مناطق مختلف از چه نوع کولر گازی باید استفاده کنند؟

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







مناطق مختلف از چه نوع کولر گازی باید استفاده کنند؟

برای هر منطقه چه نوع کولر گازی نیاز است ؟

کولر گازی

مناطق مختلف از چه نوع کولر گازی باید استفاده کنند؟ : برای خرید کولرهای گازی نیاز است تا به نکات بسیاری توجه کنیم چرا که این وسایل از جمله وسایلی هستند که برق بسیاری مصرف می کنند و بخصوص در فصل گرما کولرگازی یکی از پرمصرف‌ ترین وسایل خانگی به حساب میاد. در صورتی‌ که مردم در هنگام خرید کولرگازی به مشخصات ان توجه کنند و کولرهایی متناسب با اقلیم اب و هوایی خود انتخاب کنند، نه تنها عمر کولرگازی خود را افزایش می دهد، بلکه باعث کاهش مصرف برق و هزینه‌ های مربوط به ان هم در حدود 10 درصد میشوند.


کولرهای گازی به سه کلاس اب و هوایی معتدل (T۱)، خنک (T۲) و گرمسیری (T۳) تقسیم می‌ شوند . کولرهایی که دارای کلاس اب و هوایی گرمسیری هستند در مناطق گرمسیر مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان بلوچستان استفاده می‌ شوند. نوع کلاس اب و هوایی هر کولرگازی بر روی برچسب انرژی ان نوشته شده است.

کولرهای نوع T1 ، مناطق معتدل مانند نیمه شمالی ایران و شهر تهران یا کرج را پوشش میدهند. این کولرها تا دمای حداکثر ۴۳ درجه سانتی گراد و جدیدا بعضی سازنده ها تا دمای ۴۶ درجه سانتی گراد کارکرد دارند.

کولرهای نوع T3 برای مناظق گرمسیری مانند استان های خوزستان، هرمزگان و بوشهر و بعضی شهرهای سیستان و بلوچستان کاربرد دارند چرا که این کولرها تا دمای ۵۲ درجه سانتی گراد قابلیت کارکرد داشته و حتی برخی سازنده ها دستگاه هایی تولید کرده اند که در دمای ۵۵ و ۶۰ درجه سانتی گراد بدون مشکل کار می کند.

بیشتر بدانید: تفاوت گاز r22 با گاز r410 در کولر گازی چیست ؟
در هنگام خرید کولرهای گازی به برچسب انرژی ان دقت کنید. این برچسب‌ ها حاوی اطلاعاتی است که مصرف کنندگان می‌ توانند انواع مختلف این دستگاه را با توجه به شاخص مصرف انرژی تعیین شده، رده‌ های بازدهی انرژی (A تا G)، مقایسه نمایند. کولرهای گازی معمولا دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند. تنظیم دمای مناسب برای فصل گرم که بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است باعث می شود تا هنگام رسیدن دمای اتاق به دمای تنظیم شده کولر به طور خودکارخاموش شود، بنابراین انرژی کمتری مصرف میکند.

تمیز بودن کندانسور کولر به لحاظ عبور جریان هوا به میزان زیادی از انرژی الکتریکی مصرفی کولر می کاهد، ضمنا پیشنهاد می‌ شود که درصورت امکان کولر گازی را در مسیر باد نصب کنند، زیرا این کار موجب افزایش تبادل حرارت در کندانسور و در نتیجه افزایش بازدهی کولرهای گازی و کاهش مصرف برق خواهد شد.

نکته : در انتخاب یک کولرگازی برای خرید کولرگازی دقت کاملی داشته باشید.
برای کاهش مصرف برق کولرگازی جه نکاتی را باید رعایت کرد ؟
سرویس سالیانه کولرگازی را حتما جدی بگیرید چرا که در صورت عدم سرویس مصرف برق دستگاه شما بالا رفته و پرتاب باد دستگاه کم می شود و در دراز مدت اسیب جدی به دستگاه میزند، حتی کولرهای ابی سالی یک بار سرویس و تعویض پوشال می شوند .
نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه باعث جلوگیری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی ان ها میشه.
درصورت امکان کولر گازی را در مسیر باد نصب کنید. زیرا این کار باعث انتقال حرارت بهتر در کندانسور شده و در نتیجه افزاش بازده و کاهش مصرف انرژی حاصل خواهد شد.
سعی شود محوطه پشت کولر دارای فضای مناسبی جهت گردش هوا باشد.
درزگیری مناسب اطراف کولر، قرار نداشتن در معرض تابش مستقیم خورشید، سرویس به موقع و تمیز نمودن فیلترهای هوا و رادیاتور، تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارند.
در شهرهای جنوبی کشور که دارای اب و هوای بسیار گرم و مرطوب هستند، کاشتن یک اصله درخت در نزدیکی کولر گازی، حدود 10 تا 15 درصد کاهش مصرف انرژی الکتریکی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر اینکه کاشتن درخت در مجاورت ساختمان ها باعث زیبایی و عایق سرما و گرمای ساختمان هم می شود.
برق مصرفی کولرهای گازی همزمان با استفاده از لامپ های کم مصرف (بدلیل تشعشع حرارتی کمتر این لامپ ها) به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

منبع : سلام بابا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






:: برچسب‌ها: کولر گازی, کولرگازی,
نویسنده : iman