنوان نقطه شروع یا مقصد تظاهرات و اعتراضات سیاسی شناخته می‌شود. دولت ترکیه قصد داشت تا این پارک را تخریب کرده و بجای آن یک مرکز خرید بسازد تا شاید از جمع شدن مردم برای اعتراضات جلوگیری کند که در سال 2013، مردم جمع شدند تا مخالفت خود را با تخریب پارک برای ساخت این مرکز تجاری اعلام کنند و البته با خشونت پلیس مواجه شدند. به‌هرحال مراقب باشید که هنگام بازدید از پارک در معرض خطر قرار نگیرید و اگر اعتراضات در حد دفاع از حقوق بشر است می‌توانید به آن‌ها بپیوندید!!

مرکز فرهنگی

Atatürk Kültür Merkezi، که آن را به اختصار AKM می‌نامند، یک مرکز فرهنگی چند منظوره است که در آن یک خانه اپرا نیز قرار دارد که البته فعلاً فعال نیست. اینجا نمونه‌ای مهم از معماری ترکیه در دهه 1960 است که در آن رویدادهای مهمی از جمله کنسرت سمفونیک دولتی، اجرای اپرا، تئاتر و چنین مراسماتی انجام می‌شده است.
همچنین گروه‌های موسیقی مانند کر، موسیقی‌های مدرن، سنتی، گروه‌های کلاسیک ترکی، جشنواره‌های تابستانی و چنین مراسماتی در آن انجام می‌شود که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

میدان تقسیم استانبول

خرید سوغاتی

به غیر از بازار بزرگ، میدان تقسیم یکی از بهترین مکان‌های کل شهر برای خرید سوغاتی در تور ترکیه است. شما می‌توانید انواع مغازه‌های مختلف از جمله لباس فروشی، کتاب فروشی، جواهرات و صنایع دستی را در آن پیدا کنید. این فروشگاه‌ها آن‌قدر جذاب هستند که شاید یک روز کامل وقت شما را بگیرند.

میدان تقسیم استانبول

چیزی بخورید

قبل از اینکه بخواهید این میدان را ترک کنید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً چیزی بخورید. در اینجا انواع رستوران‌های ترکی، کافه‌ها، رستوران‌های بین‌المللی، غذاهای خیابانی وجود دارد. پس اگر می‌خواهید بخشی از فرهنگ ترکی را تجربه کنید بهتر است به سراغ غذاهای محلی آن‌ها بروید. شما می‌توانید انواع ساندویچ‌های محلی مانند همبرگر تهیه شده با سس و گیاهان مخصوص، دونر کباب و یا حتی یک بسته ذرت خیابانی تهیه شده با کره و نمک را میل کنید.

میدان تقسیم استانبول

آیران بنوشید

آیران یک نوشیدنی سرد و مخصوص فصل تابستان است که از ماست تهیه می‌شود و در بین مردم محلی رواج دارد. پیشنهاد می‌کنید که اگر در تابستان به میدان تقسیم رفتید حتماً نوشیدنی آیران را امتحان کنید.

میدان تقسیم استانبول

خوردن شیرینی مخصوص (راحت الحلقوم)

هیچ کس نمی‌تواند در مقابل خوردن یک فنجان قهوه به همراه شیرینی راحت الحلقوم در میدان تقسیم مقاومت کند. بهترین نوع این شیرینی ترکیه را می‌توانید از مغازه‌های اطراف میدان تقسیم تهیه کنید. از آنجا که این شیرینی در طعم‌های مختلفی وجود دارد در انتخاب خود بر اساس ذائقه‌تان دقت کنید.

میدان تقسیم استانبول

هنرهای خیابانی

اگر در شب هنگام اطراف میدان تقسیم قدم بزنید با هنرمندانی روبه رو می‌شوید که مشغول نواختن موسیقی‌های مختلف و زیبایی هستند. همچنین شاید نقاشی پیدا کنید که تصویر صورت شما را در این محوطه زیبا نقاشی کند.

جشن‌ها

اینجا محلی مناسب برای رفتن به جشن‌ها و مهمانی‌های شبانه ارزان است. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود جشن مورد علاقه‌تان را در باشگاه‌های شبانه اطراف میدان تقسیم پیدا کنید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman
راهنمای فرودگاه‌های استانبول
در این مقاله به معرفی دو فرودگاه آتاتورک و صبیحه گوکچن استانبول می‌پردازیم

با توجه به روانه شدن خیل عظیم مسافران استانبول در فصول مختلف و ترافیک بالای حمل و نقل، دست اندر کاران این شهر پایانه‌های متعددی از جمله ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌های مختلفی را احداث کرده‌اند. به عنوان مثال در بخش هوایی فرودگاه‌های آتاتورک (Istanbul Atatürk Airport) در قسمت اروپایی استانبول و صبیحه گوکچن (Sabiha Gokcen International Airport) در بخش آسیایی عهده دار پروازهای داخلی و بین المللی استانبول هستند. با این وجود دولت ترکیه پروژه ساخت فرودگاه دیگری را که قرار است به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان معرفی شود، در دستور ساخت قرار داده است. در ادامه دو فرودگاه مهم استانبول و راه‌های دسترسی به آن را معرفی می‌کنیم.

چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

فرودگاه بین المللی آتاتورک (Istanbul Ataturk Airport)

فرودگاه آتاتورک استانبول

فرودگاه آتاتورک اصلی‌ترین و همچنین بزرگترین فرودگاه استانبول به حساب می‌آید. از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ترکیه است و در سال 1924 میلادی آغاز به کار کرد. در ابتدا به دلیل قرارگیری در منطقه یشیل کوی با همین نام شناخته می‌شد. اما پس از انقلاب ترکیه و در دهه هشتاد میلادی برای ادای احترام به موسس جمهوری ترکیه به آتاتورک تغییر نام پیدا کرد. فرودگاه آتاتورک در سال 2015 با ورود حدود 60 میلیون مسافر رتبه یازدهم پر ترددترین فرودگاه‌های جهان را کسب کرد. عمده‌ی پروزهای خطوط هوایی ترکیش ایرلاینز در این فرودگاه انجام می‌شوند و بی دلیل نیست که توانست سال 2016 عنوان پرترددترین فرودگاه اروپا را به همراه فرودگاه فرانفورت آلمان پس از فرودگاه هیترو لند و شارل دوگل پاریس کسب کند.

امکانات فرودگاه آتاتورک

این فرودگاه دارای دو پایانه اصلی است. پایانه قدیمی و شماره 1 آن برای جابجایی مسافران داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پایانه شماره 2 مختص پروازهای خارجی است. البته تا قبل از تاسیس پایانه شماره 2 در سال 2000، تمامی پروازها در پایانه‌ی شماره 1 انجام می‌گرفت. در مجموع پایانه شماره 2 از امکانات بهتر و ابعاد بزرگتری نسبت به شماره 1 برخوردار است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به هشت در ورودی، سالن بزرگ، فروشگاه‌ها و رستوران‌های متنوع اشاره کرد. برای درک ابعاد آن تنها کافیست این نکته را ذکر کنیم که هواپیمای غول‌پیکر  بوئینگ 777-ER به راحتی از راهروهای آن عبور می‌کند.

راه‌های دسترسی به فوردگاه آتاتورک

همانطور که اشاره شد فرودگاه آتاتورک در بخش اروپایی واقع شده است و در فاصله‌ی 24 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. برای دسترسی به آن می‌توانید از مترو، اتوبوس‌های شهری و تاکسی استفاده نمایید.

مترو

خط M1A از ایستگاه ینی کاپی (Yenikapi) پس از عبور از مراکز اصلی شهر راهی فرودگاه می‌شود.

اتوبوس

اتوبوس‌های شرکت هاواتاش (Havatas) هر 90 دقیقه از ایستگاه‌هایی نظیر باکیرکوی (Bakirkoy)، ینی‌کاپی (Yenikapi)، آکسارای (Aksaray) و میدان تقسیم (Taksim Square) بدون توقف به سوی فرودگاه حرکت می‌کنند.

لیست هواپیمایی‌های ایرانی دارای پرواز به مقصد فرودگاه آتاتورک:

هواپیمایی آتا : تبریز، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز

ایران ایر: تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز)، تهران (فرودگاه امام)

هواپیمایی آسمان: ارومیه هواپیمایی ماهان: تهران (فرودگاه امام)

 هواپیمایی معراج: تهران (فرودگاه امام)، مشهد

هواپیمایی تابان: اصفهان

 ترکیش ایرلاینز: اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، تهران

فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن (Sabiha Gökçen International Airport)

فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

این فرودگاه در سال 2009 میلادی احداث شد و به عنوان دومین فرودگاه بین المللی استانبول شناخته می‌شود. فرودگاه صبیحه به افتخار نخستین بانوی خلبان ترکیه به نام وی نامگذاری شده است. در ابتدا پیش بینی می‌شد که سالانه سه میلیون مسافر خارجی و نیم میلیون مسافر داخلی در این فرودگاه تردد داشته باشند، اما در رقمی غیر قابل باور در سال 2015 حدود 28 میلیون نفر مسافر در مجموع پروازهای داخلی و خارجی جا به جا شدند. فرودگاه صبیحه تنها یک سال پس از احداث توانست جایزه بهترین فرودگاه جهان را از طرف کنگره جهانی خطوط هوایی ارزان قیمت دریافت نماید. همچنین این فرودگاه خطوط اصلی هوایی ترکیه از جمله رکیش ایرلاینز، پگاسوس ایرلاینز (Pegasus Airlines) و بوراجت (Borajet) را در خود جای داده است.

