نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







ماجرای جالب کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش (Greek Ship)

کشتی یونانی کیش (Greek Ship)

آرام گرفتن این کشتی در ساحل بهانه ای شد تا این منطقه را به محوطه زیبای گردشگری تبدیل کنند.
سفر به کیش نگین زیبای خلیج فارس به قدری فرح بخش است که تا مدت ها خاطرات رویایی غروب دل انگیز و شب های پر شورش روح هر مسافری را نوازش می‌دهد. مگر می‌شود در سواحل زیبا به تماشای غروب طلایی خورشید از پس امواج نیلگون نشست و‌ عاشق این سرزمین آتشین نشد. در سال های اخیر جزیره کیش بسیار نزد مردم ایران و اکنون نیز در بین گردشگران بین المللی شهرت جهانی پیدا کرده است. جاذبه های طبیعی، پوشش گیاهی خاص، سواحل طلایی، دریایی شفاف و امکانات تفریحی دریایی و نیز مراکز خرید پیشرفته از پتانسیل های جذب گردشگر هستند. در ادامه به یکی از جاذبه های کیش که بازدید کنندگان با شنیدن نامش مشتاق بازدید آن هستند می‌پردازیم.

 

:: ادامه مطلب

:: برچسب‌ها: کیش, کشتی یونانی green ship, green shipو کشتی یونانی,
نویسنده : iman
جاهای دیدنی تایلند

منتخب بهترین جاهای دیدنی تایلند برای گردشگران

منتخب جاهای دیدنی تایلند از نظر مسافران و گردشگران

بانکوک، پرجمعیت ترین شهر تایلند، به تنهایی یکی از مهم ترین جاهای دیدنی تایلند است، که انواع مختلف جزیره ها، پارک های تفریحی و معابد را در خود جای داده است. پاتایا و پوکت دو نام مشهور دیگر در این کشور هستند که بهشت کوچکی را برای مسافران خود فراهم کرده اند و از جاذبه های تایلند به شمار می روند. اگر به دنبال گشت و گذار در همه مناطق زیبا و منحصر به فرد تایلند هستید، حداقل به بیش از دو هفته زمان نیاز دارید. اما اگر زمان شما برای مسافرت، کوتاه تر از این میزان است، پیشنهاد می کنیم که بهترین جاهای دیدنی تایلند را در این مطلب از دست ندهید:

حتما یک تور ارزان پوکت را در نظر بگیرید تا این شهر زیبا و دوست داشتنی را از نزدیک ببینید که چه لذتی دارد.

۱- بانکوک از بهترین جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند

“مشابه ولی متفاوت”، شعاری تایلندی است که در توصیف شهر بانکوک استفاده می شود؛ شعاری که حتی روی تیشرت های تولیدی این شهر، طراحی می شود. بانکوک پایتخت کشور تایلند و از بهترین جاهای دیدنی تایلند است و حداقل چهار جای دیدنی بسیار ارزشمند دارد.

  • کاخ بزرگ بانکوک (Grand Palace)

کاخ بزرگ تایلند

جاهای دیدنی تایلند

کاخ بزرگ بانکوک

اولین مکان دیدنی تایلند در بانکوک، کاخ بزرگ (Grand Palace) است که در قلب بانکوک قرار گرفته، و زمانی اقامتگاه رسمی پادشاه تایلند بوده است. این قلعه معماری به شکل مربع دارد و انواع باغ ها، سالن های با شکوه و تزیین شده را در خود جای داده است. مساحت قلعه بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع است و از همین رو، ۱۲ در ورودی برای این مکان وسیع تعبیه شده است. با قدم زدن در این قلعه تاریخی که از بهترین جاهای دیدنی تایلند است، مطمئناً، به گذشته تاریخی تایلند وصل می شوید.

  • معبد وات آرون

معبد وات آرون بانکوک

دومین جای دیدنی در بانکوک، معبد وات آرون است که نمادی از معابد بودایی در بانکوک است. نام این معبد از الهه هندی به نام “آرونا” گرفته شده است. این معبد اولین مکان بازتاب دهنده نور صبحگاهی است. از همین رو، به آنمعبد سپیده دم هم گفته می شود و در کنار رودخانه بنا شده است. اگر به رسم و رسوم بودایی علاقه دارید و یا تمایل به آشنایی با این آیین پر رمز و راز دارید، حتما سری به این مکان مقدس بزنید.

برای دیدن این جاذبه ها با تور لحظه آخری تایلند برای یک گردشگری عالی آماده شوید.

  • جاده یا خیابان خاوسان

خیابان خاوسان بانکوک

از سومین جاهای دیدنی تایلند که در شهر بانکوک واقع شده است، جاده یا خیابان خاوسان است. خیابان کوتاهی در مرکز بانکوک که در سال ۱۸۹۲ و در زمان حکومت رامای پنجم در یک کیلومتری کاخ بزرگ ساخته شد. در گذشته این خیابان، بازار بزرگ برنج فروشی بوده است. اما از حدود ۲۰ سال پیش، در این خیابان، انواع آپارتمان های ارزان قیمت، هتل های با قیمت مناسب و  حتی سه ستاره ایجاد شد.

تقریباً هر مسافری که به کشور تایلند می رود، به این خیابان سپری می زند. علاوه بر آن، این خیابان مکان بسیار مناسبی برای انواع خریدهاست. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این خیابان، علاقمندی هنرمندان و دانشجوها به این منطقه و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد هنری آن است.

  • معبد وات فرا کایو

معبد وات فرا کایو

معبد وات فرا کایو

و مکان چهارم مربوط به معبد وات فرا کایو است که به عنوان “معبد زرین بودا” شناخته می شود و به صورت رسمی بزرگترین معبد مقدس بودایی در تایلند شناخته می شود. البته این معبد درون محوطه کاخ بزرگ قرار گرفته است. یکی از ویژگی های جالب این معبد آن است که می توانید برای ورود به معبد، لباس های مخصوص معبد را اجاره کنید و با همان لباس ها به قصد گشت و گذار در معبد بپردازید.

شاید فکر کنید که دیدن یک معبد بودایی که در بالا اشاره شد، نیاز و عطش شما را برای دیدن چنین معبدهایی فروکش دهد و دیگر نیازی نباشد به معبد وات فرا کایو بروید. اما باید بگوییم که هر بار که از این معابد دیدن می کنید، شیفتگی شما بیشتر شده و مشتاق دیدن همه معابد موجود در تایلند خواهید بود.

۲- چیانگ مای

چیانگ مای

چیانگ مای

چیانگ مای شهری در بخش کوهستان های شمالی تایلند و از زیباترین جاهای دیدنی تایلند است. این شهر در سال ۱۲۹۶ تاسیس شد و پایتخت مستقل لانا تا سال ۱۵۵۸ بوده است. اگر به شمال تایلند سفر کنید، حتما یکی از مقاصد اصلی شما بازدید از این شهر بسیار تاریخی است که علاوه بر تاریخی بودن، انواع بازارهای غذا و لباس، معابد مختلف را دارد.

یکی از جاذبه ها و معابد اصلی آن، معبد دوای سوتهِپ (Wat Phra That Doi Suthep) است که برای رسیدن به این معبد باید ۳۰۴ پله را پشت سر بگذارید. اگر زمان مناسبی مانند عصرها به این مکان دیدنی تایلند پا بگذارید، می توانید انواع راهبه های بودایی که در حال انجام مناسک خود هستند را مشاهده کنید.

