نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا
پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا Koprulu محبوب ترین منطقه ورزشی در ترکیه است. کوپرولو کانیون مناسب برای پیاده روی، کشف خرابه های باستانی، و لذت بردن از منظره چشمگیر دریای مدیترانه است.

ارتفاع پارک بین 150 تا 1505 متر از سطح دریا (Mount Bozburun) متفاوت است. با توجه به ساختار خاص طبیعی، در پارک ها، مناطق مختلف آب و هوایی وجود دارد. به همین دلیل است که تمام گونه های گیاهی منطقه مدیترانه در پارک یافت می شود. جنگل های مدیترانه با اکوسیستم کوه ها و رودخانه ها، مناطق وسیعی را برای حیات وحش عرضه می کنند. منطقه پارک ملی آنتالیا شامل ویژگی های ژئومورفولوژیکی و زمین شناسی همراه با زیبایی های بی نظیر، از جمله ویژگی های باستان شناسی و زیبایی شناسی است. پوشش غارنوردی منحصر به فرد و زندگی گروه ها و گونه های حیوانات عامل رشد گردشگری در ترکیه است.

 پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا Koprulu Canyon در وسط بسیاری از زیبایی های طبیعی در یک دره بارور  در مجاورت 14 کیلومتر با رودخانه Kopru قرار دارد و ارتفاع پارک حداکثر 400 متر است که عمیق ترین دره ترکیه را تشکیل میدهد.پارک ملی کوپرولو کانیون در کوهستان های بزرگ در شانزده کیلومتری شمال شرقی آنتالیا در کنار جاده Tasagil and Beskonak (Beşkonak) مسیر زیبا و منظره ای که به پارک منتهی می شود.جاده دایره وار و از طریق جنگل های بکر  از آبشارهای ناهموار می گذرد. شما میتوانید با دوربین خود از این دره زیبا عکاسی کنید. در منطقه ساحلی رستوران های ماهی وجود دارد که انتخاب های خوشمزه ای را ارائه می دهند. کوهنوردان قادر به مقاومت در برابر صعود، کاوش و کمپینگ در این نقطه چشم انداز و لرزان نخواهند بود.

پل اولوک Oluk Bridge در رودخانه کوپرولو  و پل بگروم  Bugrum بروی رودخانه نمونه های قابل توجهی از مهندسی رومی هستند. پل اولوک با استفاده از سنگ های بلوک و تکنیک همپوشانی 27 متر بالاتر از قنات ساخته شد. این پل به قرن 2 میلادی می رسد. پارک ملی Koprulu Canyon دارای گیاه غنی از جمله کاج قرمز، کاج سیاه، سدر، شاه ماهی، انواع خرگوش و زیتون های وحشی است. پارک ملی Koprulu Canyon همچنین بزرگترین جنگل سرو آسیا میانه است.

شهر باستانی  Selge و کوه Bozburun در محدوده پارک ملی واقع شده است. پل اولوک یا شهر بیسکاناک که در آن رودخانه ها جریان دارند برای قایقرانی مناسب است. خانه ها و مهمان خانه های روستایی در این منطقه در دسترس هستند. کوپرولو کانیون یکی از طولانی ترین دره های  کشور ترکیه است.رودخانه Kopru با ماهی قزل آلا معروف است. سرو، سدر، کاج قرمز و درختان کاج سیاه، اکوسیستم این منطقه را تشکیل می دهند، و جنگل کوهی مدیترانه که در 400 هکتار گسترده می یابند، مهمترین ویژگی پارگ گیاهان بیشمار آن است. پل اولوك رومی روی كانیون و پل بوگوروم شاهكار مهندسی در زمان خود بودند.

پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا

فعالیت ها در پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا:

عکاسی طبیعت، بازدید از سایت های باستان شناسی، سازه های زمین شناسی، قایقرانی زیر پل های تاریخی رومی در کپورلو کانیون، پیاده روی و کمپینگ، قایقرانی در رودخانه Kopru و رافتینگ بخشی از فعالیتها درون پارک است.هر دو طرف رودخانه با تپه های شیب دار و غیرمنتظره احاطه شده اند، در حالی که منابع زیرزمینی آب رود Kopru را تشکیل میدهند که یکی از قابل توجه ترین مناطق طبیعی در ترکیه است. قایقرانی 100 متر زیر پل اولوک که رودخانه آرام شروع میشود.

پارک ملی Koprulu Canyon، در سال 1973 به عنوان پارک ملی اعلام شد، دارای 35.719 هکتار میباشد. این پارک در کوه های 49 در شمال شرقی آنتالیا (در 85 کیلومتری شمال شرقی شهر آنتالیا)در ناحیه منوگات استان آنتالیا است. جاده در امتداد ساحل از آنتالیا تا ماناگات عبور می کند و از طریق تازگیل و بسکاناک عبور می کند. طرح مدیریتی که در سال 1973 توسط کارشناسان ترکیه و آمریکا ساخته شده است وجود دارد.

رودخانه کوپرولو کانیون

رودخانه کوهستانی کوپرولو کانیون یک رودخانه مناسب برای صید است که از شهر (Sütçüler) از منطقه اسپارتا آغاز شده و به دریا در آنتالیا می رسد. دو پل تاریخی در نقطه شروع بخشی از رودخانه مناسب برای قایقرانی وجود دارد، کوچکتر ساخته شده توسط استاد و بزرگتر توسط کارگر او کپورلو کانیون نام خود را از این پل ها می گیرد، معنی "کانیون یعنی "پل ها" است. آب این رودخانه تمیز و فرصتی برای یک قایق برای 7000 نفر در روز در طول ماه های تابستان فراهم می کند و اب رودخانه کوپرولو کانیون قابل نوشیدن است.

پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا

زیبایی طبیعی محیط زیست نقش مهمی در تابستان در جایگاه گردشگری کانیون دارد و در شروع بهار جریان اصلی رودخانه از شهر آکسو اسپارتا و یکی دیگر از روستای Karacahisar از اسپارتا جریان می یابد. پس از عبور از روستای Degirmenozu، رودخانه در یک منطقه کاملا آزاد جریان می یابد و پس از مدتی دوباره به دره های باریک وارد می شود. این بخش دوم تا پل Koprulu ادامه می یابد. این بخشی از رودخانه به علت صخره های شیب دار عبور مملو از زیبایی طبیعی است.

در کوپرولو کانیون ، در حالی که درجه حرارت در سواحل مدیترانه در تابستان تا 50 درجه سانتیگراد می رسد، می توانید خود را در وسط دره سبز پیدا کنید، در آب های خنک رودخانه شنا و برای مدتی استراحت و جوانسازی روح خود را انجام دهید بالاترین قله این محدوده کوهستانی 2،992 متر است. یک شهر مهم Pisidia باستانی در شمال غربی پارک کانیون ، توسط یک جاده کوه پیچ تاب قابل دسترس است. در حال حاضر Canyon بسیار محبوب است برای رودخانه سفید منطقه Rafting و هر روز هزاران نفر می آید و تورهای قایق سواری در Koprulu کانیون (Beskonak) در منطقه را امتحان و لذت میبرند.