امکانات فرودگاه صبیحه گوکچن

این فرودگاه به دلیل نوساز بودن دارای امکانات و بخش‌های متعددی است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پارکینگ ۴ طبقه با ظرفیت ۴۷۱۸ خودرو سواری و ۷۲ اتوبوس، هتلی ۴ طبقه با ۱۲۸ اتاق و 5000 متر فضای کافه و رستوران و سالن تشریفات و کنفرانس و... اشاره کرد.

راه‌های دسترسی به فرودگاه صبیحه گوکچن

همانطور که اشاره شد فرودگاه صبیحه گوکچن در بخش آسیایی استانبول واقع شده است و حدود 35 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و همچون فرودگاه آتاتورک دارای راه‌های دسترسی متنوعی از مرکز شهر است.

مترو

می‌توانید از خط M4  مترو برای دسترسی به فرودگاه استفاده کنید.

سرویس‌های فرودگاه

در میدان تقسیم و کادیکوی سرویس‌هایی برای انتقال مسافران به فرودگاه در نظر گرفته شده‌اند.

لیست پروازهای مسافری به فرودگاه صبیحه گوکچن

بوراجت: اراک، اردبیل، سنندج (این پروازها فصلی بوده و به صورت مداوم امکان پرواز به این شهرها و برعکس امکان پذیر نمی‌باشد.)

پگاسوس ایرلاینز: تهران (فرودگاه امام)

ترکیش ایرلاینز: تهران (فرودگاه امام)

اگر تصمیم گرفته‌اید که به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman
بهترین مراکز ماساژ استانبول

بهترین مراکز ماساژ استانبول : بعد از یک خرید حسابی در مراکز خرید و در مراکز تفریحی استانبول، واقعا به یک ماساژ و استراحت نیاز خواهید داشت! بنابراین به توریست ها و گردشگران تور استانبول پیشنهاد می کنیم که بعد از داشتن روزی شلوغ و پر هیجان، خستگی خود را در یکی از مراکز ماساژ این شهر از تن خود بیرون کنند. مراکز ماساژ و حمام های ترکی بسیار میتوان در استانبول پیدا کرد. همینطور بعضی از این مراکز ماساژ خدمات مراقبت از پوست را هم ارائه میدهند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا چند تا از بهترین مراکز ماساژ در استانبول را برای شما معرفی کنیم، با لست تورز همراه باشید. 

مرکز ماساژ ترابیا استانبول

مرکز خرید ماساژ ترابیا علاوه بر ماساژ دارای حمام ترکی و مرکز مراقبت از پوست نیز می باشد. این مرکز ماساژ در هتل دی گراند تارابیا، یکی از هتل های پنج ستاره در استانبول قرار داشته که نزدیک به دریای مرمره و تنگه بسفر فرار دارد. فراموش نکنید که برای استفاده از این مرکز ماساژ، باید وقت قبلی رزرو کرده باشید. مرکز ماساژ ترابیا یکی از بهترین حمام های ترکی و سالن های ماساژ در تمام ترکیه را داراست. 

مرکز ماساژ ترابیا استانبول

مرکز ماساژ ساندا استانبول

دیگر مرکز ماساژی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند روی آن حساب کنند، مرکز ماساژ ساندا است. این مرکز ماساژ نه تنها حمام ترکی، بلکه ماساژهای مخصوص برای صورت و خدمات مراقبت از پوست نیز ارائه میدهد. استفاده از مرکز ماساژ ساندا به وقت قبلی نیاز داشته و در منطقه کادیکوی استانبول قرار دارد. 

مرکز ماساژ ساندا استانبول

مرکز ماساژ ریتز کارلتون استانبول

مرکز خرید ماساژ ریتز نیز در یکی از هتل های پنج ستاره استانبول قرار دارد. این هتل ریتزکارلتون نام داشته جدا از مرکز ماساژ دارای تفریحات خوبی می باشد. این مرکز دارای حمام ترکی، مرکز ماساژ و مراقبل از پوست است. توریست ها و گردشگران میتوانند جدا از رزرو وقت برای ماساژ درمانی و مراقبت از پوست، از امکانات دیگر هتل مثل استخر سرپوشیده، سونا و جکوزی نیز استفاده کنند. مرکز ماساژ ریتز کارلتون هر روز هفته از ساعت شش صبح تا بازده شب آماده ارائه خدمات می باشد. 