۳- پاتایا از دیدنی های تایلند

پاتایا

پاتایا تایلند

پاتایا

پاتایا از معروف ترین جاهای دیدنی تایلند، شهری در خلیج شرقی تایلند است و دلیل شهرتش وجود سواحل زیبایی در این منطقه است. پاتایا تا دهه ۱۹۶۰، تنها روستای کوچکی بوده است که به ماهیگیری می پرداخته است. اما از آن زمان به بعد، و به خاطر کشف این منطقه توسط سربازهای آمریکایی، جاذبه های توریستی این منطقه کشف شد.

پاتایا تایلند

امروزه علاوه بر وجود استراحتگاه های ساحلی بسیار زیبا، انواع مراکز خرید، بارها و کلاب های ۲۴ ساعته نیز در این منطقه وجود دارد. این منطقه در سال، بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی می پذیرد. در پاتایا، انواع آکواریوم ها و دنیای زیر آب، جزیره مرجانی، باغ وحش ببرها و تور گیبون وجود دارد.

۴- جزیره کو سامویی

جزیره کو سامویی

جزیره کو سامویی

دومین جزیره بزرگ تایلند، کو سامویی است که در امتداد خلیج تایلند و در سمت شرقی تنگه کِرا قرار گرفته است. این جزیره به خاطر سواحل دست نخورده و بکر، باغهای نارگیل، جنگل های متراکم و کوهستانی، و همچنین استراحتگاه های لوکس و شیک معروف است. مجسمه ۱۲ متری و طلایی بودا در معبد وات فرایای در جزیره کوچکی متصل به کو سامویی قرار دارد.

۵- جزیره فی فی نماد تایلند

جزیره فی فی از جاهای دیدنی تایلند

جزیره فی فی از دیگر جاذبه های تایلند که سوپر استار جزایر تایلند است. چرا که این جزیره در بسیاری از فیلم ها نشان داده شده است و مبحث مکالمات بسیاری از مسافران به تایلند بوده است. برای تعدادی از افراد، تنها دلیل مسافرت به بوکت، جزیره فی فی است. با اینکه اعتیاد به مواد مخدر در این شهر زیاد است، اما مانع از بازدید از این جزیره نمی شود.

انواع صخره های بلند که به شکل ستون هایی در بیرون از آب ایستاده اند، ساحل درخشان و آبی که برای حمام آفتاب، برای شنا کردن و قایق سواری مناسب است، این جزیره را به بهشت کوچکی تبدیل کرده که از دلخواه ترین جاهای دیدنی تایلند برای توریست ها و گردشگران است.

۶- جزیره کو لیپه

جزیره کو لیپه

جزیره کو لیپه، جزیره‌ی تایلندی در دریای آندامان و نزدیک به مرز مالزی است. این جزیره بخشی از پارک ملی دریایی تاروتائو است که با جزیره های کوچک درون خود و آب های غنی از مرجان هایش به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تایلند شناخته می شود. این جزیره دارای سواحل شنی است و پاتایا و هات چائو لی را در بر می گیرد. این منطقه یکی از بهترین مکان های تایلند برای غواصی و اسنورکل ها در زیر آب است.

۷- پارک تاریخی سوخوتای

پارک تاریخی سوخوتای

پارک تاریخی سوخوتای، در واقع ویرانه هایی را شامل می شود که یکی از باشکوه ترین جاهای دیدنی تایلند و میراث های جهانی را به نمایش گذاشته است. این پارک دربردارنده ۲۱ مکان تاریخی، و چهار استخر بزرگ با دیواره های قدیمی است. علاوه بر آن تا شعاع ۵ کیلومتری، ۷۰ مکان ارزشمند دیگر در خود جای داده است. این خرابه ها به ۵ ناحیه تقسیم می شوند. بخش مرکزی، شمالی، و ناحیه غربی، هزینه جداگانه ۱۰۰B دریافت می کنند.

این معبد ویرانه سوخوتای، معماری جالب توجهی دارد: مناره های مخروطی که بر پایه های مربعی سه لایه ای قرار گرفته اند. تعدادی از مکان ها، اشکال معماری متفاوتی دارند و در طول دوره های مختلف تغییر کرده اند. به عنوان مثال تعدادی از گنبدها به شکل زنگ شده اند و وضعیت دولایه ای دارند.

۸- بازار آخر هفته چاتوکاک

بازار آخر هفته چاتوچاک

ساعت کاری این بازار در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت ۷ صبح تا ۶ بعد از ظهر و تنها مربوط به محصولات گیاهی است. روزهای جمعه که تنها به فروش عمده اختصاص دارد. از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ بعدازظهر و در روزهای شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر این بازار به طور هیجان انگیزی فعالیت می کند.

تایلندی ها اینطور ادعا می کنند که این بازار در بین بهترین جاهای دیدنی تایلند و بزرگترین بازارهای جهانی، از نظر خرید انواع محصولات، دست شما را باز گذاشته است. برای بازدید از این بازار بهتر است یک روز کامل را برنامه ریزی کنید تا بتوانید انواع محصولات را مشاهده کنید و خریدهای مورد نظر خود را انجام دهید. البته هرچه در ساعات ابتدایی روز به این بازار سر بزنید، از ادحام و شلوغی کمتری رنج خواهید برد.

۹- معبد وات فو

معبد وات فو

در این معبد توریست های کمتری نسبت به وات فرا کایو مشاهده می کنید، اما وات فو، یکی از جاهای دیدنی تایلند و بزرگ ترین معابد دیدنی تایلند است. در حقیقت، این معبد مجموعه بزرگی از تصاویر و مجسمه های بودا را دارد و یکی از اولین مراکز آموزش عمومی بوده است.

این معبد به عنوان مرکز ملی تدریس و حمایت از طب سنتی هم مورد استفاده است. پزشکی تایلندی که یکی از انواع آن، ماساژ تایلندی است، در این مدرسه آموزش و انجام داده می شود و دو سالن اصلی و اتاق هایی را برای این کار به خود اختصاص داده است.

۱۰- خانه جیم تامسون

خانه جیم تامسون

خانه جیم تامسون یکی از جالب ترین جاهای دیدنی تایلند با داستانی عجیب! این ساختمان جنگلی، خانه سابق فرد آمریکایی بوده است که شرکت تولید ابریشم داشته و از جمع کنندگان حرفه ای انواع تابلوهای نقاشی و سایر آثار هنری بوده است. او در سال ۱۹۰۶ در دلوار متولد شد، به مدت کوتاهی در دفتر خدمات استراتژیک (بخشی از سازمان سیا) تایلند و در طول جنگ جهانی دوم فعالیت کرد.

بعد از جنگ در بانکوک ماند و کار تولید ابریشم را شروع کرد، و آنچنان کار خود را گسترش داد که توانست نمونه ها و کارهای تولیدی خود را به میلان و لندن و پاریس صادر کند و به تدریج مشتری های ثابت خود را به دست آورد. بعد از آن او به تدریج انواع خانه های اطراف را هم خریداری کرد که بعضی از آنها برای افراد بسیار ثروتمندی بود که خانه های بزرگ و کاخ مانند داشتند. امروزه شما می توانید مجموعه این خانه ها را به همراه آثار هنری ارزشمند مشاهده کنید.

