نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







مراکز خرید باتومی گرجستان

مراکز خرید باتومی گرجستان : خرید در سفر یکی از واجبات است! میتوان به کشوری دیگر سفر کرد اما خرید نکرد ؟ درواقع یکی از کارهای لذت بخش در مسافرت گشت و گذار و خرید از مراکز خرید است. شهر باتومی گرجستان شهری زیبا و ماندگار بوده و مراکز خرید بسیار خوبی دارد. اکنون برای شما چند مورد از مراکز خرید باتومی گرجستان را معرفی میکنیم

مرکر خرید متروسیتی فوروم باتومی

‌اگر میخواهید یک راست به یک مرکز خرید بزرگ دسترسی داشته باشید، مرکز خرید متروسیتی فوروم باتومی یکی از آن هاست. این مرکز خرید بزرگ و مدرن با طراحی بسیار زیبای داخلی و خارجی طرفداران بسیاری داشته. علاوه بر فروشگاه های رنگارنگ وچند شعبه از بهترین برندهای دنیا، امکانات تفریحی مثل بازی بولینگ در یک سالن بزرگ و یک سینمای بزرگ با بروزترین فیلم ها!.

بازارهای فروش جواهرات خاص باتومی

در شهر باتومی گرجستان، بازارها و مراکز خرید خاصی باری خرید و فروش جواهرات بسیار با ارزش و خاص وجود دارد. یکی از بازارهای فروش جواهرات خاص باتومی، Universal Stock و Gold Stock  میباشد که درخیابان های آوریل و و لِرمونتتوی هستند. توریست های تور گرجستان که به جواهرات علاقه مند هستند میتوانند زیباترین و چشم گیر ترین جواهرات را در داخل این بازارها پیدا کنند.

مرکز تجارتی مسکو باتومی

اگر میخواهید با مناسب ترین قیمت از باتومی گرجستان خرید داشته باشید، بهترین مرکز خرید مناسب برای شما، مرکز تجارتی مسکو باتومی میباشد که قیمت مناسب ترین لباس ها و پوشاک، همینطور لوازم منزل با کیفیت را بفروش میرساند.

مرکز خرید فرودگاه بین‌المللی باتومی

علاقه مندان به مد روز و برند پوشان باید از مرکز خرید فرودگاه بین المللی باتومی دیدن کنند. این مرکز خرید بهترین برندهای مطرح در سراسر جهان را داشته و یکی از مراکز خرید در باتومی میباشد از مالیات گمرکی معاف میباشد. شاید بهتر باشد خریدهای خود را از این مرکز خرید بزرگ در فرودگاه باتومی داشته باشید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: گرجستان, تفلیس, باتومی,
نویسنده : iman
زندگی اجتماعی ، ازدواج و بچه دار شدن زنان در ترکیه
زندگی اجتماعی زنان متشکل از دو مکان مختلف است: در داخل و خارج از خانه
زندگی اجتماعی ، ازدواج و بچه دار شدن زنان در ترکیه

 زنان در دوران زودتری از مردان ازدواج می کنند و به عنوان نقش خانه دار و خانه ساز در می آیند. با افزایش سطح تحصیلات زنان، میزان باروری کاهش می یابد. تقریبا هر فارغ التحصیل زن دانشگاه تنها یک کودک دارد 9 میلیون نفر از 21 میلیون کارگران و کارمندان ترکیه زن هستند. در مناطق روستایی، میزان زنان کارگر، به ویژه در بخش کشاورزی، بسیار زیاد است.زنان در مناطق شهری پست های مهمی در بخش های دولتی و خصوصی، هنر و علوم دارند. امروز زنان ترکیه مدیران بانک، پزشکان، وکلا، قضات، روزنامه نگاران، خلبانان، دیپلمات ها، افسران پلیس، افسران ارتش یا نخست وزیران هستند.تقریبا دو سوم پرسنل بهداشتی از جمله پزشکان و داروسازان، یک چهارم از همه وکلا و یک سوم کارکنان بانکی، زنان هستند.در مورد سیاست، در انتخابات سال 1937، تعداد نمایندگان زن 18 نفر بود که به معنی 4.5 درصد بود. امروز متاسفانه این میزان بسیار کمتر از قبل است. با این حال، ترکیه نیز تانسو چیلر را اولین نخست وزیر زن دانسته است. مردان و زنان از نظر قانون برابرند .مرحله مهمی از زندگی زنان در ترکیه در دهه 1980 آغاز شده است و از مراحل قبلی متفاوت است، زیرا زنان برای خودشان بصورت مستقل سخن می گویند، نه مردان که تصویر زن را برای دستور کار سیاسی خود دستکاری کرده اند. در این مرحله زنان در مورد واقعیت بدن و نیازهای فیزیکی خود به عنوان مخالفت با ایده آل سازی و نماد سازی زن استفاده می شود.این ایده به شدت از برخی زنان ترک به عنوان زنان تحت پوشش و همچنین مادران قربانی که هر چیزی را برای فرزندان و خانواده اش تحمل می کنند، به چالش می کشد.امروزه به طور خلاصه موضع زنان در ترکیه می توان گفت که یک زن در زندگی شهری و از لحاظ مالی مستقل و به احتمال زیاد به آداب زندگی خانوادگی سنتی محدود می شود.