مرکز ماساژ ریتز کارلتون استانبول

مرکز ماساژ المنتال استانبول

از دیگر مراکز ماساژ معروف در استانبول، میتوان به مرکز ماساژ المنتال اشاره کرد. این مرکز ماساژ درمانی در منطقه فاتیح قرار داشته و برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول که در هتل دابل تری هیلتون اقامت دارند، دسترسی بسیار نزدیکی دارد. مرکز ماساژ المنتال استانبول نیز دارای سالن ماساژ، حمام ترکی و خدمات مراقبت از پوست می باشد. 

مرکز ماساژ المنتال استانبول

مرکز ماساژ اکسپلور استانبول

مرکز ماساژ اکسپلور در هتل لمریدین، منطقه بشیکتاش استانبول قرار دارد. این مرکز ماساژ دارای بهترین خدمات برای ماساژ، حمام ترکی به همراه آب گرم، خدمات مراقبت از پوست و ... می باشد. همینطور استخر سرپوشیده ای نیز دارد. این مرکز ماساژ 1800 مترمربع در هتل لمریدین مساحت دارد. 

مرکز ماساژ اکسپلور استانبول

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman
پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد : این پارک یکی از بزرگ ترین و خوش آب و هوا ترین پارک ها در شهر مشهد میباشد. پارک وکیل آباد مشهد که بیشتر شبیه به جنگل است، بیشتر از هفتد هکتاد مساحت دارد. این باغ نخصت متعلق بع حسین ملک مالک بوده که در سال 1348 آن را وقف کرده و اکنون این پارک یکی از مهم ترین و توریستی ترین تفریح گاه های این شهر مقدس میباشد. پارک وکیل آباد مشهد ودخانه های فصلی هم دارد! آب این رودحخانه بوسیله قنات بند گلستان تامین میشود. امکاناتی که این پارک وکیل آباد مشهد دارد آن را توریستی تر کرده امکان ندارد که کسی با و یا بدون تور مشهد سفر کرده باشد و از این باغ دیدن نکرده باشد. پارک وکیل آباد مشهد رستوران ها و غرفه های خوراکی بسیار دارد همینطور انواع وسایل بازی و ورزشی بروز و سالم، همینطور استخر نوسازی شده و شهربازی و دیگر امکانات تفریحی که در حال ساخت است. نزدیک به این پارک شهربازی های شادی مشهد و باغ وحش نیز میباشد.

پارک وکیل آباد مشهد

آدرس پارک وکیل آباد مشهد

منطقه ۱، ورودی های باغ وکیل آباد مقابل کوهستان پارک شادی 2_ ویلاشهر امام رضای 4، 3_ویلاشهر امام رضای 14، بلوار وکیل آباد

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: مشهد, پارک,
نویسنده : iman
هتل پردیسان مشهد

هتل پردیسان : 5 ستاره

هتل پردیسان مشهد

هتل پردیسان مشهد دارای 160 واحد اقامتی در 5 طبقه می باشد، انواع اتاق های امپریال، رویال، کانکت، سوئیت دوبلکس، دبل و سینگل با دکوراسیونی زیبا که با چشم انداز باغ هتل همراه شده.است هتل پردیسان با داشتن فضای سبزی بسیار زیبا  و مجموعه آبی بی نظیر و سالن های همایش، سمینار و آنفی تئاتر با پیشرفته ترین امکانات که اختصاصا برای همایش ها و میزگردها و کمیسیون های مختلف تعبیه شده و برای گذراندن اوقاتی خوش در خدمت میهمانان گرامی تور مشهد می باشد.رستوران ها و کافی شاپ ها و سالن های بسیار بزرگ برای پذیرایی از مراسم مختلف تمامی سعی خود را برای بر طرف کردن نیازهای میهمانان محترم دارد. ضمنا این هتل دارای تجهیزاتی از قبیل دستگاه های بدنسازی بسیار مدرن و میز های ایت بال و اسنوکر و صندلی ماساژ می باشد .

امکانات هتل بزرگ پردیسان از قبیل مجموعه آبی استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، انواع ماساژ ، سالن بیلیارد، مرکز فیتنس، زمین بازی کودکان، آژانس مسافرتی، تاکسی سرویس، خدمات لاندری، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی و راه آهن، ترانسفر به حرم مطهر امام رضا، ....... توانسته تا اسباب آسایش، آرامش و رضایت میمانان گرامی را مهیا کند.

فاصله تا فرودگاه :20 دقیقه با ماشین

فاصله تا حرم :20 دقيقه با ماشين

آدرس : مشهد ، بزرگراه شهیدکلانتری ، حدفاصل میدان پارک و تلویزیون 

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: مشهد, هتل,
نویسنده : iman