 منبع : توریست20


:: برچسب‌ها: تایلند, دیدنی های تایلند, شهر پوکت, جاذبه های گردشگری تایلند,
نویسنده : iman
6 مکان دیدنی و جذاب استانبول که حتما باید دید

با سفر با تور استانبول به پایتخت فرهنگی اروپا سفر خواهید کرد، استانبول که مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه بوده و هست، دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فردیست که سالانه تعداد بیشماری از توریستان از سراسر دنیا را به خود جذب می کند.

علاوه بر این، تور لحظه آخری استانبول سفری مقرون به صرفه و تقریبا ارزان است که در آن فراتر از انتظار ها را تجربه خواهید کرد.

سفر با تور ترکیه و بازدید از استانبول بی اغراق فراتر از سفر به یک شهری توریستی ایست چرا که با وجودمراکز خرید بزرگ استانبول و وجود فستیوال ها و جشنواره های خاص ترکیه سفری متفاوت در انتظار توریستان تور ترکیه است.

علاوه بر این، تور ارزان استانبول، این شهر تاریخی و فرهنگی تنها نقطه از دنیاست که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است و با سفر به استانبول تلفیقی از فرهنگ شرقی و اروپایی را خواهید دید.

اگر چه کشور های توریستی آسیایی بی نظیری همچون سوئیس، بلغارستان و دبی توجه توریستان زیادی را به خود جلب کرده اند، اما با این حال شهر بزرگ استانبول دارای جاذبه های نفس گیریست که بدین دلیل نخستین انتخاب ما ایرانی ها برای یک سفر خارجی مقرون به صرفه است .

اگر از بهترین زمان سفر به استانبول بپرسید، شاید بتوان گفت که فصل پاییز و اواخر فصل تابستان مناسب ترین زمان برای سفر به استانبول است. و اما پیش از آنکه برای سفری به یاد ماندنی آماده شوید از باید ها و نباید های ترکیه و تفاوت ها مطلع شوید. در رابطه با باید ها و نباید های شهر استانبول و اینکه چطور می توانیم سفری آرام در استانبول داشته باشیم می توانید در مرجع راهنمای سفر به استانبول ترکیه اطلاعات کامل و مفیدی پیدا کنید.

و اما جاذبه های گردشگری و دیدنی استانبول ترکیه :

 

۱.مسجد ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia ، ترکیه :

مسجد ایاصوفیه نماد شهر استانبول است ودر سال گذشته به عنوان پربازدید ترین مسجد دیدنی ترکیه  برگزیده شده. یکی از معروف ترین و با ارزش ترین موزه و کلیسای استانبول است که در میدانی به نام میدان ایاصوفیه، در محله سلطان احمد قرار گرفته. مسجد زیبای ایاصوفیه با طاق‌ها و ستون‌های با شکوهش که از دوره بیزانس باقی مانده تاریخی به قدمت ترکیه داشته و به دلیل جاذبه های گردشگری بی نظیر و زبان زدش، تحسین هر بیننده و گردشگر را برمی‌انگیزد.

 

وقتی به بازدید از معماری های شگفت انگیز این مسجد تاریخی و اسرار آمیز می روید موزاییک مریم مقدس باقی مانده از قرن یازدهم در بالای دروازه خروجی اصلی چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و مقبره با شکوه و با عظمت ۵ پادشاه در خارج از ساختمان اصلی در کنار در خروجی اصلی را می توان از دیدنی های دیگر این مسجد خواند. و اما ازمعماری ها، نقشه ها و بنای ستون ها و سقف که بگذریم، وقتی که به سمت شمال این مسجد حرکت کنید مشهورترین جاذبه های ایاصوفیه را خواهید دید، ستون غم انگیز در راهرو درب امپریالیستی گفته می شود که توسط St. Gregory، کارگر معجزه گر، مورد ستایش قرار گرفته و سوراخی که در این ستون قرار دارد اثری شفا بخش دارد. مردم آن زمان بر این باور بودند که بیماران با انگشت در سوراخ قرار داردن از شر بیماری رهایی پیدا خواهند کرد.

 

از جاذبه های نزدیک به ایاصوفیه

گالری تصاویر استوره های ترکیه، چشمه احمد سوم، فواره خرم سلطان، مخزن ریحانا، حمام خرم سلطان.

 

ساعات بازدید از مسجد ایاصوفیه :

بازدید از این مسجد تاریخی و منحصر به در روزهای بهار و تابستان سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روز های پاییز و زمستان از ساعت ۹ صبح الی ۱۵  میسر می باشد.

 

آدرس ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia :

ترکیه، نزدیک کاخ توپکاپی استانبول, محله سلطان احمد واقع در منطقه اروپایی

 

چگونه به مسجد ایاصوفیه برویم ؟

برای رفتن به موزه مسجد ایاصوفیه اصلا نگران نباشید چرا که تمام وسایل نقلیه عمومی در دسترس شما هستند، شبکه اتوبوس، مترو و تراموای استانبول همگی در محله سلطان احمد ایستگاه دارند و با یکی از آنها به راحتی به مسجد ایاصوفیه یا مناطق تاریخی نزدیک به ایاصوفیه ماننده : مسجد سلطان احمد، کاخ و موزه توپکاپی می رسید.

 

 

 

مسجد-ایاصوفیه-جاهای-دیدنی-استانبول

 

۲.تنگه بسفراستانبول -  Bosphorus :

یکی از مکان های مشهور و پربازدید استانبول ترکیه که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشید تنگه بسفر است، این تنگه که درشمال ترکیه واقع شده دارای زیبایی های بی نظیری می باشد که در هیچ نقطه هر جهان قابل تماشا نیست.  تنگه بسفر همانطور که می دانید، نقطه واصل بین  دو قاره و از دیدنی های مورد علاقه توریستان و گردشگران استانبول محسوب می شود. این تنگه، طولی برابر ۳۰ کیلومتر و عرضی برابر ۷۰۰ متر دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.  

 

علاوه بر دیدنی های این تنگه و غذا خوردن در کنار نما و منظره زیبای این مکان بسیار جذاب، به راحتی می توانید از جاذبه های اطراف آن نیز دیدن کنید. این منطقه به دلیل اهمیت فراوانی که درزمان قدیم داشته، بنا ها، نماد ها و دیدنی های منحصر به فردی را از تاریخ  به رخ بازدید کنندگان می کشد.

 

جاذبه های اطراف تنگه بسفر استانبول -  Bosphorus :

چند کاخ معروف استانبول نظیر کاخ چراغان و دولما باغچه، ویلاها، خانه موزه زکی پاشا، مسجد زیبای اورتاکوی و قلعه های سنگی در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارند. 

 

از بالای پل های ساخته شده در این تنگه از منظره زیبای غروب خورشید تا انعکاس آفتاب بر روی دریای شرق و غرب و تماشای دیدنی ترین منطقه ترکیه همه  و همه لذت خواهید برد. دیدن خانه های چوبی و یا غذا خوردن در بهترین هتل های مجاور این تنگه از تجربه ها و صحنه های نابی خواهند بود که در طول سفر با تور استانبول شاهد آن خواهید بود و تا سالها بعد هم برای دیگران از زیبایی های این تنگه پر عظمت خواهید گفت.

 

سه پل معلق بر بالای تنگه بسفر :

اولین پل به نام  "Martyrs of July ۱۵th" به طول ۱۰۷۴ متر درمیان Beylerbeyi – محله آسیایی و Ortaköy - محله اروپایی قرار گرفته است.