کوپرولو کانیون

راههای دسترسی به پارک و رودخانه کوپرولو کانیون:

دسترسی به استان منوگات با مراکز دیگر تنها توسط جاده حفظ می شود. شرکت های اتوبوس رانی حمل و نقل به شهرها و استان های دیگر از آنتالیا در غرب و آلانیا در شرق را انجام میدهند.

 منشا آب رودخانه کوپرولو کانیون"

رودخانه Koprocay از کوه های توروس عبور می کند و جریان آب توسط چشمه های زیرزمینی تغذیه می شود سپس تبدیل به یک رودخانه قدرتمند میشود که سرانجام به دریای مدیترانه می ریزد. این رودخانه در سراسر ترکیه و جهان به عنوان اولین نقطه قایق رانی شناخته شده است و یکی از زیباترین مناطق تفریحی ترکیه را تشکیل می دهد که از طریق پراکندگی خرابه ها و مصنوعات در کنار رودخانه تشکیل می شود. پارک ملی کوپرولو کانیون 36000 هکتار را شامل می شود که بخشی از آن رودخانه است. همچنین بزرگترین جنگلهای دریای مدیترانه ای در ترکیه است که میزبان گوزن، بز، گرگ، خرس ، روباه ، خرگوش و انواع مختلفی از پرنده می باشد. در رودخانه ماهی قزل آلای رنگارنگ قرمز با شانه های خاکستری وجود دارد.برای بازدید از منطقه و پارک ملی در ترکیه کافیست به منو تور آنتالیا و یا تور ترکیه توریاب مراجعه کنید

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا, ترکیه, آنتالیا,
نویسنده : iman
مرکز خرید شی مال آنتالیا

مرکز خرید شی مال آنتالیا : مرکز خرید شی مال سال 2008 در آنتالیا افتتاح شده و اولین و با ده هزار متر مربع مساحت، بزرگ ترین مرکز خرید و مد آنتالیا می باشد. در این مرکز خرید میتوان انواع اجناس با هر نوع سلیقه موجود هستند. شی مال، در گوشه ای از چهار راه ساحل لارا قرار داشته که این منطقه را به چهار قسمت تقسیم می کند. این مرکز خرید مملو از فروشگاه ها و مغازه های معروف از برندهای معروف بین المللی و داخلی بوده و اجناس باکیفیتی را ارائه میدهد.

مرکز خرید شی مال آنتالیا

فروشگاه ها و مغازه های مرکز خرید شی مال آنتالیا

بیشتر از هفتاد فروشگاه و مغازه از برندهای معروف بین المللی و داخلی در این مرکز خرید ده هزار متر مربعی شعبه دارند. از جمله معروف ترین برندهای بین المللی در این مرکز خرید یونایتد کالر آو بنتون، ال سی وایکیکی، پلو، کلوین کلاین، سواچ، ناین وست، لاگوست، ایپیکیول و ... می باشند.

فروشگاه ها و مغازه های مرکز خرید شی مال آنتالیا

خدمات و امکانات رفاهی مرکز خرید شی مال آنتالیا

امکانات رفاهی و سرگرم کننده بسیار خوبی هم در کنار فروشگاه ها و مغازه های این مرکز خرید بوجود آمده تا به هر محوی شده از شی مال دیدن کرده و چند ساعت بیشتر در آن وقت بگذارید. در این مرکز خرید میتوان به تماشای فیلم و نمایش در سینما نشست، در سالن بدنسازی ورزش کرد و کودکان را به مرکز تفریحی سپرد. علاوه بر این ها رستوران و کافه تریای این مرکز خرید انواع غذاها و نوشیدنی های محلی و بین المللی را برای بازدید کنندگان تور لحظه آخری آنتالیا سرو می کنند.

خدمات و امکانات رفاهی مرکز خرید شی مال آنتالیا

ساعات بازدید از مرکز خرید شی مال آنتالیا

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری آنتالیا میتوانند هر روز هفته از ساعت ده صبح تا یازده شب از مرکز خرید شی مال آنتالیا بازدید داشته باشند.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ترکیه, آنتالیا, مرکز خرید شی مال آنتالیا,
نویسنده : iman
مشاغل پردرآمد در کیش

مشاغل پردرآمد در کیش : کیش به خاطر امنیت و آسایشی که داشته، میزبان بسیاری از مهاجران ایرانی بوده که این جزیره را به عنوان محل زندگی جدید خود انتخاب کرده اند. کیش جزیره بسیار زیبا و فوق العاده در قسمت جنوبی کشورمان ایران است و سالانه میلیون ها میلیون توریست و گردشگر را به سمت خود جذب می کند. توریست ها و گردشگران تور کیش و همینطور مهاجران این جزیره را به خاطر آب و هوای فوق العاده، مناطق گرمسیری، جاذبه های فرهنگی و تاریخی و... اش دوست دارند. جزیره کیش به سرعت رو به پیشرفت و رشد بوده و یکی از مهم ترین عواملی که باعث این پیشرفت ها شده، موقعیت جغرافیایی آن و قرار گرفتن در قسمت مرزی کشور می باشد. این جزیره به خاطر قرار داشتن در منطقه تجاری آزاد، دارای مشاغل مختلفی است. امروزه جزیره کیش از نظر خدمات گردشگری و تجارتی به منطقه درآمدزای کشور تبدیل شده. به همین خاطر بسیاری از افراد برای زندگی و یا کار به این جزیره مهاجرت می کنند. بسیاری از افرادی که به این جزیره مهاجرت کرده اند، در زمینه سرمایه گذاری و ایجاد یک شغل جدید فعال بوده اند. اما به طور کلی اگر تخصصی داشته باشید، حتما کسب و کار بهتری در این جزیره نصیبتان خواهد شد. این مورد را هم در نظر بگیرید که اگر شغلی به جز خدمات گردشگری و یا تجارت داشته باشید، به این معنی است که تنها برای چهل هزار نفر خدمات ارائه میدهید و نباید انتظار تنوع در مشتریان خود داشته باشید. اگر قصدتان مهاجرت به جزیره زیبای کیش است و به دنبال شغلی پردرآمد در این جزیره هستید، در ادامه همراه ما باشید تا با پردرآمدترین مشاغل کیش آشنا شوید. 