یک قاعده قانون جدید برای زنان در ترکیه:

یک بسته «دموکراتیزه کردن خانواده» یک پیشنهادی جدید در انتظار بحث و تصویب مجلس است و شامل تغییر در موقعیت زنان می شود، برخی از آنها عبارتند از:

  • لغو اجازه از شوهران برای کار.
  • برابری در مورد زنان.
  • در مورد طلاق، برابری در به اشتراک گذاری اموال که پس از ازدواج به دست آمد.

ازدواج در ترکیه

در خانواده های سنتی، ازدواج هنوز یک اولویت برای تشکیل خانواده است(بسیار مورد پسند میباشد)نه یک رابطه شخصی.طبق قانون ازدواج باید مدنی باشند تقریبا 40 درصد از ازدواج ها تنها مدنی هستند، 50 درصد آنها مدنی و مذهبی هستند، 10 درصد فقط مذهبی هستند، به این معنی که آنها قانونی نیستند.از نظر قانونی ازدواج قبل از 15 سالگی برای زنان و 17 ساله برای مردان ممنوع است .متوسط سن دختران برای ازدواج حدود 17-18 سال است. ازدواج های زودرس در مناطق روستایی بیشتر است. برای مردان جوان در شهرهای بزرگ، مشکلات دریافت آموزش، خدمت نظامی و کسب شغل، یکی از دلایلی است که ازدواج را تاخیر می اندازد.در حاملگی عروس جدید هیجان در میان اعضای خانواده رشد می کند. پس از شنیدن خبر خوب، یک دستبند طلایی بلافاصله از شوهر  به همسرش داده می شود. در مناطق روستایی یک زن باردار آن را با برخی از نمادها بیشتر بر روی لباس خود اعلام می کند.برای تولد، در مناطق روستایی ماماها حضور دارند، در حالی که در شهرهای بزرگ بیمارستان ها رایج هستند. پس از تولد، مادر جدید، هدایای طلا را دریافت می کند و کودک هر نوع هدیه را می گیرد. مادر 40 روز نباید از خانه اش خارج شود. اگر او کار می کند، او به طور خودکار 40 روز تعطیل است. بستگان، دوستان و همسایگان همه مفیدند. در سه روز اول فقط بستگان نزدیک به دیدن می آیند، اما در روزهای بعد نیز دیگران با تعداد زیاد هدایا به دیدار می روند. شیردهی به طور معمول تا دوازده سالگی یا حتی بعد از آن ادامه دارد.در Anatolia سفارشی از کاشت درختان به نام نوزادان متولد شده است. درختان شاه بلوط، توت و سیب برای دختران، صنوبر و درختان کاج برای پسران کاشته می شوند. کاشت درختان برای پسران نوعی سرمایه گذاری برای او است که در هنگام ازدواج او وقتی رشد می کند مورد استفاده قرار گیرد.