 

دومین پل به نام "Fatih Sultan Mehmet Bridge" در میان محله Anadolu Hisari  و محله Rumeli Hisari واقع شده  و طول آن به ۱۰۹۰ متر می رسد. 

 

سومین پل در ورودی دریای سیاه به نام "Yavuz Sultan Selim Bridge" بنا شده و طولی بالغ بر ۱۴۰۸ متر دارد. این پل در میان محله اروپایی Garipçe village و محله آسیایی Poyrazköy village قرار گرفته است. 

 

تنگه-بسفر-استانبول

۳.کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :

یکی از اماکن  دیدنی مهم  استانبول که در طول سفر به استانبول حتما از تماشای آن لذت خواهید برد  کاخ توپکاپی می باشد، این کاخ تاریخی، اسرار آمیز و زیبا که در محل تلاقی تنگه بسفر، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته حال تبدیل به نمایشگاه دیدنی کریستال، نقره و ظروف چینی تاریخی دوره امپراطوری عثمانی بدیل گشته است که طبق آمار ها یکی از مهم ترین اماکن توریستی استانبول – ترکیه می باشد. جالب است بدانید که بنا به نمای زیبا و معماری خیره کننده اش، در سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو به عنوان بهترین قصردوران امپراطوری عثمانی به ثبت جهانی رسید، پس برای تماشای برترین کاخ عثمانی حتما بخشی از سفر خود به استانبول را به این کاخ اختصاص دهید، این کاخ و زیبایی هایش .با همه داستان ها و اسرار های نهفته در دلش دیدگان شما را به خود جلب خواهد کرد در سمت راست کاخ توپکاپی سلطان سلیمان درختان سرو قرار گرفته و مطبخ‌های کاخ نیز در همین سمت جای گرفته‌، در قسمت چپ کاخ حرمسرا قرار دارد و سومین بخش کاخ نیز شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده‌ی سلطنتی که شامل جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و مجموعه ای از دست نوشته‌ها مشوند می باشد. در نهایت، میانی ترین بخش كاخ توپكاپي استانبول، عمارتی است که ردای حضرت محمّد (ص) در آن نگهداری می شود. علاوه بر این از گشت و گذار در باغ های باشکوه کاخ عثمانی هرگز خسته نخواهید شد. 

 

ساعات ورود و قیمت بلیط کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :

ورودی این قصر زیبا ۱۳ دلار است اما گردشگرانی که می خواهند از حرم دیدن کنند باید علاوه بر ورودی، ۱۰ دلار دیگر هم بپردازند. 

ساعت بازدید از کاخ: این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر در همه روز هفته به جزروز سه شنبه میزان توریستان عزیز می باشد.

 

نشانی و نحوه دسترسی به کاخ موزه توپکاپی :

Cankurtaran Mh., ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

 

همانطور که گفته شد این کاخ از مهم ترین اماکن دیدنی و گردشگری ترکیه است پس برای رسیدن به این مکان توریستی اصلا نگران نباشید، تمام تاکسی های، اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی دیگر درنزدیکی این مکان ایستگاه دارند. 

 

مکان های دیدنی توریستی اطراف کاخ توپکاپی - Topkapı Palace  :

موزه های باستان شناسی استانبول، پارک گولان، موزه ایاصوفیا، موزه حجاری ایرن

 

 

کاخ-توپکاپی-استانبول

 

 

۴.کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace ، ترکیه :

کاخ دولما باغچه استانبول که در نزدیکی ساحل تنگه بسفر قرار گرفته الهام گر بسیاری از معماران و هنرمندان می باشد، این کاخ که توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن ۱۹ میلادی ساخته شده ودر دوره آخرین سلاطین عثمانی محل اقامت اولیه و کرسی حکومتی بوده. با بازدید از نما و معماری این کاخ زیبا می توان تلفیقی از طراحی های عربی و اروپایی را مشاهده کرد. این مسجد دارای سه بخش مختلف می باشد، the Selâmlık، حرم و  . Veliaht Dairesi درست در خارج از دروازه مسجد دولما باغچه مسجد Muallim Naci Caddesi ساخته شده است.

 

ساعات بازدید از کاخ :

همه روز به جز روز های دو شنبه و پنج شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ قادر خواهید بود تا از تماشای این کاخ لذت ببرید.

 

آدرس کاخ دولما باغچه استانبول :

ترکیه، Vişnezade Mh., ۳۴۳۵۷ Beşiktaş 

 

چگونه به کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace برویم :

برای بازدید از این کاخ زیبا بهترین راه استفاده از قطار زیرزمینی و یا تراموا است، به سمت ایستگاه کاباتاش حرکت کنید، با پیاده شدن در این ایستگاه قطار زیرزمینی کاباتاش با تابلو های راهنمایی که شما را به کاخ هدایت می کنند بر خواهید خورد.

 

کاخ-دولما-باغچه-استانبول

۵.مسجد آبی - مسجد سلطان احمد استانبول - Sultan Ahmed Mosque :

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی استانبول که باید از تماشای آن لذت برد مسجد آبی یا مسجد سلطان محمد است، معماری بی‌نظیر و ترکیب رنگ‌ها، کاشی های آبی رنگ و آیات قرآنی در نمای این ساختمان همه و همه باعث زیبایی این مسجد تاریخی شده. اسم مسجد آبی این مکان بر گرفته از ۲۰۰۰۰ کاشی استفاده شده در سقف است که نمایی خوش رنگ به مسجد داده است. شش مناره زیبای این مسجد که از فاصله دور هم به چشم می خورد به شهر جلوه ای ویژه بخشیده است.از دیگر جاذبه های دیدنی مسجد سلطان احمد سقف آبشاری گنبدی شکل آن است که به نظر می رسد هر کدام از گنبد بالایی به پایین سرازیر شده. ورودی غربی این مسجد دارای معماری ویژه و زیبایی خاصیست که ما به شما توصیه می کنیم حتما از آن دیدن فرمایید.

 

 این مسجد که در قدیمی ترین محله استانبول واقع شده، در قدیم مرکز قسطنطنیه بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. برای تأمین روشنایی مسجد بیش از دویست پنجره در اطراف بنا و لوسترهای بزرگ استفاده‌ شده است. علاوه بر این بعد از تماشای بنا های تاریخی سلطان محمد، می توانید از گشت و گذار در پارک این مسجد لذت ببرید و غروب آفتاب را تماشا کنید.

 

زمان بازدید از مسجد : از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به جز روز های جمعه و ساعات نماز، این مسجد آماده بازدید می باشد.

 

آدرس مسجد سلطان احمد استانبول:

Sultan Ahmet Mahallesi, Atmeydanı Cd. No:۷, ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

 

مسحد-آبی-استانبول-ترکیه

۶.کلیسای آب انبار استانبول -  باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه :

کلیسای آب انبار یا باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه که به نام قصرغرق شده شهرت دارد و به منظور تامین آب برای مردم در قرن سوم ساخته شده است، با دیدن سازه های باستانی، ستون های مرمری و فناوری پیچیده استفاده شده در این بنای تاریخی حتما حیرت زده خواهید شد. اندازه این تالار زیر زمینی ۱۳۸ متر در ۶۵ متر است و گنجایش نگهداری ۸۰ هزار متر مکعب آب را دارد. سقف این آب انبار بر روی ۳۳۶ ستون مرمری استوار است و معمارهای ستون های این آب انبار بسیار دیدنیست. 

 

زمان کاری کلیسای آب انبار استانبول : 

این مکان دیدنی استانبول در تابستان ها از ساعت ۹ الی ۱۸.۳۰ و در زمستان ها از ساعت ۹ الی ۱۷.۳۰ میزبان گردشگران و توریستان ترکیه می باشد. اما پیشنهاد سایت ما به شما این است که برای بازدید از این مکان اسرار آمیز بین ساعات ۱ الی ۲ که تعداد بازدیدکنندگان کم است بروید.

منبع : thedreamturkey

و اما جاذبه های گردشگری و دیدنی استانبول ترکیه :

۱.مسجد ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia ، ترکیه :

مسجد ایاصوفیه نماد شهر استانبول است ودر سال گذشته به عنوان پربازدید ترین مسجد دیدنی ترکیه  برگزیده شده. یکی از معروف ترین و با ارزش ترین موزه و کلیسای استانبول است که در میدانی به نام میدان ایاصوفیه، در محله سلطان احمد قرار گرفته. مسجد زیبای ایاصوفیه با طاق‌ها و ستون‌های با شکوهش که از دوره بیزانس باقی مانده تاریخی به قدمت ترکیه داشته و به دلیل جاذبه های گردشگری بی نظیر و زبان زدش، تحسین هر بیننده و گردشگر را برمی‌انگیزد.

وقتی به بازدید از معماری های شگفت انگیز این مسجد تاریخی و اسرار آمیز می روید موزاییک مریم مقدس باقی مانده از قرن یازدهم در بالای دروازه خروجی اصلی چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و مقبره با شکوه و با عظمت ۵ پادشاه در خارج از ساختمان اصلی در کنار در خروجی اصلی را می توان از دیدنی های دیگر این مسجد خواند. و اما ازمعماری ها، نقشه ها و بنای ستون ها و سقف که بگذریم، وقتی که به سمت شمال این مسجد حرکت کنید مشهورترین جاذبه های ایاصوفیه را خواهید دید، ستون غم انگیز در راهرو درب امپریالیستی گفته می شود که توسط St. Gregory، کارگر معجزه گر، مورد ستایش قرار گرفته و سوراخی که در این ستون قرار دارد اثری شفا بخش دارد. مردم آن زمان بر این باور بودند که بیماران با انگشت در سوراخ قرار داردن از شر بیماری رهایی پیدا خواهند کرد.

از جاذبه های نزدیک به ایاصوفیه

گالری تصاویر استوره های ترکیه، چشمه احمد سوم، فواره خرم سلطان، مخزن ریحانا، حمام خرم سلطان.

ساعات بازدید از مسجد ایاصوفیه :

بازدید از این مسجد تاریخی و منحصر به در روزهای بهار و تابستان سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روز های پاییز و زمستان از ساعت ۹ صبح الی ۱۵  میسر می باشد.

آدرس ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia :

ترکیه، نزدیک کاخ توپکاپی استانبول, محله سلطان احمد واقع در منطقه اروپایی

چگونه به مسجد ایاصوفیه برویم ؟

برای رفتن به موزه مسجد ایاصوفیه اصلا نگران نباشید چرا که تمام وسایل نقلیه عمومی در دسترس شما هستند، شبکه اتوبوس، مترو و تراموای استانبول همگی در محله سلطان احمد ایستگاه دارند و با یکی از آنها به راحتی به مسجد ایاصوفیه یا مناطق تاریخی نزدیک به ایاصوفیه ماننده : مسجد سلطان احمد، کاخ و موزه توپکاپی می رسید.

 

مسجد-ایاصوفیه-جاهای-دیدنی-استانبول

۲.تنگه بسفراستانبول -  Bosphorus :

یکی از مکان های مشهور و پربازدید استانبول ترکیه که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشید تنگه بسفر است، این تنگه که درشمال ترکیه واقع شده دارای زیبایی های بی نظیری می باشد که در هیچ نقطه هر جهان قابل تماشا نیست.  تنگه بسفر همانطور که می دانید، نقطه واصل بین  دو قاره و از دیدنی های مورد علاقه توریستان و گردشگران استانبول محسوب می شود. این تنگه، طولی برابر ۳۰ کیلومتر و عرضی برابر ۷۰۰ متر دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.  

علاوه بر دیدنی های این تنگه و غذا خوردن در کنار نما و منظره زیبای این مکان بسیار جذاب، به راحتی می توانید از جاذبه های اطراف آن نیز دیدن کنید. این منطقه به دلیل اهمیت فراوانی که درزمان قدیم داشته، بنا ها، نماد ها و دیدنی های منحصر به فردی را از تاریخ  به رخ بازدید کنندگان می کشد.

جاذبه های اطراف تنگه بسفر استانبول -  Bosphorus :

چند کاخ معروف استانبول نظیر کاخ چراغان و دولما باغچه، ویلاها، خانه موزه زکی پاشا، مسجد زیبای اورتاکوی و قلعه های سنگی در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارند. 

از بالای پل های ساخته شده در این تنگه از منظره زیبای غروب خورشید تا انعکاس آفتاب بر روی دریای شرق و غرب و تماشای دیدنی ترین منطقه ترکیه همه  و همه لذت خواهید برد. دیدن خانه های چوبی و یا غذا خوردن در بهترین هتل های مجاور این تنگه از تجربه ها و صحنه های نابی خواهند بود که در طول سفر با تور استانبول شاهد آن خواهید بود و تا سالها بعد هم برای دیگران از زیبایی های این تنگه پر عظمت خواهید گفت.

سه پل معلق بر بالای تنگه بسفر :

اولین پل به نام  "Martyrs of July ۱۵th" به طول ۱۰۷۴ متر درمیان Beylerbeyi – محله آسیایی و Ortaköy - محله اروپایی قرار گرفته است.

دومین پل به نام "Fatih Sultan Mehmet Bridge" در میان محله Anadolu Hisari  و محله Rumeli Hisari واقع شده  و طول آن به ۱۰۹۰ متر می رسد. 

سومین پل در ورودی دریای سیاه به نام "Yavuz Sultan Selim Bridge" بنا شده و طولی بالغ بر ۱۴۰۸ متر دارد. این پل در میان محله اروپایی Garipçe village و محله آسیایی Poyrazköy village قرار گرفته است. 

تنگه-بسفر-استانبول

۳.کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :

یکی از اماکن  دیدنی مهم  استانبول که در طول سفر به استانبول حتما از تماشای آن لذت خواهید برد کاخ توپکاپی می باشد، این کاخ تاریخی، اسرار آمیز و زیبا که در محل تلاقی تنگه بسفر، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته حال تبدیل به نمایشگاه دیدنی کریستال، نقره و ظروف چینی تاریخی دوره امپراطوری عثمانی بدیل گشته است که طبق آمار ها یکی از مهم ترین اماکن توریستی استانبول – ترکیه می باشد. جالب است بدانید که بنا به نمای زیبا و معماری خیره کننده اش، در سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو به عنوان بهترین قصردوران امپراطوری عثمانی به ثبت جهانی رسید، پس برای تماشای برترین کاخ عثمانی حتما بخشی از سفر خود به استانبول را به این کاخ اختصاص دهید، این کاخ و زیبایی هایش .با همه داستان ها و اسرار های نهفته در دلش دیدگان شما را به خود جلب خواهد کرد در سمت راست کاخ توپکاپی سلطان سلیمان درختان سرو قرار گرفته و مطبخ‌های کاخ نیز در همین سمت جای گرفته‌، در قسمت چپ کاخ حرمسرا قرار دارد و سومین بخش کاخ نیز شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده‌ی سلطنتی که شامل جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و مجموعه ای از دست نوشته‌ها مشوند می باشد. در نهایت، میانی ترین بخش كاخ توپكاپي استانبول، عمارتی است که ردای حضرت محمّد (ص) در آن نگهداری می شود. علاوه بر این از گشت و گذار در باغ های باشکوه کاخ عثمانی هرگز خسته نخواهید شد. 

ساعات ورود و قیمت بلیط کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :

ورودی این قصر زیبا ۱۳ دلار است اما گردشگرانی که می خواهند از حرم دیدن کنند باید علاوه بر ورودی، ۱۰ دلار دیگر هم بپردازند. 
ساعت بازدید از کاخ: این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر در همه روز هفته به جزروز سه شنبه میزان توریستان عزیز می باشد.

نشانی و نحوه دسترسی به کاخ موزه توپکاپی :

Cankurtaran Mh., ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

همانطور که گفته شد این کاخ از مهم ترین اماکن دیدنی و گردشگری ترکیه است پس برای رسیدن به این مکان توریستی اصلا نگران نباشید، تمام تاکسی های، اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی دیگر درنزدیکی این مکان ایستگاه دارند. 

مکان های دیدنی توریستی اطراف کاخ توپکاپی - Topkapı Palace  :

موزه های باستان شناسی استانبول، پارک گولان، موزه ایاصوفیا، موزه حجاری ایرن


کاخ-توپکاپی-استانبول

۴.کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace ، ترکیه :

کاخ دولما باغچه استانبول که در نزدیکی ساحل تنگه بسفر قرار گرفته الهام گر بسیاری از معماران و هنرمندان می باشد، این کاخ که توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن ۱۹ میلادی ساخته شده ودر دوره آخرین سلاطین عثمانی محل اقامت اولیه و کرسی حکومتی بوده. با بازدید از نما و معماری این کاخ زیبا می توان تلفیقی از طراحی های عربی و اروپایی را مشاهده کرد. این مسجد دارای سه بخش مختلف می باشد، the Selâmlık، حرم و  . Veliaht Dairesi درست در خارج از دروازه مسجد دولما باغچه مسجد Muallim Naci Caddesi ساخته شده است.

ساعات بازدید از کاخ :

همه روز به جز روز های دو شنبه و پنج شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ قادر خواهید بود تا از تماشای این کاخ لذت ببرید.

آدرس کاخ دولما باغچه استانبول :

ترکیه، Vişnezade Mh., ۳۴۳۵۷ Beşiktaş 

چگونه به کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace برویم :

برای بازدید از این کاخ زیبا بهترین راه استفاده از قطار زیرزمینی و یا تراموا است، به سمت ایستگاه کاباتاش حرکت کنید، با پیاده شدن در این ایستگاه قطار زیرزمینی کاباتاش با تابلو های راهنمایی که شما را به کاخ هدایت می کنند بر خواهید خورد.

کاخ-دولما-باغچه-استانبول

۵.مسجد آبی - مسجد سلطان احمد استانبول - Sultan Ahmed Mosque :

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی استانبول که باید از تماشای آن لذت برد مسجد آبی یا مسجد سلطان محمد است، معماری بی‌نظیر و ترکیب رنگ‌ها، کاشی های آبی رنگ و آیات قرآنی در نمای این ساختمان همه و همه باعث زیبایی این مسجد تاریخی شده. اسم مسجد آبی این مکان بر گرفته از ۲۰۰۰۰ کاشی استفاده شده در سقف است که نمایی خوش رنگ به مسجد داده است. شش مناره زیبای این مسجد که از فاصله دور هم به چشم می خورد به شهر جلوه ای ویژه بخشیده است.از دیگر جاذبه های دیدنی مسجد سلطان احمد سقف آبشاری گنبدی شکل آن است که به نظر می رسد هر کدام از گنبد بالایی به پایین سرازیر شده. ورودی غربی این مسجد دارای معماری ویژه و زیبایی خاصیست که ما به شما توصیه می کنیم حتما از آن دیدن فرمایید.

 این مسجد که در قدیمی ترین محله استانبول واقع شده، در قدیم مرکز قسطنطنیه بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. برای تأمین روشنایی مسجد بیش از دویست پنجره در اطراف بنا و لوسترهای بزرگ استفاده‌ شده است. علاوه بر این بعد از تماشای بنا های تاریخی سلطان محمد، می توانید از گشت و گذار در پارک این مسجد لذت ببرید و غروب آفتاب را تماشا کنید.

زمان بازدید از مسجد : از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به جز روز های جمعه و ساعات نماز، این مسجد آماده بازدید می باشد.

آدرس مسجد سلطان احمد استانبول:

Sultan Ahmet Mahallesi, Atmeydanı Cd. No:۷, ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

مسحد-آبی-استانبول-ترکیه

۶.کلیسای آب انبار استانبول -  باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه :

کلیسای آب انبار یا باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه که به نام قصرغرق شده شهرت دارد و به منظور تامین آب برای مردم در قرن سوم ساخته شده است، با دیدن سازه های باستانی، ستون های مرمری و فناوری پیچیده استفاده شده در این بنای تاریخی حتما حیرت زده خواهید شد. اندازه این تالار زیر زمینی ۱۳۸ متر در ۶۵ متر است و گنجایش نگهداری ۸۰ هزار متر مکعب آب را دارد. سقف این آب انبار بر روی ۳۳۶ ستون مرمری استوار است و معمارهای ستون های این آب انبار بسیار دیدنیست. 

زمان کاری کلیسای آب انبار استانبول : 

این مکان دیدنی استانبول در تابستان ها از ساعت ۹ الی ۱۸.۳۰ و در زمستان ها از ساعت ۹ الی ۱۷.۳۰ میزبان گردشگران و توریستان ترکیه می باشد. اما پیشنهاد سایت ما به شما این است که برای بازدید از این مکان اسرار آمیز بین ساعات ۱ الی ۲ که تعداد بازدیدکنندگان کم است بروید.


:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استانبول, مسجد آبی استانبول, اماکن دیدنی استانبول, دیدنی های استانبول, ادرس مکان های دیدنی استانبول, نقشه مکان های دیدنی استانبول, جاهای دیدنی استانبول با آدرس, مسجد ایاصوفیه استانبول, تنگه بسفر استانبول, کاخ توپکاپی استانبول, کاخ دولما باغچه استانبول, کلیسای آب انبار استانبول,
نویسنده : iman
تزریق انسولین به دیوار معده با کپسول خوراکی

ما در دانستنی های وب یک خبر از زومیت را نقل می‌کنیم درباره تزریق انسولین به دیوار معده با کپسول خوراکی

به‌کمک کپسول جدید طراحی‌شده‌ی پژوهشگران، شاید دیگر لازم نباشد بیماران دیابتی هرروز درد ناشی از تزریق انسولین را تحمل کنند.

برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو تزریق‌های معمولی انسولین بخشی از زندگی روزمره محسوب می‌شوند که البته کار راحتی نیستند. پژوهش‌های زیادی برای توسعه‌ی قرص انسولین به‌عنوان روش جایگزین کمتر تهاجمی انجام شده؛ اما این پژوهش‌ها نیز با مشکلاتی رو‌به‌رو شده‌اند.

اکنون گروهی از پژوهشگران مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) کپسولی جدید طراحی کرده‌اند که ریزسوزنی از جنس انسولین در خود جای می‌دهد و این ریزسوزن هورمون را درون دیواره‌ی معده تزریق می‌کند.

شاید با درنظرگرفتن قرص‌های زیاد موجود برای درمان بیماری‌های مختلف، تحویل انسولین کار ساده‌ای به‌نظر برسد؛ اما محیط معده، محیطی خصمانه است و اسیدهای موجود در آن بسیاری از ترکیبات دارویی را قبل از تأثیرگذاری خنثی می‌کنند.

کپسول های انسولین

در بیشتر مطالعات انجام‌شده در زمینه‌ی طراحی قرص‌های انسولین، بر ساخت پوشش‌های حفاظتی تمرکز شده که به ماندگاری قرص کمک می‌کنند؛ اما پژوهشگران MIT رویکرد دیگری دنبال کرده‌اند. چند سال پیش، گروهی پژوهشی قرصی طراحی کردند که ریزسوزن‌هایی روی پوشش آن وجود داشت که هنگام ورود به روده، دارو را به پوشش روده تزریق می‌کرد. اکنون، این طرح بهبود یافته و فقط یک ریزسوزن دارد و دارو را به دیواره‌ی معده تزریق می‌کند. کپسول جدید تقریبا به‌اندازه‌ی یک نخود است و از پلیمری ساخته شده که ازلحاظ زیستی تجزیه‌پذیر است. اجزای مکانیکی داخل این کپسول کاملا پیچیده هستند؛ به‌گونه‌ای که در آن، ریزسوزنی از جنس انسولینِ خشک و منجمد و فنری از جنس فولاد ضدزنگ قرار گرفته که صفحه‌ای از جنس شکر را به‌سمت عقب نگه داشته است. وقتی شکر در اسید معده حل می‌شود، فنر بیرون می‌پرد و ریزسوزن‌ را به درون پوشش معده فشار می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:
انسولین خوراکی: راهی جایگزین برای تزریق روزانه بیماران دیابتی
بدن ما در آینده می‌تواند دیابت را درمان کند
پانکراس مصنوعی از سال ۲۰۱۸ به کمک بیماران دیابتی می‌آید
وقتی نوک سوزن وارد شود، انسولین با سرعت ثابتی حل و وارد جریان خون می‌شود. این کار در این آزمایش یک ساعت طول می‌کشید؛ اما پژوهشگران می‌توانند این سرعت را تغییر دهند. پس از اینکه بار تحویل داده شد، کپسول بدون هیچ ضرری از دستگاه گوارش عبور می‌کند.

برای اطمینان از اینکه سوزن‌ در تماس با دیواره‌ی معده قرار می‌گیرد و در آنجا می‌ماند، کپسول‌ها گنبد شیب‌داری دارند که وقتی غلت می‌خورند، همیشه روی سمت هموارشان تکیه می‌کنند؛ یعنی جایی‌که سوزن‌ها از آن خارج می‌شوند.

پژوهشگران می‌گویند آن‌ها این طراحی را از لاک‌پشت‌های لئوپارد الهام گرفته‌اند. این لاک‌پشت‌ها لاکی به‌همین شکل دارند و به هر وضعیت که بیفتند، درنهایت دوباره روی پاهایشان قرار می‌گیرند.

پژوهشگران این کپسول‌ها را روی خوک آزمایش کرده‌ و متوجه شده‌اند هرکدام از این کپسول‌ها برای تحویل پنج میلی‌گرم انسولین به جریان خون حیوان کاملا مؤثر هستند. این سطح از انسولین با مقدار انسولین یک تزریق معمولی مقایسه‌شدنی است. پژوهشگران می‌گویند این آزمایش‌ها نشان می‌دهند این روش می‌تواند جایگزین مؤثری برای تزریق انسولین و دیگر درمان‌های مشابه باشد. رابرت لانگر، نویسنده‌ی مقاله می‌گوید:

واقعا امیدواریم این کپسول جدید روزی بتواند به بیماران دیابتی و دیگر بیماران نیازمند به تزریق مکرر کمک کند.

البته این کپسول‌ها، تنها روش‌های درمانی امیدوارکننده‌ی درحال‌توسعه نیستند. شرکت اورامد مشغول طراحی قرص‌های ساده‌ی حامل انسولین است. اگر روش آن‌ها نتیجه‌بخش باشد، سادگی آن درمقایسه‌با روش کپسول MIT می‌تواند موجب برتری‌اش باشد. به‌هرحال، به‌نظر می‌رسد به‌زودی بتوان تزریق روزانه‌ی انسولین را کنار گذاشت.

منبع خبر : زومیت


:: برچسب‌ها: قرص, معده, انسولین, دیابت نوع دو, تزریق انسولین, شرکت اورامد,
نویسنده : iman
توصیه‌هایی برای خنک ماندن از گرمای تابستان

راههایی برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان

 

 

اگر همه ما می توانستیم در طول تابستان هر روز در تمام طول روز از کولر گازی استفاده کنیم آیا این استفاده مداوم درست می‌باشد؟

اما افسوس که برای اغلب صاحبان خانه امکان پذیر نیست و هزینه اداره کردن تهویه هوا در منازل در روز و شب در سراسر فصل تابستان بالا است.

شما همچنین کولر خود را بسیار سریع‌تر از حالت عادی خواهید پوشید و باید قبل از اینکه فکر کنید نیاز دارید آن را جایگزین کنید.

اما جایگزین آن آیا گزینه‌ای بهتر به ذهن شما می‌رسد؟

مقاله را کامل بخوانید تا بتوانید متوجه منظور ما برای خرید یک خنک کننده مقرون بصرفه شوید.

بنابراین در حالی که ترموستات خود را در پایین‌ترین درجه ممکن قرار می‌دهید به طوری که هوای سرد در ۲۴ درجه باشد شما را خنک بهترین گزینه نیست.

آیا هنوز راه‌هایی برای خنک ماندن به غیر از استفاده از سیستم خنک‌کننده شما وجود دارد؟

بله، هست و شما می‌توانید با انجام این کار انرژی را ذخیره کنید.

یافتن راه های دیگر برای نگه داشتن هوای خنک محیط خانه

چندین راه برای خنک ماندن بدون استفاده از خنک‌کننده در محیط و رنج بردن از قبض‌های انرژی بالا به عنوان یک نتیجه وجود دارد.

احتمالاً می‌دانید که می‌توانید لباس‌های کتانی سبک بپوشید تا به خنک ماندن کمک کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب حتی در دمای اتاق نیز مفید است.

به علاوه اگر دما زیر ۷۸ درجه فارنهایت در شب کاهش پیدا کند که تقریباً درمناطق این موضوع شنیده شده است.

یک گزینه دیگر این است که پنجره‌های خانه خود را باز نگه دارید و به خانه شما اجازه می‌دهد که به طور طبیعی خنک شود.

سپس آن‌ها را ببندید و قبل از اینکه خورشید بیش از حد در روز بعد بالا بیاید آن‌ها را ببندید.

سایه‌ها در اطراف خانه نیز گرمای تابشی را حفظ می‌کنند و توجه ویژه‌ای به مناطق منزل تان با نوردهی‌های جنوبی و غربی دارند.

از یک ترموستات قابل برنامه ریزی استفاده کنید

ترموستات قابل برنامه

اگر قبلا به یک ترموستات قابل برنامه ریزی نرسیده اید یا آشنایی پیدا نکردید می توانید از برخی پس انداز‌های جدی کاست!

شما مجبور به این هستید که با کمی هزینه بیشتر یک کولر گازی با مصرف کمتر برای خرید اقدام کنید.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به دفترچه راهنمای دستگاه نگاه کنید که ترموستات مناسب را بیاید.

یک جست و جوی آنلاین انجام دهید و یا یک تکنسین تهویه مطبوع تماس بگیرید تا مطمئن شوید که از ترموستات نصب‌شده کم مصرف استفاده می‌کنید.

به طور کلی چند تنظیماتی وجود دارد که شما می‌توانید زمانی که سیستم شما به دنبال آن می‌آید را بیابید که به شما در پس‌انداز پول کمک می‌کند.

ترموستات را در حدود ۷۸ درجه فارنهایت در طول روز نگه دارید وقتی که کسی منزل نیست (و شاید حتی وقتی مردم در خانه هستند، اگر سایه داشته باشد و هوای خنک کنندگی داشته باشد).

کولر خود را تنظیم کنید تا درجه‌حرارت آن را تا ۱۰ درجه افزایش دهید وقتی که افراد خانه بیرون باشند یا خوابیده باشند.

آیا تنظیمات ترموستات به طور اتوماتیک به ترجیحات خود ۲۰ – ۳۰ دقیقه قبل از اینکه شما برنامه‌ریزی کنید تا به خانه برسید تاثیر دارد؟

این تنظیم با سیستم داخلی کولر گازی که زمان را با آن تنظیم می‌کنید قابل اجرا خواهد بود.

همچنین می‌توانید با نصب یک ترموستات قابل کنترل از راه دور در مصرف انرژی کنترل بهینه تری داشته باشید.

استفاده نکردن از لوازم برقی و غیر برقی با حرارت بالا و ایجاد محدودیت در استفاده از این لوازم

محدودیت استفاده از لوازم برقی و غیر برقی با حرارت بالا

ما می‌دانیم که این گزینه برای اجرایش می‌تواند برای شما کمی دشوار باشد.

احتمالاً دوست دارید در طول روز کار خود را انجام دهید و یا شام را در فر بعد از یک روز طولانی کار درست کنید.

سعی کنید در شب از این وسایل با حرارت بالا استفاده کنید تا حرارت را در روز افزایش ندهید.


:: برچسب‌ها: انرژی, ترموستات, تهویه هوا, خنک کننده, کولر, کولر گازی, گرمای تابستان, محیط خانه, هوای خنک, هوای سرد,
نویسنده : iman
چگونه صورت خود را به طور مناسب بشویید براساس یک متخصص پوست 1

 روش درست و غلط شستشوی صورت

مشخص می‌شود که روش درست و غلطی برای شستشوی صورت وجود دارد و با وجود میزان انرژی که ما صرف مراقبت از پوست می‌کنیم.

وقتی که به اولین مرحله می‌رسیم ما اغلب به همین مقدار توجه نمی‌کنیم. ما دقیقاً مشخص کرده‌ایم که چگونه صورت خود را با گذاشتن ۱۰ قدم ساده برای نرم کردن، اما کامل و تمیز کردن، تمیز کنیم.

گزینه صحیح را انتخاب کنید

شوینده باید به تمیز کردن پوست خود برای مراقبت از پوست از سرم و کرم کمک کنند. برای یک تصفیه‌کننده ملایم، روغن و پسماند را تمیز کنید بدون اینکه پوست شما خشک، سفت، و یا ترد باقی بماند.

اول دست ها

قبل از اینکه شستن صورت خود را شروع کنید دست های خود را کاملا بشویید.

شما تمام باکتری ها را از دستان خود نمی خواهید بر روی صورت خود قرار دهید و با این کار باکتری های دست شما از بین می روند.

استفاده از آب ولرم

شستشو صورت خود را با آب سرد برای خاموش کردن منافذ خود را فقط یک افسانه است آب بیش از حد گرم و یا بیش از حد سرد تنها باعث شوک و تحریک پوست می شود و باعث ایجاد مویرگ های شکسته می شود.

هر چیزی متعادل آن درست است و اینجا آب نیز ولرمش متعادل محسوب می شود.

 


:: برچسب‌ها: استفاده از آب ولرم, روش درست شستشوی صورت,
نویسنده : iman
چگونه 1000فالوور در اینستاگرام پیدا کنیم ؟

افزایش فالوور اینستاگرام گزینه ای که دارندگان حساب اینستاگرام بدنبال این گزینه هستند.

ما به شما یاد می‌دهد که چگونه اولین ۱۰۰۰ فالوور در اینستاگرام خود را به دست آورید.

در حالی که رشد پایه پیرو شما برای آزادی یک علم دقیق نیست، چند چیز وجود دارد که شما می‌توانید انجام دهید تا پروفایل شما را جذاب‌تر کند.

1. بهینه کردن تنظیمات پروفایل

یک تم برای پروفایل خود انتخاب کنید.

تم‌ها دو چیز بسیار مهم را انجام می‌دهند:

آن‌ها تمرکز می‌کنند و محتوای شما را سازمان دهی می‌کنند ، و آن‌ها تضمین می‌کنند که مردم همیشه متقاعد کننده محتوی را که می‌خواهند در پروفایل شما ببینند.

همچنین افراد می‌توانند روشی که شما هستید را نیز ببینند.

تم‌ها همچنین می‌توانند به ساده کردن فرآیند ایجاد محتوا کمک کنند چون داشتن برخی از مرزها اغلب بهتر از انجام هیچ کدام است.

 

یک بیو انرژی مرتبط با اطلاعات اضافه کنید.

bio باید به سوژه شما، وب سایت شما ( اگر دارای یک وب سایت هستید ) باشد و چیز جالبی در مورد شما و یا فرآیند شما اشاره کند.

هر کسی چیزی دارد که باعث می‌شود چطور و چرا آن‌ها کاری را که جالب است انجام دهند

پیدا کردن شما و اشاره به آن در اینجا !

همچنین می‌توانید برچسب‌ها را به بیوگرافی خود اضافه کنید اگر یک برچسب خاص مرتبط با محتوای خود داشته باشید.

از یک تصویر پروفایل فریبنده  برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید.

اگر چیزی دارید که ماهیت موضوع، محتوای شما و شخصیت تان را ثبت می‌کند ، از آن استفاده کنید.

اگر نه، چیزی پیدا کنید که نزدیک باشد مردم باید بتوانند به تصویر پروفایل شما و bio شما نگاه کنند و تقریبا چیزی را که باید انتظار داشته باشند را بدانند.

 شبکه های مجازی خود را به اینستاگرام متصل کنید.

پست های اینستاگرام خود را شخصی نکنید تا دیگرام ببینند.

یکی از شیوه هایی که مدتی پبش برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام دیده بودم استفاده از سیستمی به اسم فالوورساز بود که سایت خیلی خوبی بود و طبق توضیحات امکانات زیادی داشت.


:: برچسب‌ها: افزایش فالوور واقعی اینستاگرام, افزایش فالوور اینستاگرام, فالوور اینستاگرام,
نویسنده : iman

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد