معبد سیناگوگ تفلیس آجرنمایی از تاریخ گرجستان

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







معبد سیناگوگ تفلیس آجرنمایی از تاریخ گرجستان

عبادت گاهی یهودی و کهن، که دیوارهای آن مملو از نقش و نگار های زیبا و تاریخی و اشیاء تاریخی آن یادآور تاریخ غنی و کهن گرجستان قدیم است. برای سفری به دل این معبد با ما همراه باشید!

عبادتگاه سیناگوگ تور گرجستان که به عنوان کنیسه اعظم نیز معروف است (کنیسه به معنای عبادتگاه یا صومعه می­باشد)، توسط یهودیان آخالزیخه (Akhalzikhe) که در اواخر قرن 19 در تفلیس سکونت داشتند، تأسیس شد.از این رو نام دوم این عبادتگاه زیبا و کهن "کنیسه مردم آخالزیخه" است. در نزدیکی کلیسای سیناگوگ یکی دیگر از معبد ها نیز قرار داشت که توسط یهودیان تشینوالی تأسیس شد.

مورخان بر این باورند که نخستین یهودیان در قرن ششم در گرجستان اقامت گزیدند. این کنیسه مرکز زندگی یهودیان در تفلیس است. در شهر قدیمی واقع شده است و از روز یکشنبه تا پنجشنبه برای همه بازدید کنندگان قابل دسترسی است. این کنیسه، عبادتگاه و مجمع اصلی جامعه یهودیان گرجستان است که به خط سفاردی تعلق دارد. کنیسه از اوایل قرن XX به تازگی بازسازی شده و از درون بسیار زیبا است. در این کلیسای کهن همچنین می توانید اطلاعات مربوط به تاریخ یهودیان گرجستان و میز یادبود خاخامهای گرجستان را نیز بیابید. برای بازدید از این صومعه زیبا و تاریخی از طریق تور تفلیس اقدام نمایید.

معبد سیناگوگ تفلیس در محله یهودیان در نزدیکی هتل شاردن قرار دارد. این ساختمان از آجر قرمز ساخته شده است. وقتی از خیابان لسلیزه به سمت شهر قدیمی(old town) روانه می­شوید، آن را پیدا می کنید. یک رستوران کوشر نیز در محیط اطراف این عبادتگاه وجود دارد که دارای غذاهای متنوع و لذیذی است. بعضی اوقات یک سرپرست در ورودی کنیسه می نشیند. در حیاط یک نانوایی زیبا وجود دارد که نان های خوشمزه و سنتی تهیه می­کند.

از بیرون، این مکان بسیار کهن و باشکوه به نظر می رسد. پشت درگاه یک منور چوبی بزرگ قرار دارد. سپس به سالن اصلی که به رنگ آبی روشن رنگ شده است، دسترسی پیدا می کنید. دیوارها با تزئینات گل تزئین شده است. فضای داخلی دوستانه و زیبا به نظر می رسد. این شامل دو قوس با تورات است. تعداد زيادي از يهوديان در دهه هاي اخير گرجستان را به مقصد اسرائيل ترک كرده اند. تاریخ یهودیان گرجستان کاملاً مرموز است. آنها باید هزاران سال در قفقاز زندگی کرده باشند. برخی می گویند که به محض تبعید از بابل به گرجستانرسیده بودند. حتی گاهی بحث می شود که آیا آنها به یکی از قبایل گمشده اسرائیل تعلق دارند یا خیر. تمام چیزهایی که می توانند بسیار جالب باشند اما هیچ کس با اطمینان نمی داند. برای آشنا شدن با تاریخ غنی تفلیس و بازدید از این کلیسا با قیمتی مناسب، تور ارزان تفلیس را ببینید.

معماری معبد

کنیسه سیناگوگ تفلیس با آجر، به سبک التقاطی، بین سالهای 1895 تا 1903 ساخته شده و توسط گنبد و فانوس بر فراز آن تزئین شده است. این صومعه در یک ساختار دو طبقه 24.5 متر (طول) x 15 متر (عرض) x 14 متر (ارتفاع) را شامل شده و شامل دو سالن عبادت است. دروازه اصلی این عبادتگاه با یک ستاره داوود تزئین شده است. عبادتگاه فوقانی، بزرگترین قسمت این کنیسه سیناگوگ محسوب می­شود و معمولا برای خدمات در روزهای سبت و اعیاد استفاده می شود و دارای گالری مخصوص بانوان است. دیوارها و سقف تالار فوقانی در دهه 1940 با نقوش هندسی و گیاهی، آیات کتاب مقدس و عبادت ها و ورد ها نقاشی شده است. دیوارهای عبادتگاه پایینی نیز با نقوش و متون مشابه تزئین شده است. سالن طبقه آخر نیز برای عبادت­های روزانه استفاده می شود و بخش زنان ندارد.

اشیاء عتیقه...

در هر سالن عبادتگاه یک کشتی مقدس وجود دارد که مواردی از تورات با یک لباس کوچک (کبه) بر آن پوشانده شده است و به یک لباس سنتی یهودی شباهت دارد.

این موارد کهن یهودی در مزرعه هایی که توسط زنان جامعه محلی اهدا شده است، تزئین شده اند.

کتیبه ها با جفت نقاشی های حک شده و لحیم کاری نقره ای و چوبی حک شده از تورات (ریمونیم)، با زنگ هایی از قرن بیستم، زیور آلات، انواع نقوش هندسی، آیات کتاب مقدس و به تصویر کشیدن اماکن مقدس و کشتی های مقدس و باستانی تزئین شده اند و نمایانگر تاریخ کهن خود می­باشند و می توانید در تور گرجستان به این مناطق تاریخی و دیدنی مراجعه کنید و لذت ببرید.

اگرچه هویت صنعتگران این اشیا عتیقه ناشناخته است، اما ظاهراً این بدلیجات در تفلیس ساخته شده اند و ممکن است نشانگر یک سنت هنری قبلی باشد. کلیسا توسط یک دیوار با دروازه آهنی احاطه شده است. یک نانوایی و یک تلمود تورات و امکاناتی برای ذبح آیینی، در همان محل کنیسه سیناگوگ قرار دارند که می­توانید به آن ها نیز سری بزنید.

نکته ویژه

درب طبقه دوم معمولاً بسته است، اما اگر مهارت ترغیب خوبی داشته باشید، ممکن است به شما اجازه داده شود اتاق فوق العاده با شکوه تری را ببینید.

مکان معبد

در نزدیکی انتهای یکی از خیابان های زیبای تفلیس، لسلیزه، که میدان اصلی شهر را به شهر قدیمی قدیمی جذاب متصل می کند. یک ساختمان آجری قرمز وجود دارد که همان معبد سیناگوگ یا کنیسه اعظم تفلیس است.

برای بازدید از این معبد، همراه تور لحظه آخری تفلیس با ما همسفر شوید!

منبع: تور گرجستان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: گرجستان, تفلیس, کنیسه اعظم تفلیس, معبد سیناگوگ, تاریخ غنی و کهن گرجستان,
نویسنده : iman