اگر علاقمند به تورهای ترکیه هستید به منو تور ترکیه مراجعه نمائید

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ترکیه,
نویسنده : iman
مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول İstinyePark (قسمت اروپایی محله ساریر)
ایستینیه پارک اولین انتخاب بسیاری از شرکت های خارجی است که تصمیم می گیرند وارد بازار ترکیه شوند و یک شعبه فروش تاسیس کنند.
مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول İstinyePark (قسمت اروپایی محله ساریر)
  • مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول با مالکیت Doğuş Group در 21 سپتامبر سال 2007 با هزینه 300 میلیون دلار در زمینی به مساحت 85.250 متر در 4 طبقه با 3 آسانسور شیشه با نمای پانارومیک از نمایی داخل ایستینیه افتتاح شد. طراحی پروژه مرکز خرید ایستینیه توسط معماری از ایالات متحده، تام کلیلی واقع در شهر بالتیمور، رهبری شد. دوره طراحي، از نظر مفهومي، طراحي، توسعه، حدود يك سال ادامه داشت.  و شرکت Ömerler Mimarlik واقع در استانبول، نقشه های ساخت و ساز را طراحی و اجرا کرد. دوره ساخت و ساز به مدت 26 ماه ادامه یافت  از ابتدای بنیان اولیه تا بازسازی بزرگ و از ابتدای طرح تا اتمام پروژه، مدت زمان (2004-2007) در مجموع 3 سال بود. 291 فروشگاه مختلف، مناطق فضای باز و داخلی را در اختیار دارد. ایستینیه پارک اولین انتخاب بسیاری از شرکت های خارجی است که تصمیم می گیرند وارد بازار ترکیه شوند.علاوه بر این شرکت ها، بسیاری از رستوران های موفق که بهترین نمونه هایی از آشپزخانه بین المللی را ارائه می دهند، می توانند در ایستینیه پارک نیز برای شکم گردی یافت شوند.
  • مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول İstinyePark (قسمت اروپایی محله ساریر)
  • سقف شیشه ای مرکز خرید ایستینیه پارک و مناطق بیرونی سبز آن مکانی بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان را ارائه می دهد. همچنین دارای مجسمه های جنبشی آب متحرک با چراغ و موسیقی است مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول جایزه بهترین مرکز خرید سال را از موسسات مختلف به دست آورده است. یک سالن بدنسازی و مجموعه فیلم نیز در میان امکانات دیگر در بازار وجود دارد.اگر شما عاشق غذای ترکی  وبین اللملی هستید، باید Pazar Yeri را نیز بررسی کنید زیرا 20 فروشگاه کوچک که غذای عالی را سرو میکنند را میزبان میکنند. علاوه بر این، مفهوم Pazar Yeri به بازدید کنندگان خود از یک بازار معمولی ترکیه اشاره می کند که باعث جذابیت آن می شود.به طور کلی، مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول ارائه خدمات گسترده ای از سلامت، ورزش، غذا و سرگرمی و خرید است. Istinye Park قطعا یکی از بهترین مراکز خرید در استانبول است.برای علاقمندان به فیلم های روز دنیا پیشنهاد میکنیم کمپانی آی مکس IMAXمرکز خرید ایستینیه پارک  که نخستین شعبه این سینما زنجیره ای در اینجاست را از دست ندهند ایستینیه 10 ص تا 10ش باز است.

دسترسی به مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول:

متروی M2 - ایستگاه ایازآقا ITU-Ayazaga - مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول  

آدرس مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول:

address: Pınar Mahallesi, Katar Cd No:73, 34460 Sarıyer/İstanbul, Turkey

لطفا برای رفتن به مرکز خرید کانیون استانبول به صفحه قیمت تور استانبول توریاب مراجعه کنید

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ترکیه, استانبول, مرکز خرید,
نویسنده : iman
هتل آیکن استانبول

هتل آیکن استانبول : هتل چهار ستاره آیکن در منطقه دولاپدره استانبول قرار داشته و دسترسی بسیار نزدیکی به سمت خیابان استقلال دارد. بیشتر توریست ها و گردشگران تور استانبول میدانند که خیابان استقلال مکان بسیار مناسبی برای خرید، پیاده روی، صرف غذا و ... می باشد. این هتل میهمانان و توریست هایتور استانبول خود را به صورت شبانه روزی پذیرش کرده و خدماتی که به ان ها ارائه میدهد شامل کرایه اتومبیل، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، روزنامه رایگان در لابی، خشکشویی و اتوشویی، سالن کنفرانس و جلسات، سالن آرایشی، سرویس دهی شبانه روزی، صرافی، صندوق امانات، اینترنت بی سیم و پارکینگ اختصاصی رایگان و ... می باشند.

هتل آیکن استانبول

اتاق های هتل آیکن استانبول

هتل ایکن استانبول، در مجموع دارای 65 اتاق است. این 65 اتاق بسیار زیبا و مدرن دکور و تزئین شده اند. از امکانات یکسانی که بین تمام اتاق ها ارائه شده میتوان به مینی بار، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم تهویه هوا، لوازم بهداشتی و آرایشی رایگان، حمام اختصاصی، تلویزیون ماهواره ای، تلفن، چای ساز و قهوه ساز، اینترنت بی سیم رایگان، سرویس دهی شبانه روزی، گاوصندوق، نظافت روزانه و ... اشاره کرد.