پردآمدترین مشاغل جزیره کیش

جمعیت جزیره کیش تنها چهل هزار نفر می باشد. از این چهل هزار نفر، حدود 95% از آن ها مهاجرانی از دیگر استان های کشور بوده و پنج درصد باقی مانده از ساکنین این جزیره را بومیان تشکیل میدهند. همینطور بیشتر از 92% از این مردم باسواد بوده و میزان اشتغال بالای 98% است. بنابراین با توجه به این شرایط، نرخ بیکاری در این جزیره بسیار بسیار کم بوده و نزدیک به یک درصد می باشد. به طور کلی 66 درصد از مشاغل این جزیره در مشاغل خصوصی هستند. به خاطر افزایش سالانه توریست ها و گردشگران تور ارزان کیش، بومیان بسیاری در این استان مشغول به کار بوده و همینطور فرصت برای کار و سرمایه گذاری هم برای مردم این جزیره ایجاد شده است. مشاغل پردرآمد کیش به صورت زیر هستند :

صنف پوشاک و لوازم آرایشی و ...

از آنجایی که کیش در یک منطقه آزاد تجاری قرار داشته، بنابراین پوشاک، لوازم آرایشی و محصولات دیگر با قیمت بسیار عالی و خوب وارد آن می شوند. واردات محصولات و کالاها در جزیره کیش شامل مالیات نمی شوند. از این رو مراکز خرید این جزیره همیشه مملو از توریست ها و گردشگران هستند. میتوان گفت که تجارت از راه فروش کالا و محصولات، به خصوص در فروش پوشاک یک شغل پردرامد در جزیره کیش است. همینطور عده کثیری از مردم که به این جزیره مهاجرت می کنند، از این راه زندگی خود را می گذرانند. 

صنف پوشاک و لوازم آرایشی و ...

هتل داری در جزیره کیش

به خاطر استقبال همیشگی توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری کیش به این جزیره، یکی دیگر از مشاغلی که میتواند برای مهاجران پردرآمد و پر سود باشد، شغل هتل داری است. هتل داری شغلی است که بسیاری از سرمایه داران در آن زمینه در جزیره کیش فعالیت می کنند. 

هتل داری در جزیره کیش

رستوران داری و کافه داری در جزیره کیش

از دیگر منابع درآمد فوق العاده در کیش، کافه داری و رستوران داری است. رستوران ها و کافه های جزیره کیش همیشه مورد استقبال توریست ها و گردشگران قرار گرفته و همیشه مشتریان خوبی دارند. بنابراین میتوان در این زمینه نیز سرمایه گذاری کرده و رستوران جدیدی در کیش افتتاح کرد.

رستوران داری و کافه داری در جزیره کیش

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: مشاغل پردرآمد در کیش, کیش, جزیره کیش,
نویسنده : iman
سوغات کیش

سوغات کیش : در کشور خودمان، جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است. سال هاست که کیش مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته. این جزیره با وجود جاذبه های گردشگری و تفریحی فوق العاده مثل دلفیناریوم، کلبه هور، کشتی یونانی به گل نشسته، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان، پارک های ساحلی، شهر زیرزمینی کاریز، سواحی ماسه ای و مرجانی و ... باعث جذب بسیاری از توریست ها و گردشگران تور کیش شده است. علاوه بر این ها، جزیره کیش مراکز خرید بسیار خوبی هم دارد. در سفر خود به این جزیره دوست داشتنی، اگر میخواهید برای خود و یا اطرافیانتان یادگاری و یا سوغاتی ببرید، باید بگویم بیشتر سوغاتی های آن خوردنی هستند. در ادامه شما را با چند سوغاتی کیش آشنا می کنیم :

ماهی و میگو

همانطور که میدانید کیش، یک جزیره در خلیج فارس بوده و یک منبع غنی از ماهی ها، میگو و آبزیان مختلف است. سالیان سال است که یکی از شغل های ثابت و سنتی بومی ها در این منطقه ماهیگیری بوده و به همین خاطر یکی از اصلی ترین و معروف ترین غذاهای اهای کیش، ماهی و میگو است. ماهیگیری در کیش به صورت کلی در استان هرمزگان انجام شده و سنتی صورت می گیرد. از معروف ترین ماهیانی که میتوان به عنوان سوغات کیش به همراه داشت ماهی تن، سنگسر، ساردین، مقوا، میش ماهی، هامور و سرخو هستند.

ماهی و میگو

خرمای کیش

در استان هرمزگان، خرما بسیار ارزش غذایی بالایی داشته و همینطور با داشتن قیمت مناسب، میتوان سوغاتی خوبی برای توریست ها و گردشگران تور ارزان کیش باشد. کیش دارای آب و هوایی کاملا مناسب برای پرورش خرما دارد. به جز خود خرما، خیلی فراورده های دیگر تهیه شده از خرما هستند که در این منطقه ارائه توزیع می شوند مثل چیپس خرما، شیره خرما، عسل خرما و ... .

خرمای کیش

صنایع دستی کیش

کیش نیز مثل خیلی از جاهای دیگر دارای صنایع دستی خاصی می باشد. توریست ها و گردشگران معمولا صنایع دستی را به عنوان سوغاتی انتخاب می کنند. جزیره کیش نیز دارای صنایع دستی بسیاری مثل بافته های داری و تزئینی، صنایع دستی حصیری، لوازم سفالی و ... می باشد. از محبوب ترین صنایع دستی که معمولا برای سوغاتی انتخاب می شوند، صنایع دستی دریایی اند. این صنایع دستی شامل انواع وسایل دکوری، مجسمه ها، زیورآلات، جاکلیدی هایی که از استخوان ماهی ها، صدف، پوسته حلزون و دیگر موجودات دریایی بوسیله ساکنان جزیره ساخته شده می باشند.

صنایع دستی کیش

شکلات

نمتوان گفت که شکلات سوغات سنتی و محلی کیش بوده، اما شکلات همیشه نوعی سوغاتی محسوب شده و خیلی از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری کیش نیز آن را برای خود و یا اطرافیان سوغاتی میبرند. درواقع سوغاتی با قیمت مناسب و کیفیت خود از برندهای مختلف می باشد.

شکلات

قهوه

مثل شکلات، قهوه نیز سوغاتی محلی و سنتی جزیره کیش نیست اما باز هم طرفداران خود را دارد. قهوه های کیش را میتوان در مغازه های شکلات فروشی تهیه کرد. در کنار قهوه نیز محصولات دیگری مثل کاپوچینو، مسکافه، کافی میکس و ... هستند که در مراکز خرید عرضه می شوند.

قهوه

پوشاک

لباس، از محبوب ترین و مهم ترین سوغاتی های کیش است. توریست ها و گردشگران تور کیش عاشق خرید کردن از مراکز خرید و فروشگاه های این این جزیره هستند. در تمام فروشگاه ها و مراکز خرید کیش برندهای مختلف داخلی و خارجی بسیاری شعبه دارند و همینطور تنوع آن ها بسیار است.

پوشاک

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ;da, [cdvi ;da,
نویسنده : iman
ایچری شهر باکو آذربایجان
ایچری شهر یکی از جاذبه های گردشگری شهر باکو به حساب می آید که به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو نیز ثبت شده است.

باکو (Baku) که پایتخت کشور آذربایجان (Azerbaijan) است، یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی دنیا به حساب می‌آید. این شهر بی نظیر در ساحل غربی دریای خزر قرار گرفته است و همچنین زیباترین و پر جمعیت‌ترین شهر قفقاز به حساب می‌آید. این شهر تماشایی جاذبه‌های کم نظیر بی شماری دارد که هر ساله توریست‌های بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشانند. به دلیل زیاد بودن تعداد این جاذبه‌ها، پیش از هر گونه برنامه ریزی برای سفر به باکو، بهتر است راهنمای سفر به باکو و نیز سفرنامه باکو را بخوانید تا با کسب اطلاعات مورد نیازتان بتوانید تور باکو خود را رزرو کنید. یکی از این جاذبه‌های پر طرفدار شهر قدیمی یا همان ایچری شهر (iceriseher) است. این قسمت از باکو که بی نهایت تماشایی است، گردشگران بی شماری را به خود جذب می‌کند. بیایید کمی اطلاعات در مورد ایچری شهر کسب کنیم. ما در این مطلب اطلاعاتی در مورد این شهر قدیمی برایتان فراهم می‌کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

جاذبه های گردشگری باکو - ایچری شهر

ایچری شهر: (iceriseher)

اگر شما نیز به جاذبه‌های گردشگری تاریخی علاقه مند هستید، ما به شما ایچری شهر را پیشنهاد می‌کنیم؛ شهری که با رفتن به آنجا، حتما عاشق آن خواهید شد!‌ این منطقه دارای اصلی‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر باکو است و به همین دلیل مورد توجه مردم خود باکو نیز قرار دارد. وقتی به این شهر پا می‌گذارید زیبایی دیوارهای سنگی قدیمی شما را مجذوب خود خواهد کرد. این شهر همچنین اهمیت جهانی دارد، چرا که در سال 2000 در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

چرا نام ایچری شهر را برای این منطقه انتخاب کرده‌اند؟

اطراف این شهر با دیوارها و برج‌هایی احاطه شده است و به همین دلیل نام ایچری شهر را مناسب آن دانسته‌اند.

ایچری شهر در کدام قسمت باکو قرار دارد؟

این شهر که به آن ارگ باکو نیز گفته می‌َشود، در مرکز شهر باکو و قسمت شمال غربی خلیج باکو واقع شده است. به این قسمت شهر باکو هم می‌توانید با پای پیاده و هم می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه مانند تاکسی، اتوبوس و مترو بروید. این شهر تاریخی از زمان پارینه سنگی محل زندگی انسان‌ها و شاهد تمدن‌های بسیار زیادی از قبیل تمدن های ساسانیان، عثمانی، شیروانی، زرتشتی، ایرانی، روسی و عربی بوده است.

جاذبه های گردشگری باکو - ایچری شهر

تقسیم بندی‌های ایچری شهر به چه صورت است؟

ایچری شهر دارای 23 محله تماشایی، 2 کاروان سرای قدیمی، 3 چشمه، میدان بازار، و ... است. کاخ شیروان شاه٬ قلعه دختر٬ کاروانسرا٬ گورستان قدیمی از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایچری شهر هستند. یکی از معروف‌ترین جاهایی که طرفداران بسیار زیادی دارد، قلعه دختر (qiz qalasi) است. قلعه دختر یکی از جاذبه‌های گردشگری ایچری شهر است که نه تنها میان خود مردم باکو، بلکه میان گردشگران نیز طرفداران بی شماری دارد. اگر قصد بازدید از ایچری شهر را دارید، حتما به دیدن قلعه دختر بروید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. این شهر قدیمی همچنین رستوران، اقامتگاه و بوفه دارد که برای راحتی مسافران در نظر گرفته شده‌اند. پس اگر شما نیز قصد رفتن به باکو و بازدید از این شهر قدیمی بی نظیر را دارید، وقت را از دست ندهید و هر چه سریع‌تر تور خیلی ارزان باکو خود را رزرو کنید.

جاذبه های گردشگری باکو - ایچری شهر

سخن آخر:

ما در این مطلب سعی کردیم یکی از جاذبه‌های پر طرفدار شهر بی نظیر باکو را معرفی کنیم. این جاذبه همان ایچری شهر است که توریست‌های بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر شما نیز قصد سفر و برنامه ریزی سفر به باکو را دارید، حتما بازدید از ایچری شهر را در لیست خود قرار دهید. راستی! این را به یاد داشته باشید که بازدید از ایچری شهر کاملا رایگان است. اگر قصد برنامه ریزی سفر خود را دارید، این کار را بهتوریاب بسپارید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: باکو, آذربایجان,
نویسنده : iman
شرایط زندگی در باکو

شرایط زندگی در باکو : کشور آذربایجان یکی از زیباترین کشورهای در خاورمیانه است. بیشتر مردم مسلمان بوده وبه زبان ترکی صبحت میکنند. زبان دوم مردم این کشور به خاطر واسطه ای که با روسیه دارند روسی بوده. خوشبختانه آذری زبان ها میتوانند کمی به زبان فارسی صحبت کنند چرا که بیشتر توریست ها و گردشگران آذربایجان از مرزنشینان فارسی زبان هستند. علاوه بر زبان فارسی شباهت های بسیاری بین فرهنگ و مذهب آذربایجان با ایران دیده میشود. وضعیت آب و هوای آذربایجان متفاوت با کشورهای همسایه خود بوده و نه آب و هوای مختلف از سرد و خشک تا مرطوب و نرمال دارد.

شرایط زندگی در باکو

هزینه زندگی در باکو

هر توریست و گردشگری بعد از سفر با تور باکو به این شهر علاقه مند شده و دلش میخواهد در این شهر دوست داشتنی و پر طرفدار زندگی کند.  اگر بخواهید در باکو اقامت داشته باشید باید از وضعیت قیمت های رستوران ها، اجناس و کالاهای ضروری، پوشاک و مسکن اطلاع داشته باشید. هزینه خورد و خوراک در رستوران های باکو هفت منات و 35 منات برای دو نفر در رستوران های معمولی میباشد. فست فودها مثل مک دونالد شش منات برای هر وعده غذایی است. نوشیدنی های مثل کاپوچینو 3.84 ، نوشابه ها 0.5  و یک بطری آب معدنی در کافه و بارهای باکو 0.27 منات میباشد. هزینه میوه و سبزیجات در باکو نیز بیشتر از 3 منات برای یک کیلو نمیشود اما مواد غذایی که از سوپر مارکت ها به فروش میرسد و مورد نیاز شماست، از یک منات تا 10 الی 20 منات هزینه دارد قیمت یک کیلو گوشت و مرغ در باکو به ترتیب 4.29 و 8.41 منات میباشد. هزینه حمل و نقل در باکو نیز مناسب میباشد بلیط مترو 0.20 منات و تاکسی ها 1 منات میباشد. و اما هزینه پوشاک در باکو. پوشاک در باکو با توجه به برندی که هستند کمی بالاتر از دیگر قسیمت هاست. به عنوان مثال هر ست ورزشی 44 منات، یک جفت کفش با برند نایک 92 منات، کفش جرم مردانه 77 منات و هر شلوار جین 40 منات هزینه دارد.  

هزینه زندگی در باکو

اجاره آپارتمان در باکو

اجاره آپارتمان در باکو بسته به متراژ، تعداد خواب و موقعیت مکانی دارد. آپارتمانی در مرکز شهر و یک خوابه 505.26 منات  در حومه شهر 226.19 منات، سه خواب در مرکز شهر 1.230.56 منات در حومه شهر 448.42 منات است.  هر متر مربع واحد مسکونی در مرکز شهر 2.430.77 منات در حوشه شهر 928.20 منات میباشد. البته فراموش نکنید که این هزینه ها شابد برای ماه های اول که همچنان کار و حقوقی ندارید سخت باشد  این مقدار هزینه های کلی میباشد.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: باکو, آذربایجان,
نویسنده : iman
بهترین محله ها در استانبول برای زندگی
بهترین محله ها در استانبول برای زندگی کدام است؟

استانبول با بیش از 15.7 میلیون نفر فقط یک شهر غول پیکر نیست، بلکه نمایشی از کل کشور ترکیه است که در آن هیچ محله ای یکسان نیست، زیرا تنوع ساکنان آن از پیشینه و عقاید مختلف فرهنگی متفاوت تشکیل شده است. از مناطق بسیار سنتی، جایی که خیابان ها را در یک پیاده روی کوتاه می توان کشف نمود تا محله های بسیار مدرن پر از بوتیک ها، گالری های هنری، رستوران ها که ساعتها وقت باید صرف بازدید از آن نمود در این شهر توریستی میتوان یافت.توریاب در این مطلب سعی مینماید تا بهترین محله های استانبول را به شما معرفی نماید.تمام عکسهای مطلب قابلیت کلیک به توضیحات بیشتر دارند.

محله ببک استانبول bebek Istanbul (ببک، روستای مدرن استانبول در امتداد بسفر):

همواره یکی از انتخابهای ثروتمندان و افراد مشهور در هر کشور برای انتخاب یک محله برای زندگی در بالاترین اولویت امنیت اجتماعی و موقعیت قرار گیری آن محله میباشد که محله ببک تمام این فاکتورها را در اختیار دارد به انضمام اینکه تنگه بسفر و نمای زیبای آن برای خانه های شیک و مجلل یک امتیاز میباشد که صبح ها با منظره ای از سواحل مدیترانه ساکنان آن از خواب بیدار شوند و نسیم آرامبخش دریای مرمر زیبا و تمیز را درون اتاق هایشان حس کنند.در منطقه ببک پارک بزرگ ببک نیز مانند ریه تنفسی استانبول عمل میکنند و کلی رستوران و هتل و مراکز خرید محله ببک را انتخاب اول زندگی در استانبول تبدیل نموده است مردم محلی همچنین ببک را برای قدم زدن در کنار دریا که ایده آل برای پیاده روی طولانی در امتداد تنگه بسفر ستایش می کنند.ببک در ساحل اروپا از تنگه بسفر واقع شده است. ببک خلیج عمیق و گسترده ای دارد که دیدگاه خیره کننده ای از بسفر را در هر دو جهت ارائه می دهد. بدیهی است، در قرن نوزدهم، اسطورهای عثمانی، مکان ایده آل ببک را برای ساخت خانه های تابستانی و قصر خود انتخاب کردند. و امروزه هنوز یک منطقه مسکونی محبوب است. متأسفانه، بسیاری از این اقامتگاه های تاریخی با معماری معمول خود، در طول زمان از بین رفته اند. بهترین مثال باقیمانده احتمالا کنسولگری مصر است. متاسفانه، ببک نیز قربانی موفقیت شخصی افراد و ویلا سازی شده است. شما فقط می توانید از طریق جاده ی نزدیک دریایی به شهر برسید. و مطمئنا در آخر هفته خیابان ها مسدود می شوند و ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.مکانهای پیشنهادی توریاب در محله ببک قهوه و کافی Bebek Kahvesi ، شیرینی فروشی Bebek Badem Ezmecisi ، فروشگاه و بوتیک Midnight Express ، لوکا luccastyle کافی نت و کافه مدرن کوچک است. پیاده روی تنگه بسفر که شروع آن در ببک و انتها قلعه اروپا Rumeli Hisarı میباشد.

محله ببک استانبول bebek Istanbul

محله باکرکوی استانبول bakirkoy Istanbul:

باکرکوی Bakırköy یکی از قدیمی ترین مناطق استانبول است. این منطقه در قسمت اروپایی شهر واقع شده است و این ناحیه بین بزرگراه E5 و ساحل دریای مرمره قرار دارد. Bakırköy، به عنوان یک منطقه مسکونی و توسعه یافته، عمدتا توسط جمعیت طبقه متوسط ​​طبقه بندی می شود. مراکز خرید(Carousel, Capacity and Galleria Mall)، باغ گیاه شناسی، راهپیمایی و غیره در محله باکرکوی هستند. هنگامی که درهتل رادیسون بلو استانبول اقامت دارید، در وسط محله باکرکوی هستید. این منطقه به دلیل موقعیت عالی آن در نزدیکی فرودگاه شناخته شده است و دارای مراکز و ایستگاههای مترو و اتوبوس برای سفر عالی به مرکز است.اگر در جستجوی مراکز خرید و رستوران و نزدیکی به ساحل و دریای مرمره میباشید و از کافه گردی و سینما لذت میبرید و همچنین میخواید همسایگان ثروتمند در کنار خانه هایتان اقامت داشته باشد انتخاب شما محله باکرکوی استانبول است که یکی از مراکز خرید تور استانبول اکثر آژآنسها نیز به نام کاپاسیتی در آنجا برگزار میشود. باغ های کوچک گیاه شناسی مخصوص کسانی که با کودکان مسافرت می کنند یک مکان عالی برای تفریح است. باغ ها دارای یک زمین بازی بزرگ با اسلاید هستند و یک حوضچه دوست داشتنی پر از اردک هایی است که شما می توانید از آن عبور کنید. اگر بچه ها دایناسورها را دوست داشته باشند، از طریق این پارک از آن دیدن خواهند کرد، و اگر خوش شانس باشید، ممکن است یک رویداد در هنگام بازدید شما وجود داشته باشد. بسیاری از کنسرت ها در اینجا نیز برگزار می شود، و اینها باعث جذابیت در طول روز و شب می شود. تاریخ باکرکوی به دوران بیزانس بازگشته است. این ناحیه برای سالها مورد استفاده حاکمان وقت قرار گرفته و باعث ساخت بسیاری از خانه های بزرگ در دوره عثمانی شده است.به همین دلیل است که همیشه توسط طبقه حاکم مورد بازدید قرار گرفته است. Tribunals پردیس (دادگاه)،  Jucundiaena کاخ لذت و کلیسای سنت جان باپتیست پیشگو می تواند به عنوان نمونه ای از ساختمان های مهم دوره Heddemon باشد.باکرکوی در اواخر قرن 19 به یک منطقه مسکونی تبدیل شد. در حدود 1970، Bakırköy یکی از مکان های آرام و دلخواه برای زندگی بود. امروز مرکز Bakırköy تبدیل به یک منطقه تجاری مهم با داشتن تعداد زیادی از مراکز خرید شده است. به طور کلی در هر زمان از روز شلوغ است. چرخ فلک، Galleria،بازار زیرزمینی ، زمین مسابقات اسب دوانی ، فرودگاه آتاتورک، مرکز تجارت جهانی استانبول و چندین مرکز خرید مشهور و مناطق مهم باکرکوی هستند.این منطقه "باکرکوی" قبلا به عنوان Ayestefanos شناخته شده بود یک منطقه روستای ماهیگیری بسیار کوچک بود که یونانی ها یک بار در آنجا زندگی می کردند. سپس به اشغال ترکها درآمد.یکبار ارتش روسیه پس از معروف ترین جنگ های امپراتوری روسیه و عثمانی 1977 تا 1978 به Ayestefanos رسید که طی آن استانبول سقوط کرد و سلطان مجبور به درخواست صلح  توسط روسها شد.اگر می خواهید به Bakırköy مراجعه کنید، بسیار آسان است که با حمل و نقل عمومی به منطقه برسید. یک کشتی از باکرکوی به کادیکوی در سمت آسیا ترانسفر رفت و برگشت دارد می کند. مترو بین Sirkeci و Halkalı نیز وجود دارد همچنین از تمام قسمتهای استانبول با اتوبوی و دلموش میتوانید به باکرکوی بروید

محله ببک استانبول bebek Istanbul

شنبه بازار باکرکوی استانبول(توضیحات و تصاویر)
مرکز خرید مارمارا فروم استانبول (قسمت اروپایی محله باکرکوی)

محله سلطان احمد استانبول(شهر قدیم استانبول) Sultanahmet-Old City:

استانبول به عنوان یک شبه جزیره ای که توسط آب های از سمت شمال، شرق و جنوب (شاخ طلایی، بسفر و دریای مرمر) محدود می شود و همچنین توسط دیوارهای قدیمی شهر، این بخشی از شهر در قدیم قسطنطنیه نامیده می شود ، که امروز توسط شهر استانبول جذب شده است. این روند همچنان ادامه دارد، چون استانبول به سرعت در حال رشد است اولین بار توسط colonists یونانی در 667 قبل از میلاد مسیح آنها شهرشان را در Seraglio Point (Sarayburnu) که اکنون توسط کاخ توپکاپی Topkapi اشغال شده اند، تاسیس کردند. و استانبول یا بیزانس نامیده شد،  با این حال، کشفیات اخیر در یک سایت ساختمانی در Yenikapı  در ساحل جنوبی شبه جزیره از اولین تاریخ استقرار استانبول تا حدود 8000 سال پیش حکایت دارد که شهر استانبول را یکی از قدیمی ترین نقاط جهان می داند . این شبه جزیره در سال 1985 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شد. محله سلطان احمد استانبول قدیمی ترین محله استانبول است که اکثرا افراد محلی در این محله اقامت دارند و هنوز بافت جمعیتی آن کمتر تغییر نموده است.در این محله کلی مسجد و آثار قدیمی را میتوانید مشاهده کنید که بارزترین آنها مسجد سلطان احمد است که دلیل نامگذاری این محله هم میباشد و مسجد آبی Blue Mosque ، ایا صوفیه Hagia Sophia ، بازار بزرگ استانبول ، بازار آراستا Arasta Bazaar ،کاخ توپکاپی ، و آب انبار قصر سلطنتی Basilica Cistern کلی مرکز خرید قدیمی، میدان اسب دوانی Hippodrome همراه با رستوران و کافه در این محله میباشد.محله سلطان احمد استانبول(شهر قدیم استانبول) Sultanahmet-Old City

چگونه به محله سلطان احمد استانبول با (تراموا، اتوبوس دریایی و مترو) بروید؟
بهترین هتل ها برای اقامت در سلطان احمد استانبول (شهر قدیمی)
بهترین دونر کباب در استانبول (بی اوغلو،تکسیم،سلطان احمد)
چگونه از فرودگاه جدید استانبول به سلطان احمد یا تکسیم دسترسی پیدا کنید؟
بهترین حمام های ترکی استانبول(تکسیم،سلطان احمد)
بهترین رستوران‌های محله سلطان احمد استانبول

محله بی اوغلو استانبول Beyoğlu:

شاید تعجب کنید که خیابان پر جنب و جوش استقلال که در بخش اروپایی استانبول قراردارد در نزدیکی خود یک محله آرام به نام محله بی اوغلو استانبول را میزبانی میکنند.افراد بومی و محلی ساکنین محله بی اوغلو استانبول میباشند که به مهمان نوازی نیز شهر هستند.شهر قدیمی استانبول و محله سلطان احمد از طریق پل گالاتا با هم در ارتباط هستند. محله بی اوغلو مراکز مهم تجاری و خیابان شلوغ توریستی استقلال که برای ما ایرانیان نامی آشناست و برج گالاتا، پل گالاتا موزه هنر مدرن، ‌میدان تکسیم(تقسیم)، موزه معصومیت (The Museum of Innocence))، موزه پرا، پارک تقسیم گزی را شامل میشودمحله بی اوغلو استانبول Beyoğlu

محله کادیکوی یا محله قاضی کوی استانبول kadikoy:

محل لوکس و لاکچری که بیشتر دارای مزون های لباس عروس و لباس شب با قیمت های مناسب میباشد. کادیکوی در سمت آسیایی استانبول و دریای مرمر قرار دارد و کلیسای مسیحیت قرن 5ام از زیبایهای این محله است.تاریخ این محله خیلی ملتهب میباشد از جنگ کریمه و یادبودهای سربازان انگلیس و فرانسوی تا خیابان خرید امروزی بگهاد در فنر باغچه  و ایستگاه 110 ساله  مترو حیدرپاشا را میتوان دید. جاذبه‌ها کادیکوی خیابان بغداد و خیابان بهاریه تالار اپرای ثریا ، باغ چای مودا، مرکز موسیقی و کافه آرکااود ، رستوران جالب و مدرن کوچو Koço ، سینمای قدیمی رکس Rexx، بازار قاضی کوی میباشد.محله کادیکوی یا محله قاضی کوی استانبول kadikoy

محله کورچشمه استانبول Kuruçeşme (چشمه خشک):

محله کورچشمه Kuruşeşme محله ای در منطقه بشیکتاش استانبول ترکیه Beşiktaş İstanbul که در طرف اروپایی تنگه بسفر میان محله های اورتاکوی و آرناوتوکوی قرار دارد.از لحاظ تاریخی، محله با نام های مختلف مانند Bithias، Kalamos، Amopolos نامگذاری شد. نام فعلی به یک چشمه تاریخی از مسجد قرن 15 ساخته شده توسط عثمان افندی Osman Efendi ، شاعر برجسته سلطان عثمانی مهمد دوم (سلطنت 1444-1446، 1451-1481)، کورچشمه به معنای واقعی کلمه "چشمه خشک" است. نقطه پایان سواحل  بین الملی بسفر در پارک Cemil Topuzlu در کور چشمه پایان می یابد.جمعیت کم این منطقه(کمتر از 5000 نفر) این محله را به یکی از بهترین محله های استانبول برای زندگی تبدیل نموده است. پارک Cemil Topuzlu و محل برگزاری کنسرت Turkcell Kuruçeşme Arena از جاذبه های کورچشمه است.محله کورچشمه استانبول Kuruçeşme (چشمه خشک)

محله آرناووت کوی استانبول Arnavutköy:

آرناووت کوی محله تاریخی در منطقه بهشتی در بخش مرکزی استانبول در تنگه بسفر و در همسایگی محله ببک است. Arnavutköy  روستای آلبانیایی در ترکیه میباشد در زبان یونانی به عنوان Mögå Ῥεύμα)) به معنی "جریان بزرگ" میباشد یک محله تاریخی در استانبول است دارای استخرهای چوبی و غذاهای دریایی است. دانشگاه معتبر رابرت کالج با ساختمان های سنتی آن. این بخشی از منطقه بشیکستان استانبول است و بین ارتاکوی و ببک در ساحل اروپای از تنگه بسفر واقع شده است.محله آرناووت کوی استانبول Arnavutköy:

محله امیرگان استانبول Emirgan:

گفته می شود که نام امیرگان از امیر گون هان، فرمانده فرانسوی است که در محاصره سلطان مراد چهارم، بدون مقاومت، تسلیم شد و به همین دلیل او به استانبول برده شد و در عوض قرن هفدهم این سرزمین ها به عنوان یک هدیه به آنها داده شد. Emirgan یکی از شناخته شده ترین محله های ناحیه سارییر Sariyer در بسفر است. محله و پارک امیرگان برای کافه تریا های ساحلی و یک پارک بزرگ (472.000 متر مربع - 117 هکتار) مشهور است. محله Emirgan پارک چندین ساله عثمانی را  در داخل خود دارد در داخل پارک، گل های لاله یک استخر تزئینی، و درختان فراوان و سه عمارت صورتی و سفید و زرد وجود دارد، دوچرخه سواری و میزهای پیک نیک در پارک برای مردم محلی به خصوص در آخر هفته ها و تعطیلات این منطقه را بسیار محبوب و تفریحی نموده است. هر سال در ماه آوریل سالانه جشنواره لالیپا برگزار می شود و این پارک با این گیاهان بسیار رنگارنگ است.موزه ساکیپ سابانی که قبلا "آتلی کیوسک" شناخته می شود در محله امیرگان است. خیابان های جانبی در Boyaciköy پر از نمونه های خوبی از معماری ترکی در اواخر دوره عثمانی و اوایل جمهوری، مانند سرلیفون سرفلر است. اتوبوس های عمومی که از  میدان Taksim  با 11 کیلومتر به این منطقه می آید و حتی اتوبوس های آبی نیز وجود دارد.محله امیرگان استانبول Emirgan

محله ینی کوی استانبول Yeniköy:

سکونت در محله ینی کوی استانبول در قرن شانزدهم شروع شد و محل اقامت معتبر در قرن نوزدهم شد. Yeniköy تا سال 1955 پایتخت استانبول در محله ای با جمعیت قابل توجه یونانی و همچنین جوامع ارمنی و یهودی در محله ینی کوی استانبول بود. کلیسای ارمنی سورپسسواد زادزین و کنیسه ینیکووی تا به امروز زنده ماندند. کای باییه کادسای (خیابان کای بایش) از طریق محله نزدیک به ساحل بسفرس عبور می کند. چندین کلیسای مسیحی در محله ینی کوی وجود دارد.محله ینی کوی استانبول Yeniköy

محله تارابییا استانبول ترکیه Tarabya:

محله تارابییا استانبول یک محله در منطقه ساریر Sarıyer استانبول، ترکیه است. که در ساحل اروپا از تنگه بسفر، بین محله های ینی کوی Yeniköy و Kireçburnu واقع شده است.در روزهای نخستین محاصره قسطنطنیه در سال 1453، نیروهای عثمانی Capapia را گرفتند و سپس یک سلسله متعلق به بیزانس. با 40 سرباز تسلیم شدند. Tarabyaکه در آن سفارتخانه های خارجی خانه های تابستانی خود را در دوران عثمانی داشتند و امروز منطقه دارای چندین کنسولگری اروپایی است.سلطان سليم دوم از لذت خوردن ماهی در این منطقه لذت می برد و از وزیر بزرگ خود، سوکولو مهمد پاشا، خواست تا قصری برای او بسازد تا او بتواند تابستان ها را اینجا صرف کند. اعتقاد بر این است که سلطان سلیم دوم کاخ خود را تارابییا نامیده است که به معنای "لذت" است و نام محله (تاربایا) از نام این کاخ حاصل شده است. Tarabya علاوه بر آثار تاریخی آن به خاطر رستوران های غذاهای دریایی، کافه ها و کلوپ های شبانه مشهور است.محله تارابییا استانبول ترکیه Tarabya

برای بازدید از استانبول با یک تور لحظه آخری به منو تور استانبول توریاب وارد شوید

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman
محله آکسارای استانبول

محله آکسارای استانبول : از محله های قدیمی استانبول، محله آکسارای میباشد که یکی محبوب ترین مکان ها برای خرید برای توریست ها و گردشگران تور استانبول است. محله آکسارای استانبول علاوه بر قدیمی بودن دارای بسیاری از مراکز خرید ارزان و لوکس بوده که به مقصد اول هر توریستی تبدیل شده.

محله آکسارای استانبول

آدرس محله آکسارای استانبول :

مراکز خرید محله آکسارای استانبول

این محله مراکز خرید بسیاری داشته که بیشتر آنها قیمت های مناسب و اجناس با کیفیت دارند. البته محله آکسارای استانبول بیشتر به خاطر فروش کفش، پارچه، کیف و پوشاک به صورت عمده شناخته و به همین دلیل معروف است. همینطور به دلیل رفت آمد بسیار زیاد ایرانیان به این محله آکسارای را به پاتوق ایرانیان میشناسند. بهترین مرکز خرید این محله، مرکز خرید آکسارای بوده که پوشاک، کیف و کفش خود را به صورت عمده به فروش رسانده و قیمت های بسیار خوبی دارد. بیشتر توریست ها و تجار از این مرکزخرید، خرید های خود را انجام میدهند. یکی دیگر از مراکز خرید محله آکسارای استانبول سلطان احمد بوده که برای خرید کیف و کفش بسیار مناسب است. برای خرید پارچه نیز میتوانید محله شاهزاده باشی را انتخاب کنید. و اما مرکز خرید فروم استانبول را که دیگر نباید فراموش کنید. مرکز خرید اولیویوم استانبول و هیستوریا برای خرید لباس بچه بسیار خوب بوده و قیمت های باور نکردنی دارد.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید اولیویوم استانبول

مرکز خرید اولیویوم استانبول

هتل های محله آکسارای استانبول

علاوه بر مراکز خرید، هتل های این محله قدیمی استانبول نیز ارزان قیمت و مناسب برای توریست ها میباشد هم برای قیمت و هم برای نزدیک بودن به جاذبه های دیدنی محله آکسارای استانبول. بیشتر هتل های این قسمت سه ستاره بوده اما آنچنان برای خانواده ها مناسب نمیباشد. هتل هایی مثل، هتل مارینم، هتل لیبرتی، هتل سلطان، هتل بیربی استانبول ، هتل کچیک، هتل کایا مادرید، هتل بودو و هتل آسپن استانبول در محله آکسارای استانبول واقع میباشند.

هتل های محله آکسارای استانبول

جاذبه های دیدنی محله آکسارای استانبول

اولین چیزی که بعد از سفر به آکسارای توجه توریست ها و گردشگران به خصوص توریست های مسلمان جلب میکند، مسجد سلطان احمد استانبول است. این مسجد زیبا و باشکوه یکی از مکان های تاریخی این قسمت محسوب شده و با نام مسجد آبی استانبول شناخته میشود. دلیل آن هم به خاطر استفاده از رنگ آبی در طراحی این مسجد بودده که آن را به زیباترین مسجد در استانبول تبدیل کرده.  از دیگر جاذبه های دیدنی محله آکسارای استانبول مسجد ایاصوفیه استانبول بوده در سال 523 میلادی یک کلیسا بوده که به دستور امپراتور ژوستینین اول و به معماری ایسیدوروس و آنتییوس ساخته شد. ساخت این کلیسا 5 سال طول کشید و در ابتدا نام آن کلیسای بزرگ بوده که سعد از فتح استانبول بوسیله محمد دوم، به مسجد ایاصوفیه تغییر کرد. 

مسجد سلطان احمد استانبول

آدرس مسجد احمد سلطان استانبول :

منبع تور لحظه آخری لست تورز

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ترکیه, استانبول,
نویسنده : iman
هتل مارلا ازمیر

هتل مارلا ازمیر در مرکز شهر ازمیر است که در فاصله نزدیک به کسب و کار، مراکز خرید و نمایشگاه ازمیر واقع شده است.

هتل مارلا ازمیر

همه مناطق مانند حمل و نقل عمومی، بندرگاه و دریا در فاصله 50متری هتل است. فرودگاه بین المللی عدنان مندرس 17 کیلومتر با هتل مارلا ازمیر فاصله دارد ایستگاه اتوبوس حواش در خیابان های بالای هتل قرار دارد.

هتل مارلا ازمیر

هتل مارلا ازمیر 90 کیلومتری شهر افسس، شهر باستانی مشهور جهان، کوش اداسی و چشمه، یکی از استراحتگاه معروف و بسیار نزدیک به بدروم، یکی از جاذبه های اصلی ما است.تاسیسات هتل مارلا ازمیر در قلب Izmir در سال 2011 بازسازی شده است و دارای رویکرد مدیریت حرفه ای است.

هتل مارلا ازمیر

امکانات هتل، که انتخاب ایده آل برای اقامت گردشگری و کسب و کار شما است.برای رزرو تور ازمیر با توریاب در ارتباط باشید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: هتل مارلا ازمیر, ازمیر, ترکیه,
نویسنده : iman
هتل هدف ریزورت آلانیا

هتل هدف ریزورت آلانیا : این هتل سال 2012 افتتاح شده و ساحل اختصاصی بسیار زیبایی دارد. علاوه بر این هر میهمان و توریستی که در این هتل اقامت داشته راضی از آن بیرون آمده. خدماتی که این هتل سه ستاره برای توریست ها و گردشگران تور آلانیا ارائه میده شامل پذیرش شبانه روزی، ترانسفر فرودگاهی، خدمات خشکشویی و اتوشویی، اینترنت رایگان، خدمات پزشکی، نگهداری از کودکان، پارکینگ، کرایه اتومبیل، سرویس دهی شبانه روزی و ... میباشد.

هتل هدف ریزورت آلانیا

اتاق های هتل هدف ریزورت آلانیا

این هتل سه ستاره 530 اتاق با بالکن های اختصاصی، خدمات نظافت روزانه و سرویس دهی شبانه روزی برای میهمانان و توریست های تور آلانیا ارائه میدهد. هرکدام از این اتاق ها دارای خدماتی مثل تلویزیون ماهواره ای، تلفن، تراس، حمام اختصاصی، مینی بار، سیستم تهویه هوا، گاوصندوق، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت رایگان، لوازم بهداشتی و آرایشی رایگان و ... میباشند.

اتاق های هتل هدف ریزورت آلانیا

رستوران ها و امکانات تفریحی هتل هدف ریزورت آلانیا

هتل هدف ریزورت، چهار رستوران با انواع و اقسام غذاهای محلی و بین المللی برای میهمانان دارد. همینطور با داشتن امکانات رفاهی و جذابی که داشته، به عنوان یکی از مراکز تفریحی در آلانیا برای توریست ها و گردشگران تور آلانیا شناخته میشود. این هتل سه ستاره امکانات تفریحی مثل پارک آبی با چهار سرسره، استخر روباز و سرپوشیده، ماساژ، مرکز اسپا و آبگرم، سونا و جکوزی، حمام ترکی، زمین بازی و برنامه های سرگرم کننده برای کودکان، زمین بازی تنیس، واترپلو، باغ، بازی هایی مثل دارت، بسکتبال، فوتبال، والیبال، ایروبیک، ژیمناستیک، تنیس و ... دارد.

رستوران ها و امکانات تفریحی هتل هدف ریزورت آلانیا

دسترسی های نزدیک به هتل هدف ریزورت آلانیا

با اقامت در هتل هدف ریزورت آلانیا تا مرکز شهر دوازده کیلومتر راه داشته، همینطور تا فرودگاه آنتالیا 100 کیلومتر و تا فرودگاه گازییانتب 35 کیلومتر فاصله خواهید داشت. 

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: آلانیا, ترکیه,
نویسنده : iman