ایچری شهر باکو آذربایجان

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







ایچری شهر باکو آذربایجان
ایچری شهر یکی از جاذبه های گردشگری شهر باکو به حساب می آید که به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو نیز ثبت شده است.

باکو (Baku) که پایتخت کشور آذربایجان (Azerbaijan) است، یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی دنیا به حساب می‌آید. این شهر بی نظیر در ساحل غربی دریای خزر قرار گرفته است و همچنین زیباترین و پر جمعیت‌ترین شهر قفقاز به حساب می‌آید. این شهر تماشایی جاذبه‌های کم نظیر بی شماری دارد که هر ساله توریست‌های بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشانند. به دلیل زیاد بودن تعداد این جاذبه‌ها، پیش از هر گونه برنامه ریزی برای سفر به باکو، بهتر است راهنمای سفر به باکو و نیز سفرنامه باکو را بخوانید تا با کسب اطلاعات مورد نیازتان بتوانید تور باکو خود را رزرو کنید. یکی از این جاذبه‌های پر طرفدار شهر قدیمی یا همان ایچری شهر (iceriseher) است. این قسمت از باکو که بی نهایت تماشایی است، گردشگران بی شماری را به خود جذب می‌کند. بیایید کمی اطلاعات در مورد ایچری شهر کسب کنیم. ما در این مطلب اطلاعاتی در مورد این شهر قدیمی برایتان فراهم می‌کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

جاذبه های گردشگری باکو - ایچری شهر

ایچری شهر: (iceriseher)

اگر شما نیز به جاذبه‌های گردشگری تاریخی علاقه مند هستید، ما به شما ایچری شهر را پیشنهاد می‌کنیم؛ شهری که با رفتن به آنجا، حتما عاشق آن خواهید شد!‌ این منطقه دارای اصلی‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر باکو است و به همین دلیل مورد توجه مردم خود باکو نیز قرار دارد. وقتی به این شهر پا می‌گذارید زیبایی دیوارهای سنگی قدیمی شما را مجذوب خود خواهد کرد. این شهر همچنین اهمیت جهانی دارد، چرا که در سال 2000 در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

چرا نام ایچری شهر را برای این منطقه انتخاب کرده‌اند؟

اطراف این شهر با دیوارها و برج‌هایی احاطه شده است و به همین دلیل نام ایچری شهر را مناسب آن دانسته‌اند.

ایچری شهر در کدام قسمت باکو قرار دارد؟

این شهر که به آن ارگ باکو نیز گفته می‌َشود، در مرکز شهر باکو و قسمت شمال غربی خلیج باکو واقع شده است. به این قسمت شهر باکو هم می‌توانید با پای پیاده و هم می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه مانند تاکسی، اتوبوس و مترو بروید. این شهر تاریخی از زمان پارینه سنگی محل زندگی انسان‌ها و شاهد تمدن‌های بسیار زیادی از قبیل تمدن های ساسانیان، عثمانی، شیروانی، زرتشتی، ایرانی، روسی و عربی بوده است.

جاذبه های گردشگری باکو - ایچری شهر

تقسیم بندی‌های ایچری شهر به چه صورت است؟

ایچری شهر دارای 23 محله تماشایی، 2 کاروان سرای قدیمی، 3 چشمه، میدان بازار، و ... است. کاخ شیروان شاه٬ قلعه دختر٬ کاروانسرا٬ گورستان قدیمی از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایچری شهر هستند. یکی از معروف‌ترین جاهایی که طرفداران بسیار زیادی دارد، قلعه دختر (qiz qalasi) است. قلعه دختر یکی از جاذبه‌های گردشگری ایچری شهر است که نه تنها میان خود مردم باکو، بلکه میان گردشگران نیز طرفداران بی شماری دارد. اگر قصد بازدید از ایچری شهر را دارید، حتما به دیدن قلعه دختر بروید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. این شهر قدیمی همچنین رستوران، اقامتگاه و بوفه دارد که برای راحتی مسافران در نظر گرفته شده‌اند. پس اگر شما نیز قصد رفتن به باکو و بازدید از این شهر قدیمی بی نظیر را دارید، وقت را از دست ندهید و هر چه سریع‌تر تور خیلی ارزان باکو خود را رزرو کنید.

جاذبه های گردشگری باکو - ایچری شهر

سخن آخر:

ما در این مطلب سعی کردیم یکی از جاذبه‌های پر طرفدار شهر بی نظیر باکو را معرفی کنیم. این جاذبه همان ایچری شهر است که توریست‌های بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر شما نیز قصد سفر و برنامه ریزی سفر به باکو را دارید، حتما بازدید از ایچری شهر را در لیست خود قرار دهید. راستی! این را به یاد داشته باشید که بازدید از ایچری شهر کاملا رایگان است. اگر قصد برنامه ریزی سفر خود را دارید، این کار را بهتوریاب بسپارید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: باکو, آذربایجان,
نویسنده : iman