اتاق های هتل آیکن استانبول

رستوران ها و امکانات رفاهی هتل آیکن استانبول

هتل آیکن سه رستوران به نام های سکرت گاردن، رستوران کیز کولسی و رستوران لذت آیریجلی. این رستوران ها فضایی دنج و راحت داشت و هرکدام در منوی غذایی خود انواع و اقسام غذاهای بین المللی، ترکی، آسیایی و ... را برای میهمانان و توریست های تور استانبول دارند. رستوران اصلی هتل، رستوران کیز کولسی بوده که صبحانه و ناهار سرو می کند. صبحانه های این رستوران به صورت سلف سرویس است. میهمانان در هتل آیکن میتوانند از امکانات رفاهی خوبی مثل ماساژ رایگان، حمام ترکی، سالن بدنسازی، سنا و جکویز و ... استفاده کرده و لذت ببرند.

رستوران ها و امکانات رفاهی هتل آیکن استانبول

دسترسی های نزدیک به هتل آیکن استانبول

از هتل آیکن چهار ستاره در استانبول تا جاذبه های توریستی تاریخی و دیدنی فاصله بسیار کمی هست. همینطور مرکز همایش ها، نمایشگاه ها و مرکز کنگره استانبول با هتل آیکن هفتصد متر فاصله دارند. فرودگاه بین المللی آتاتورک از هتل آیکن استانبول تنها پانزده کیلومتر فاصله دارد.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه, هتل,
نویسنده : iman
هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا

هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا : هتل پنج ستاره رویال هالیدی پالاس، در ساحل معروف و محبوب ساحل لارا قرار داشته و حدود 53 هزار مترمربع مساحت دارد. اطراف این هتل را باغ های سرسبز و بسیار زیبایی داشته و معماری عجیبی به شکل قلعه دارد. از جمله امکانات و خدمات این هتل برای توریست ها و گردشگران تور آنتالیا، سرویس دهی و پذیرش شبانه روزی، نگهداری از کودکان، خشکشویی و اتوشویی، پارکینگ اختصاصی، اینترنت بی سیم رایگان، صرافی، صندوق امانات، فروشگاه هدایا و سوغاتی و ... می باشند.

هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا

اتاق های هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا

هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا، به طور کلی دارای 606 اتاق و سوئیت داشته که به چند دسته زیر تقسیم می شوند :

  • اتاق های سوپریور
  • اتاق های خانوادگی
  • اتاق های دلوکس
  • اتاق های تریپلکس
  • اتاق های مخصوص افراد معلول
  • سوئیت
  • سوئیت های دلوکس
  • سوئیت های کینگ

تمام اتاق ها و سوئیت های این هتل به صورت سنتی دکور شده اما برخلاف ظاهر سنتی، امکانات مدرن و بسیار خوبی نظیر تلویزیون ماهواره ای، تلفن، چای ساز و قهوه ساز، مینی بار، اینترنت بی سیم رایگان، حمام اختصاصی به همراه لوازم بهداشتی و آرایشی، سرویس دهی شبانه روزی، تراس اختصاصی، گاوصندوق و ... در هرکدام از آنها ارائه شده است.

اتاق های هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا

رستوران ها و امکانات رفاهی هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا

این هتل پنج ستاره شش رستوران با منوی غذایی ایتالیایی، مکزیکی، دریایی، بین المللی و ... را همراه با نوشیدنی های مختلف برای میهمانان و توریست هایتور آنتالیا دارد. رستوران ها محیط دکور شده زیبا و دنجی دارند. کافه های هتل نوشیدنی ها، کوکتل ها و اسنک های مختلف در کنار استخر دارند. توریست ها و گردشگران تور آنتالیا میتوانند در طول روز خود را در مینی کلوپ ها با اجراها و نمایش های زنده، شنا در استخر در محوطه باز، سرسره های آبی، تنیس روی میز، ورزش های آبی، دارت، واترپلو، ورزش آبی، والیبال ساحلی، کلاس های رقص، استپ ایروبیک، بازی های فکری، سونا و جکوزی، سالن بدنسازی، سونا و جکوزی و ... در هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا سرگرم کنند.

رستوران ها و امکانات رفاهی هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا

دسترسی های نزدیک به هتل رویال هالیدی پالاس آنتالیا

هتل رویال هالیدی پالاس، از مرکز خرید آنتالیوم پرمیوم یک کیلومتر، از مرکز خرید تراسیتی و پارک دودن و ... کمتر از یک کیلومتر فاصله دارد. مرکز شهر نیز در فاصله هفده کیلومتر و فرودگاه بین المللی آنتالیا در فاصله پانزده کیلومتری از هتل رویال هالیدی پالاس می باشد.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ترکیه, آنتالیا,
نویسنده : iman
همه چیز درباره موزه مردم شناسی مشهد ایران (Anthropology Museum Of Mashhad)
حمام مهدی قلی بیک که از قدیمی ترین حمام های ایران به شمار می رود، در شهر مشهد قرار دارد و امروزه از آن به عنوان موزه مردم شناسی یاد می شود.

در شمال شرقی ایران کلان شهری به نام مشهد وجود دارد که مرکز استان خراسان رضوی است. در این شهر، جاهای دیدنی بی شماری قرار گرفته است. در ادامه این مطلب می خواهیم حمام مهدی قلی بیک یا همان موزه مردم شناسی را که یکی از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود به شما معرفی کنیم. با توریابهمراه باشید تا با این بنای ارزشمند تاریخی بیشترآشنا شوید.

حمام مهدی قلی بیک یا موزه مردم شناسی

حمام مهدی قلی بیک یا موزه مردم شناسی:

حمام مهدی قلی بیک که از قدیمی ترین حمام های ایران به شمار می رود، در شهر مشهد قرار دارد و امروزه از آن به عنوان موزه مردم شناسی یاد می شود. جالب است بدانید که قدمت این جاذبه به دوران شاه عباس صفوی برمی گردد. اگر بخواهیم در رابطه با اسم این بنا توضیح مختصری بدهیم باید بگوییم که مهدی قلی بیک، یکی از امرای ترک خراسان ، در سال 1300 شمسی دستور به ساخت این حمام داده بود و پس از مدتی آن را وقف مردم کرد به همین دلیل نام او را بر این بنای تاریخی نهادند. نام دیگر این بنا حمام شاه است به این علت که در چند قدمی مسجد شاه قرار دارد البته باید بگوییم که بعد از انقلاب اسلامی نام آن به حمام رضوی تغییر یافت. همچنین قابل ذکر است که نام این حمام در فهرست بناهای تاریخی کشور ثبت شده است. با رزرو تور لحظه آخری مشهد از این بنای زیبا دیدن کنید.

حمام مهدی قلی بیک یا موزه مردم شناسی

این حمام چنان ماهرانه ساخته شده است که شما را به وجد خواهد آورد. هنگامی که به داخل آن می روید، نقاشی های خاص و منحصر به فرد دیوار ها توجهتان را جلب خواهد کرد به طوری که برای دقایقی هرچند اندک به آن ها خیره می شوید. معماری فوق العاده حرفه ای آن نشان دهنده استعداد و هنر بی نظیر معماران گذشته است. هر چه از زیبایی نقاشی ها و معماری استادانه این حمام بگوییم باز هم کم است و باید خودتان از نزدیک ان را ببینید. نورگیرهایی که به آن گلجام گویند، در اندازه های مختلف برای تامین روشنایی داخل ساختمان تعبیه شده است که سبب می شود در تمام طول روز دارای نور مناسبی باشد. از ویژگی های خارق العاده این نورپردازی آن است که در ساعات مختلف قسمتی از حمام دارای نور است و سایر قسمت ها تقریبا تاریک است البته امروزه با توجه به سیم کشی و استفاده از لامپ، این ویژگی چندان قابل رویت نیست.

حمام مهدی قلی بیک یا موزه مردم شناسی - نورگیر گلجام

حمام مهدی قلی بیک دارای فضای بسیار وسیعی، تقریبا 2000 متر مربع، است که شامل بخش های مختلف می شود که هر یک از آن ها کارایی خاص خود را دارد. این قسمت ها عبارتند از:

رختکن یا سربینه 

هشتی یا میاندر

حمام مهدی قلی بیک یا موزه مردم شناسی - هشتی یا میاندر 

گرمخانه یا نظافت خانه

حمام مهدی قلی بیک یا موزه مردم شناسی - گرمخانه یا نظافت خانه 

خزینه

حمام مهدی قلی بیک یا موزه مردم شناسی - خزینه 

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم، این حمام به عنوان موزه مردم شناسی هم شناخته شده است و در تور ارزان مشهد جایگاه ویژه ای دارد. این موزه دارای آثار گران بهایی از زمان های دور است که یادآور فرهنگ و زندگی مردمان گذشته است. هنگامی که از آن دیدن می کنید پوشاک سنتی خراسان، عکس های قدیمی و  وسایلی مانند شمعدانی و سماور قدیمی به چشم می خورد که به طور حتم شما را شگفت زده خواهد کرد.

حمام مهدی قلی بیک یا موزه مردم شناسی  - نمایشگاه حمام

نکاتی در مورد حمام مهدی قلی بیک:

- موزه مردم شناسی از موقعیت مکانی بسیار مناسبی بخوردار است زیرا در نزدیکی مسجد شاه، بازار فرش فروش ها و حرم مطهر اما رضا (ع)قرار دارد و بهترین هتل های مشهد شما می توانید از آن ها نیز دیدن کنید.

- ساعت بازدید از حمام مهدی قلی بیک بسیار مناسب است به طوری که در تمام روزها از 8 صبح تا  18:30 و حتی در روزهای جمعه می توانید از ساعت 2 تا 12  از این مکان تاریخی بازدید کنید.

- ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در چند قدمی از ورودی، نقشه کل حمام بر روی دیوار نصب شده است و گردشگران می توانند به راحتی از نقاط مختلف حمام دیدن کنند.

- حدودا تا  20 سال پیش عموم مردم از حمام قلی بیک استفاده می کردند ولی با گذشت زمان به صورت متروکه درآمد و به ساختمانی فرسوده تبدیل شد. خوشبختانه پس از مدتی سازمان میراث فرهنگی اقدام به مرمت آن کرد.

سخن اخر:

حمام مهدی قلی بیک با زیبایی های وصف نشدنی خود، مقصدی محشر برای بازدید است و امروزه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اگر موفق به بازدید از این بنا شدید، مطمئنا ادم خوش شانسی هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر از قسمت ها سفرنامه مشهد و همچنینراهنمای سفر به مشهد دیدن کنید تا در تور ارزان بهمراه خانواده از دیدنیهای مشهد لذت ببرید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: مشهد,موزه,
نویسنده : iman
هتل آپارتمان آرمان مشهد

هتل آپارتمان آرمان مشهد

هتل آپارتمان آرمان مشهد

شاید در سفر به مشهد اسم مرکز خرید آرمان به گوشتان رسیده باشد و یا از ان بازدید کرده باشید. هتل آپارتمان آرمان مشهد نیز جزوی از این مجموعه است که نود هزار متر مربع مساحت داشته و بزرگ ترین هتل آپارتمان کشور در مشهد است. همینطور تنها پانصد متر از حرم فاصله داشته و امکانات بسیار خوبی به میهمانان خود ارائه میدهد. هتل آپارتمان آرمان مشهد سال 94 ساخته تکمیل شده و هتلی نوساز میباشد به همین دلیل بسیاری از امکانات آن بروز و مدرن است. این هتل هب تنها دو لابی داشته که هرکدام از لابی ها ششصد مترمربع مساحت داشته و داری پذیرش میباشند. لابی نیز کنار رستوران، کافه و باغچه شیشه ای قرار دارد. همینطور ظرفیت پارکینگ آن چهارصد واحد میباشد. این هتل بسیار زیبا و باشکوه ساخته شده و حدود سیصد اقامتگاه و چهارصد واحد تجاری دارد. کارکنان این هتل مسطل به زبان های عربی و انگلیس هستند. خدمات پذیرش شبانه روزی و ترنسفر فرودگاهی رایگان میباشد. از جمله خدمات دیگر این هتل صرافی، خشک شویی، شونا بخار، حمام ترکی، استخر ، سونا خشک، جکوزی، حوضچه آب سرد، استخر مخصوص کودکان و سالن ماساژ میباشد. امروزه بیشتر توریست ها و گردشگران تور  مشهد این هتل را برای اقامت انتخاب میکنند بیشتر به دلیل اینکه به حرم نزدیک بوده و امکانات خوبی ارائه میدهد.

هتل آپارتمان آرمان مشهد

اگر قصد سفر به مشهد را دارید در سایت لست تورز لیست انواع تور ارزان را براحتی میتوانید انتخاب کنید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: مشهد, هتل,
نویسنده : iman
هتل پالمت تورکیز کمر آنتالیا ترکیه

هتل پالمت تورکیز ازجمله بهترین هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا است.

هتل پالمت تورکیز کمر آنتالیا ترکیه

هتل پالمت تورکیز کمر آنتالیا ترکیه

این هتل امکانات متنوعی نظیر پارکینگ رایگان، سونا، جکوزی و لانژ را برای مهمانانش ارائه می‌دهد. علاوه بر این، گردشگران می توانند در ساحل اختصاصی هتل ورزش‌های آبی مهیجی را انجام دهند و خاطرات به یادماندنی را برای خود بسازند. سالن بازی کودکان هم این امکان را فراهم می‌کند تا مسافران کوچک هتل پالمت تورکیز از سفرشان لذت ببرند و پدر و مادر آن‌ها با خیالی آسوده به تفریح خود بپردازند. بار و رستوران هتل نیز تازه‌ترین غذا‌ها را با بهرین کیفیت سرو می‌کند و به همین علت در میان گردشگران و میهمانان بسیار معروف است. قابل ذکر است که اینترنت رایگان نیز در تمامی نقاط هتل قابل دسترسی است. تمامی اتاق‌های هتل پالمت ترکیز مجهز هستند و چیدمانی بسیار شیک دارند که حس راحتی و آرامش را به گردشگران القا می‌کند. اگرقصد سفر به شهر زیبای آنتالیا را دارید، این هتل مجلل را از دست ندهید. قطعا سفر بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. برای آگاهی از بهترین نرخ تور آنتالیا و به روزترین قیمت هتل پالمت تورکیز کمر آنتالیا ترکیهتوریاب را انتخاب کنید

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: ترکیه, آنتالیا, هتل,
نویسنده : iman
مناره یولی آنتالیا

مناره یولی آنتالیا : آنتالیا پایتخت کشور ترکیه یکی از شهرهای توریستی و پربازدید در کل دنیاست. سالانه میلیون ها توریست و گردشگر تور آنتالیا به این شهر سفر کرده و از جاذبه های گردشگری و تجاری آن دیدن میکنند. یکی از تفریحات مورد علاقه توریست ها و گردشگران به در آنتالیا تفریحات آبی بوده که بسیار طرفدار دارد. این شهر به خاطر قدمتی که دارد، آثار تاریخی و قدیمی بسیاری داشته که یکی از آنها مناره یوری آنتالیا ست. شاید خیلی اسم این مناره را نشنیده باشید اما طراحی و نوع ساخت آن بسیار جالب و جذاب است. این مناره بوسله سلطان سلجوقی علاءالدین کیکوباد بنا شده و یک نماد از معماری سلجوقیان محسوب میشود که مسجدی نیز کنارش دارد. از این مسجد همچنان استفاده میشود. مناره یولی آنتالیا یک مناره شیاردار بوده که از سنگ های تراشیده شده، محکم و مقاوم ساخته شده. بالاترین نقطه از مناره یولی آنتالیا یک 8ضلعی که از 2 مدل آجر قرمز و آبی فیروزه ای تیره و روشن استفاده شده و مناره را زیباتر و جذاب تر کرده است. این مناره در سمت شرقی مسجد قرار داشته و پایه های آن به شکل مربع است. این مناره در زمان های قدیم به عنوان کلیسا مورد استفاده واقع قرار گرفته. 

مناره یولی آنتالیا

 

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: آنتالیا, ترکیه,
نویسنده : iman
معرفی پل‌های دیدنی استانبول
در این مطلب مهمترین پل‌های استانبول را از نظر تاریخی، زیبایی‌های بصری و اهمیت آن‌ها بررسی کرده‌ایم.

پل‌ها همواره از معماری جالب توجهی برخوردار بوده‌اند و تمام دنیا چنین سازه‌هایی هستند که امروزه به عنوان نماد یک شهر یا جاذبه گردشگری آن محسوب می‌شوند. از پل گلدن گیت آمریکا بگیرید تا سی‌و‌سه پل اصفهان، مکان‌های خاطره انگیزی برای مردم بومی و مسافران هستند. حال در این مقاله به شهر زیبای استانبول می‌رویم و پل‌های معروف آن را معرفی خواهیم کرد. چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

پل بسفر

پل بسفر یکی از مهمترین سازه‌های ترکیه به حساب می‌آید و از دیدنی‌ترین پل‌های استانبول است. بین سال‌های 1970 تا 1973 بر روی تنگه بسفر ساخته شده است و قسمت اروپایی و آسیایی شهر را به هم وصل می‌کند. علاوه بر زیبایی که این پل به استانبول افزوده است، بسیار کاربردی نیز هست و به طور میانگین روزانه 180000 ماشین از آن در حال تردد هستند. این سازه عظیم طولی برابر با 1150 متر و عرضی برابر با 39 متر دارد و ارتفاع آن 105 متر است.

پل بسفر یکی از شاه راه‌های استانبول به حساب می‌آید و در سفر به این شهر امکان ندارد که شما از روی پل عبور نکنید یا با قایق از زیر آن رد نشوید. بنابراین خیالتان راحت باشد، در هر صورت شما پل بسفر را مشاهده خواهید کرد. چشم‌انداز روز این پل به مساجد مشهور استانبول بی‌نظیر است، اما شب‌های آن با نورپردازی منحصر به فردش است که دلبری می‌کند و سوژه‌ای برای عکاسی فراهم می‌کند.

پل فاتح سلطان مهمت

پل سلطان مهمت استانبول

این پل عنوان «پل بسفر دوم»  یدک می‌کشد و از لحاظ اهمیت برای استانبول در رتبه دوم قرار می‌گیرد. ساخت آن در سال 1988 به پایان رسید و نام آن برگرفته از یکی از برجسته‌ترین پادشاهان دوران عثمانی، یعنی سلطان مهمت است که در سال 1453 قسطنطنیه را فتح کرده است. این پل نیز همچون پل بسفر، بخشی از منطقه آسیایی استانبول را به بخش اروپایی وصل می‌کند. این پل چه از لحاظ تاریخی و چه استراتژیکی نقش مهمی را در استانبول امروزی ایفا می‌کند و بخش مهمی از رفت و آمد این شهر بر روی پل سلطان مهمت صورت می‌گیرد.

پل گالاتا

پل گالاتا استانبول

یکی از زیباترین و نامی‌ترین پل‌های استانبول است که داستان‌های زیادی را برای روایت دارد و نام آن را بارها و بارها در ادبیات ترکیه تکرار شده است. در قرن نوزدهم بنا شده است و یکی از جذابیت‌های آن صف طولانی ماهی‌گیرانی است که هر کدام قلاب خود را در آب انداخته‌ و در انتظار صید ماهی نشسته‌اند. بر روی شاخ طلایی قرار گرفته است و در قسمت زیرین آن تعداد زیادی رستوران وجود دارند که دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی از دو قاره اروپا و آسیا هستند.

مترو پل شاخ طلایی

از پل‌های نوساز استانبول است که در سال 2014 به بهره‌برداری رسید و دو منطقه بی‌اغلو و منطقه فاتح را به هم وصل می‌کند. همانطور که از اسم آن پیداست، برای رفت و آمد مترو طراحی شده است و با وجود اینکه از پیشینه تاریخی قوی برخوردار نیست اما یکی از دیدنی‌ترین پل‌های استانبول به حساب می‌آید و تماشا کردن در شب‌های استانبول خالی از لطف نیست.

پل یاووز سلطان سلیم

پل سلطان سلیم استانبول

همچون مترو پل شاخ طلایی در سال‌های اخیر احداث شده و در کنار ورودی سیاه تنگه‌ی بسفر قرار گرفته است. همانند سایر پل‌های استانبول دو بخش آسیایی و اروپایی شهر را به هم متصل می‌کند. با 59 متر یکی از عریض‌ترین پل‌های شهر به حساب می‌آید که دارای 10 لاین تردد است و ارتفاعی 73 متری از سطح دریا دارد.

دستور ساخت این پل در سال 2012 با اعتراض‌های فراوانی از سوی دوست‌داران محیط زیست همراه شد و به گفته ‌آن‌ها برای ساخت پل درختان جنگلی بسیاری قطع می‌شوند و زمین‌های اطراف در معرض خطر هستند، اما در نهایت برای کاهش ترافیک شهری ساخت این پل اجرایی شد و اکنون یکی از مهمترین‎‌ راه‌های ارتباطی میان دو بخش آسیایی و اروپایی شهر است.

اگر تصمیم گرفته‌اید به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman