6 مکان دیدنی و جذاب استانبول که حتما باید دید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







6 مکان دیدنی و جذاب استانبول که حتما باید دید

با سفر با تور استانبول به پایتخت فرهنگی اروپا سفر خواهید کرد، استانبول که مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه بوده و هست، دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فردیست که سالانه تعداد بیشماری از توریستان از سراسر دنیا را به خود جذب می کند.

علاوه بر این، تور لحظه آخری استانبول سفری مقرون به صرفه و تقریبا ارزان است که در آن فراتر از انتظار ها را تجربه خواهید کرد.

سفر با تور ترکیه و بازدید از استانبول بی اغراق فراتر از سفر به یک شهری توریستی ایست چرا که با وجودمراکز خرید بزرگ استانبول و وجود فستیوال ها و جشنواره های خاص ترکیه سفری متفاوت در انتظار توریستان تور ترکیه است.

علاوه بر این، تور ارزان استانبول، این شهر تاریخی و فرهنگی تنها نقطه از دنیاست که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است و با سفر به استانبول تلفیقی از فرهنگ شرقی و اروپایی را خواهید دید.

اگر چه کشور های توریستی آسیایی بی نظیری همچون سوئیس، بلغارستان و دبی توجه توریستان زیادی را به خود جلب کرده اند، اما با این حال شهر بزرگ استانبول دارای جاذبه های نفس گیریست که بدین دلیل نخستین انتخاب ما ایرانی ها برای یک سفر خارجی مقرون به صرفه است .

اگر از بهترین زمان سفر به استانبول بپرسید، شاید بتوان گفت که فصل پاییز و اواخر فصل تابستان مناسب ترین زمان برای سفر به استانبول است. و اما پیش از آنکه برای سفری به یاد ماندنی آماده شوید از باید ها و نباید های ترکیه و تفاوت ها مطلع شوید. در رابطه با باید ها و نباید های شهر استانبول و اینکه چطور می توانیم سفری آرام در استانبول داشته باشیم می توانید در مرجع راهنمای سفر به استانبول ترکیه اطلاعات کامل و مفیدی پیدا کنید.

و اما جاذبه های گردشگری و دیدنی استانبول ترکیه :

 

۱.مسجد ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia ، ترکیه :

مسجد ایاصوفیه نماد شهر استانبول است ودر سال گذشته به عنوان پربازدید ترین مسجد دیدنی ترکیه  برگزیده شده. یکی از معروف ترین و با ارزش ترین موزه و کلیسای استانبول است که در میدانی به نام میدان ایاصوفیه، در محله سلطان احمد قرار گرفته. مسجد زیبای ایاصوفیه با طاق‌ها و ستون‌های با شکوهش که از دوره بیزانس باقی مانده تاریخی به قدمت ترکیه داشته و به دلیل جاذبه های گردشگری بی نظیر و زبان زدش، تحسین هر بیننده و گردشگر را برمی‌انگیزد.

 

وقتی به بازدید از معماری های شگفت انگیز این مسجد تاریخی و اسرار آمیز می روید موزاییک مریم مقدس باقی مانده از قرن یازدهم در بالای دروازه خروجی اصلی چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و مقبره با شکوه و با عظمت ۵ پادشاه در خارج از ساختمان اصلی در کنار در خروجی اصلی را می توان از دیدنی های دیگر این مسجد خواند. و اما ازمعماری ها، نقشه ها و بنای ستون ها و سقف که بگذریم، وقتی که به سمت شمال این مسجد حرکت کنید مشهورترین جاذبه های ایاصوفیه را خواهید دید، ستون غم انگیز در راهرو درب امپریالیستی گفته می شود که توسط St. Gregory، کارگر معجزه گر، مورد ستایش قرار گرفته و سوراخی که در این ستون قرار دارد اثری شفا بخش دارد. مردم آن زمان بر این باور بودند که بیماران با انگشت در سوراخ قرار داردن از شر بیماری رهایی پیدا خواهند کرد.

 

از جاذبه های نزدیک به ایاصوفیه

گالری تصاویر استوره های ترکیه، چشمه احمد سوم، فواره خرم سلطان، مخزن ریحانا، حمام خرم سلطان.

 

ساعات بازدید از مسجد ایاصوفیه :

بازدید از این مسجد تاریخی و منحصر به در روزهای بهار و تابستان سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روز های پاییز و زمستان از ساعت ۹ صبح الی ۱۵  میسر می باشد.

 

آدرس ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia :

ترکیه، نزدیک کاخ توپکاپی استانبول, محله سلطان احمد واقع در منطقه اروپایی

 

چگونه به مسجد ایاصوفیه برویم ؟

برای رفتن به موزه مسجد ایاصوفیه اصلا نگران نباشید چرا که تمام وسایل نقلیه عمومی در دسترس شما هستند، شبکه اتوبوس، مترو و تراموای استانبول همگی در محله سلطان احمد ایستگاه دارند و با یکی از آنها به راحتی به مسجد ایاصوفیه یا مناطق تاریخی نزدیک به ایاصوفیه ماننده : مسجد سلطان احمد، کاخ و موزه توپکاپی می رسید.

 

 

 

مسجد-ایاصوفیه-جاهای-دیدنی-استانبول

 

۲.تنگه بسفراستانبول -  Bosphorus :

یکی از مکان های مشهور و پربازدید استانبول ترکیه که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشید تنگه بسفر است، این تنگه که درشمال ترکیه واقع شده دارای زیبایی های بی نظیری می باشد که در هیچ نقطه هر جهان قابل تماشا نیست.  تنگه بسفر همانطور که می دانید، نقطه واصل بین  دو قاره و از دیدنی های مورد علاقه توریستان و گردشگران استانبول محسوب می شود. این تنگه، طولی برابر ۳۰ کیلومتر و عرضی برابر ۷۰۰ متر دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.  

 

علاوه بر دیدنی های این تنگه و غذا خوردن در کنار نما و منظره زیبای این مکان بسیار جذاب، به راحتی می توانید از جاذبه های اطراف آن نیز دیدن کنید. این منطقه به دلیل اهمیت فراوانی که درزمان قدیم داشته، بنا ها، نماد ها و دیدنی های منحصر به فردی را از تاریخ  به رخ بازدید کنندگان می کشد.

 

جاذبه های اطراف تنگه بسفر استانبول -  Bosphorus :

چند کاخ معروف استانبول نظیر کاخ چراغان و دولما باغچه، ویلاها، خانه موزه زکی پاشا، مسجد زیبای اورتاکوی و قلعه های سنگی در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارند. 

 

از بالای پل های ساخته شده در این تنگه از منظره زیبای غروب خورشید تا انعکاس آفتاب بر روی دریای شرق و غرب و تماشای دیدنی ترین منطقه ترکیه همه  و همه لذت خواهید برد. دیدن خانه های چوبی و یا غذا خوردن در بهترین هتل های مجاور این تنگه از تجربه ها و صحنه های نابی خواهند بود که در طول سفر با تور استانبول شاهد آن خواهید بود و تا سالها بعد هم برای دیگران از زیبایی های این تنگه پر عظمت خواهید گفت.

 

سه پل معلق بر بالای تنگه بسفر :

اولین پل به نام  "Martyrs of July ۱۵th" به طول ۱۰۷۴ متر درمیان Beylerbeyi – محله آسیایی و Ortaköy - محله اروپایی قرار گرفته است.

 

دومین پل به نام "Fatih Sultan Mehmet Bridge" در میان محله Anadolu Hisari  و محله Rumeli Hisari واقع شده  و طول آن به ۱۰۹۰ متر می رسد. 

 

سومین پل در ورودی دریای سیاه به نام "Yavuz Sultan Selim Bridge" بنا شده و طولی بالغ بر ۱۴۰۸ متر دارد. این پل در میان محله اروپایی Garipçe village و محله آسیایی Poyrazköy village قرار گرفته است. 

 

تنگه-بسفر-استانبول

۳.کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :

یکی از اماکن  دیدنی مهم  استانبول که در طول سفر به استانبول حتما از تماشای آن لذت خواهید برد  کاخ توپکاپی می باشد، این کاخ تاریخی، اسرار آمیز و زیبا که در محل تلاقی تنگه بسفر، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته حال تبدیل به نمایشگاه دیدنی کریستال، نقره و ظروف چینی تاریخی دوره امپراطوری عثمانی بدیل گشته است که طبق آمار ها یکی از مهم ترین اماکن توریستی استانبول – ترکیه می باشد. جالب است بدانید که بنا به نمای زیبا و معماری خیره کننده اش، در سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو به عنوان بهترین قصردوران امپراطوری عثمانی به ثبت جهانی رسید، پس برای تماشای برترین کاخ عثمانی حتما بخشی از سفر خود به استانبول را به این کاخ اختصاص دهید، این کاخ و زیبایی هایش .با همه داستان ها و اسرار های نهفته در دلش دیدگان شما را به خود جلب خواهد کرد در سمت راست کاخ توپکاپی سلطان سلیمان درختان سرو قرار گرفته و مطبخ‌های کاخ نیز در همین سمت جای گرفته‌، در قسمت چپ کاخ حرمسرا قرار دارد و سومین بخش کاخ نیز شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده‌ی سلطنتی که شامل جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و مجموعه ای از دست نوشته‌ها مشوند می باشد. در نهایت، میانی ترین بخش كاخ توپكاپي استانبول، عمارتی است که ردای حضرت محمّد (ص) در آن نگهداری می شود. علاوه بر این از گشت و گذار در باغ های باشکوه کاخ عثمانی هرگز خسته نخواهید شد. 

 

ساعات ورود و قیمت بلیط کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :

ورودی این قصر زیبا ۱۳ دلار است اما گردشگرانی که می خواهند از حرم دیدن کنند باید علاوه بر ورودی، ۱۰ دلار دیگر هم بپردازند. 

ساعت بازدید از کاخ: این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر در همه روز هفته به جزروز سه شنبه میزان توریستان عزیز می باشد.

 

نشانی و نحوه دسترسی به کاخ موزه توپکاپی :

Cankurtaran Mh., ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

 

همانطور که گفته شد این کاخ از مهم ترین اماکن دیدنی و گردشگری ترکیه است پس برای رسیدن به این مکان توریستی اصلا نگران نباشید، تمام تاکسی های، اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی دیگر درنزدیکی این مکان ایستگاه دارند. 

 

مکان های دیدنی توریستی اطراف کاخ توپکاپی - Topkapı Palace  :

موزه های باستان شناسی استانبول، پارک گولان، موزه ایاصوفیا، موزه حجاری ایرن

 

 

کاخ-توپکاپی-استانبول

 

 

۴.کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace ، ترکیه :

کاخ دولما باغچه استانبول که در نزدیکی ساحل تنگه بسفر قرار گرفته الهام گر بسیاری از معماران و هنرمندان می باشد، این کاخ که توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن ۱۹ میلادی ساخته شده ودر دوره آخرین سلاطین عثمانی محل اقامت اولیه و کرسی حکومتی بوده. با بازدید از نما و معماری این کاخ زیبا می توان تلفیقی از طراحی های عربی و اروپایی را مشاهده کرد. این مسجد دارای سه بخش مختلف می باشد، the Selâmlık، حرم و  . Veliaht Dairesi درست در خارج از دروازه مسجد دولما باغچه مسجد Muallim Naci Caddesi ساخته شده است.

 

ساعات بازدید از کاخ :

همه روز به جز روز های دو شنبه و پنج شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ قادر خواهید بود تا از تماشای این کاخ لذت ببرید.

 

آدرس کاخ دولما باغچه استانبول :

ترکیه، Vişnezade Mh., ۳۴۳۵۷ Beşiktaş 

 

چگونه به کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace برویم :

برای بازدید از این کاخ زیبا بهترین راه استفاده از قطار زیرزمینی و یا تراموا است، به سمت ایستگاه کاباتاش حرکت کنید، با پیاده شدن در این ایستگاه قطار زیرزمینی کاباتاش با تابلو های راهنمایی که شما را به کاخ هدایت می کنند بر خواهید خورد.

 

کاخ-دولما-باغچه-استانبول

۵.مسجد آبی - مسجد سلطان احمد استانبول - Sultan Ahmed Mosque :

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی استانبول که باید از تماشای آن لذت برد مسجد آبی یا مسجد سلطان محمد است، معماری بی‌نظیر و ترکیب رنگ‌ها، کاشی های آبی رنگ و آیات قرآنی در نمای این ساختمان همه و همه باعث زیبایی این مسجد تاریخی شده. اسم مسجد آبی این مکان بر گرفته از ۲۰۰۰۰ کاشی استفاده شده در سقف است که نمایی خوش رنگ به مسجد داده است. شش مناره زیبای این مسجد که از فاصله دور هم به چشم می خورد به شهر جلوه ای ویژه بخشیده است.از دیگر جاذبه های دیدنی مسجد سلطان احمد سقف آبشاری گنبدی شکل آن است که به نظر می رسد هر کدام از گنبد بالایی به پایین سرازیر شده. ورودی غربی این مسجد دارای معماری ویژه و زیبایی خاصیست که ما به شما توصیه می کنیم حتما از آن دیدن فرمایید.

 

 این مسجد که در قدیمی ترین محله استانبول واقع شده، در قدیم مرکز قسطنطنیه بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. برای تأمین روشنایی مسجد بیش از دویست پنجره در اطراف بنا و لوسترهای بزرگ استفاده‌ شده است. علاوه بر این بعد از تماشای بنا های تاریخی سلطان محمد، می توانید از گشت و گذار در پارک این مسجد لذت ببرید و غروب آفتاب را تماشا کنید.

 

زمان بازدید از مسجد : از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به جز روز های جمعه و ساعات نماز، این مسجد آماده بازدید می باشد.

 

آدرس مسجد سلطان احمد استانبول:

Sultan Ahmet Mahallesi, Atmeydanı Cd. No:۷, ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

 

مسحد-آبی-استانبول-ترکیه

۶.کلیسای آب انبار استانبول -  باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه :

کلیسای آب انبار یا باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه که به نام قصرغرق شده شهرت دارد و به منظور تامین آب برای مردم در قرن سوم ساخته شده است، با دیدن سازه های باستانی، ستون های مرمری و فناوری پیچیده استفاده شده در این بنای تاریخی حتما حیرت زده خواهید شد. اندازه این تالار زیر زمینی ۱۳۸ متر در ۶۵ متر است و گنجایش نگهداری ۸۰ هزار متر مکعب آب را دارد. سقف این آب انبار بر روی ۳۳۶ ستون مرمری استوار است و معمارهای ستون های این آب انبار بسیار دیدنیست. 

 

زمان کاری کلیسای آب انبار استانبول : 

این مکان دیدنی استانبول در تابستان ها از ساعت ۹ الی ۱۸.۳۰ و در زمستان ها از ساعت ۹ الی ۱۷.۳۰ میزبان گردشگران و توریستان ترکیه می باشد. اما پیشنهاد سایت ما به شما این است که برای بازدید از این مکان اسرار آمیز بین ساعات ۱ الی ۲ که تعداد بازدیدکنندگان کم است بروید.

منبع : thedreamturkey

و اما جاذبه های گردشگری و دیدنی استانبول ترکیه :

۱.مسجد ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia ، ترکیه :

مسجد ایاصوفیه نماد شهر استانبول است ودر سال گذشته به عنوان پربازدید ترین مسجد دیدنی ترکیه  برگزیده شده. یکی از معروف ترین و با ارزش ترین موزه و کلیسای استانبول است که در میدانی به نام میدان ایاصوفیه، در محله سلطان احمد قرار گرفته. مسجد زیبای ایاصوفیه با طاق‌ها و ستون‌های با شکوهش که از دوره بیزانس باقی مانده تاریخی به قدمت ترکیه داشته و به دلیل جاذبه های گردشگری بی نظیر و زبان زدش، تحسین هر بیننده و گردشگر را برمی‌انگیزد.

وقتی به بازدید از معماری های شگفت انگیز این مسجد تاریخی و اسرار آمیز می روید موزاییک مریم مقدس باقی مانده از قرن یازدهم در بالای دروازه خروجی اصلی چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و مقبره با شکوه و با عظمت ۵ پادشاه در خارج از ساختمان اصلی در کنار در خروجی اصلی را می توان از دیدنی های دیگر این مسجد خواند. و اما ازمعماری ها، نقشه ها و بنای ستون ها و سقف که بگذریم، وقتی که به سمت شمال این مسجد حرکت کنید مشهورترین جاذبه های ایاصوفیه را خواهید دید، ستون غم انگیز در راهرو درب امپریالیستی گفته می شود که توسط St. Gregory، کارگر معجزه گر، مورد ستایش قرار گرفته و سوراخی که در این ستون قرار دارد اثری شفا بخش دارد. مردم آن زمان بر این باور بودند که بیماران با انگشت در سوراخ قرار داردن از شر بیماری رهایی پیدا خواهند کرد.

از جاذبه های نزدیک به ایاصوفیه

گالری تصاویر استوره های ترکیه، چشمه احمد سوم، فواره خرم سلطان، مخزن ریحانا، حمام خرم سلطان.

ساعات بازدید از مسجد ایاصوفیه :

بازدید از این مسجد تاریخی و منحصر به در روزهای بهار و تابستان سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روز های پاییز و زمستان از ساعت ۹ صبح الی ۱۵  میسر می باشد.

آدرس ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia :

ترکیه، نزدیک کاخ توپکاپی استانبول, محله سلطان احمد واقع در منطقه اروپایی

چگونه به مسجد ایاصوفیه برویم ؟

برای رفتن به موزه مسجد ایاصوفیه اصلا نگران نباشید چرا که تمام وسایل نقلیه عمومی در دسترس شما هستند، شبکه اتوبوس، مترو و تراموای استانبول همگی در محله سلطان احمد ایستگاه دارند و با یکی از آنها به راحتی به مسجد ایاصوفیه یا مناطق تاریخی نزدیک به ایاصوفیه ماننده : مسجد سلطان احمد، کاخ و موزه توپکاپی می رسید.

 

مسجد-ایاصوفیه-جاهای-دیدنی-استانبول

۲.تنگه بسفراستانبول -  Bosphorus :

یکی از مکان های مشهور و پربازدید استانبول ترکیه که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشید تنگه بسفر است، این تنگه که درشمال ترکیه واقع شده دارای زیبایی های بی نظیری می باشد که در هیچ نقطه هر جهان قابل تماشا نیست.  تنگه بسفر همانطور که می دانید، نقطه واصل بین  دو قاره و از دیدنی های مورد علاقه توریستان و گردشگران استانبول محسوب می شود. این تنگه، طولی برابر ۳۰ کیلومتر و عرضی برابر ۷۰۰ متر دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.  

علاوه بر دیدنی های این تنگه و غذا خوردن در کنار نما و منظره زیبای این مکان بسیار جذاب، به راحتی می توانید از جاذبه های اطراف آن نیز دیدن کنید. این منطقه به دلیل اهمیت فراوانی که درزمان قدیم داشته، بنا ها، نماد ها و دیدنی های منحصر به فردی را از تاریخ  به رخ بازدید کنندگان می کشد.

جاذبه های اطراف تنگه بسفر استانبول -  Bosphorus :

چند کاخ معروف استانبول نظیر کاخ چراغان و دولما باغچه، ویلاها، خانه موزه زکی پاشا، مسجد زیبای اورتاکوی و قلعه های سنگی در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارند. 

از بالای پل های ساخته شده در این تنگه از منظره زیبای غروب خورشید تا انعکاس آفتاب بر روی دریای شرق و غرب و تماشای دیدنی ترین منطقه ترکیه همه  و همه لذت خواهید برد. دیدن خانه های چوبی و یا غذا خوردن در بهترین هتل های مجاور این تنگه از تجربه ها و صحنه های نابی خواهند بود که در طول سفر با تور استانبول شاهد آن خواهید بود و تا سالها بعد هم برای دیگران از زیبایی های این تنگه پر عظمت خواهید گفت.

سه پل معلق بر بالای تنگه بسفر :

اولین پل به نام  "Martyrs of July ۱۵th" به طول ۱۰۷۴ متر درمیان Beylerbeyi – محله آسیایی و Ortaköy - محله اروپایی قرار گرفته است.

دومین پل به نام "Fatih Sultan Mehmet Bridge" در میان محله Anadolu Hisari  و محله Rumeli Hisari واقع شده  و طول آن به ۱۰۹۰ متر می رسد. 

سومین پل در ورودی دریای سیاه به نام "Yavuz Sultan Selim Bridge" بنا شده و طولی بالغ بر ۱۴۰۸ متر دارد. این پل در میان محله اروپایی Garipçe village و محله آسیایی Poyrazköy village قرار گرفته است. 

تنگه-بسفر-استانبول

۳.کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :

یکی از اماکن  دیدنی مهم  استانبول که در طول سفر به استانبول حتما از تماشای آن لذت خواهید برد کاخ توپکاپی می باشد، این کاخ تاریخی، اسرار آمیز و زیبا که در محل تلاقی تنگه بسفر، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته حال تبدیل به نمایشگاه دیدنی کریستال، نقره و ظروف چینی تاریخی دوره امپراطوری عثمانی بدیل گشته است که طبق آمار ها یکی از مهم ترین اماکن توریستی استانبول – ترکیه می باشد. جالب است بدانید که بنا به نمای زیبا و معماری خیره کننده اش، در سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو به عنوان بهترین قصردوران امپراطوری عثمانی به ثبت جهانی رسید، پس برای تماشای برترین کاخ عثمانی حتما بخشی از سفر خود به استانبول را به این کاخ اختصاص دهید، این کاخ و زیبایی هایش .با همه داستان ها و اسرار های نهفته در دلش دیدگان شما را به خود جلب خواهد کرد در سمت راست کاخ توپکاپی سلطان سلیمان درختان سرو قرار گرفته و مطبخ‌های کاخ نیز در همین سمت جای گرفته‌، در قسمت چپ کاخ حرمسرا قرار دارد و سومین بخش کاخ نیز شامل سالن اجتماعات ، کتابخانه احمد سوم ، نمایشگاهی از لوازم شخصی سلاطین و خانواده‌ی سلطنتی که شامل جواهرات بسیار مشهور و قیمتی و مجموعه ای از دست نوشته‌ها مشوند می باشد. در نهایت، میانی ترین بخش كاخ توپكاپي استانبول، عمارتی است که ردای حضرت محمّد (ص) در آن نگهداری می شود. علاوه بر این از گشت و گذار در باغ های باشکوه کاخ عثمانی هرگز خسته نخواهید شد. 

ساعات ورود و قیمت بلیط کاخ توپکاپی استانبول - Topkapı Palace  :

ورودی این قصر زیبا ۱۳ دلار است اما گردشگرانی که می خواهند از حرم دیدن کنند باید علاوه بر ورودی، ۱۰ دلار دیگر هم بپردازند. 
ساعت بازدید از کاخ: این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر در همه روز هفته به جزروز سه شنبه میزان توریستان عزیز می باشد.

نشانی و نحوه دسترسی به کاخ موزه توپکاپی :

Cankurtaran Mh., ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

همانطور که گفته شد این کاخ از مهم ترین اماکن دیدنی و گردشگری ترکیه است پس برای رسیدن به این مکان توریستی اصلا نگران نباشید، تمام تاکسی های، اتوبوس ها و وسایل نقلیه عمومی دیگر درنزدیکی این مکان ایستگاه دارند. 

مکان های دیدنی توریستی اطراف کاخ توپکاپی - Topkapı Palace  :

موزه های باستان شناسی استانبول، پارک گولان، موزه ایاصوفیا، موزه حجاری ایرن


کاخ-توپکاپی-استانبول

۴.کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace ، ترکیه :

کاخ دولما باغچه استانبول که در نزدیکی ساحل تنگه بسفر قرار گرفته الهام گر بسیاری از معماران و هنرمندان می باشد، این کاخ که توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن ۱۹ میلادی ساخته شده ودر دوره آخرین سلاطین عثمانی محل اقامت اولیه و کرسی حکومتی بوده. با بازدید از نما و معماری این کاخ زیبا می توان تلفیقی از طراحی های عربی و اروپایی را مشاهده کرد. این مسجد دارای سه بخش مختلف می باشد، the Selâmlık، حرم و  . Veliaht Dairesi درست در خارج از دروازه مسجد دولما باغچه مسجد Muallim Naci Caddesi ساخته شده است.

ساعات بازدید از کاخ :

همه روز به جز روز های دو شنبه و پنج شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ قادر خواهید بود تا از تماشای این کاخ لذت ببرید.

آدرس کاخ دولما باغچه استانبول :

ترکیه، Vişnezade Mh., ۳۴۳۵۷ Beşiktaş 

چگونه به کاخ دولما باغچه استانبول - Dolmabahçe Palace برویم :

برای بازدید از این کاخ زیبا بهترین راه استفاده از قطار زیرزمینی و یا تراموا است، به سمت ایستگاه کاباتاش حرکت کنید، با پیاده شدن در این ایستگاه قطار زیرزمینی کاباتاش با تابلو های راهنمایی که شما را به کاخ هدایت می کنند بر خواهید خورد.

کاخ-دولما-باغچه-استانبول

۵.مسجد آبی - مسجد سلطان احمد استانبول - Sultan Ahmed Mosque :

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی استانبول که باید از تماشای آن لذت برد مسجد آبی یا مسجد سلطان محمد است، معماری بی‌نظیر و ترکیب رنگ‌ها، کاشی های آبی رنگ و آیات قرآنی در نمای این ساختمان همه و همه باعث زیبایی این مسجد تاریخی شده. اسم مسجد آبی این مکان بر گرفته از ۲۰۰۰۰ کاشی استفاده شده در سقف است که نمایی خوش رنگ به مسجد داده است. شش مناره زیبای این مسجد که از فاصله دور هم به چشم می خورد به شهر جلوه ای ویژه بخشیده است.از دیگر جاذبه های دیدنی مسجد سلطان احمد سقف آبشاری گنبدی شکل آن است که به نظر می رسد هر کدام از گنبد بالایی به پایین سرازیر شده. ورودی غربی این مسجد دارای معماری ویژه و زیبایی خاصیست که ما به شما توصیه می کنیم حتما از آن دیدن فرمایید.

 این مسجد که در قدیمی ترین محله استانبول واقع شده، در قدیم مرکز قسطنطنیه بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. برای تأمین روشنایی مسجد بیش از دویست پنجره در اطراف بنا و لوسترهای بزرگ استفاده‌ شده است. علاوه بر این بعد از تماشای بنا های تاریخی سلطان محمد، می توانید از گشت و گذار در پارک این مسجد لذت ببرید و غروب آفتاب را تماشا کنید.

زمان بازدید از مسجد : از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به جز روز های جمعه و ساعات نماز، این مسجد آماده بازدید می باشد.

آدرس مسجد سلطان احمد استانبول:

Sultan Ahmet Mahallesi, Atmeydanı Cd. No:۷, ۳۴۱۲۲ Fatih/Istanbul, Turkey

مسحد-آبی-استانبول-ترکیه

۶.کلیسای آب انبار استانبول -  باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه :

کلیسای آب انبار یا باسیلکا سیسترن استانبول ترکیه که به نام قصرغرق شده شهرت دارد و به منظور تامین آب برای مردم در قرن سوم ساخته شده است، با دیدن سازه های باستانی، ستون های مرمری و فناوری پیچیده استفاده شده در این بنای تاریخی حتما حیرت زده خواهید شد. اندازه این تالار زیر زمینی ۱۳۸ متر در ۶۵ متر است و گنجایش نگهداری ۸۰ هزار متر مکعب آب را دارد. سقف این آب انبار بر روی ۳۳۶ ستون مرمری استوار است و معمارهای ستون های این آب انبار بسیار دیدنیست. 

زمان کاری کلیسای آب انبار استانبول : 

این مکان دیدنی استانبول در تابستان ها از ساعت ۹ الی ۱۸.۳۰ و در زمستان ها از ساعت ۹ الی ۱۷.۳۰ میزبان گردشگران و توریستان ترکیه می باشد. اما پیشنهاد سایت ما به شما این است که برای بازدید از این مکان اسرار آمیز بین ساعات ۱ الی ۲ که تعداد بازدیدکنندگان کم است بروید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استانبول, مسجد آبی استانبول, اماکن دیدنی استانبول, دیدنی های استانبول, ادرس مکان های دیدنی استانبول, نقشه مکان های دیدنی استانبول, جاهای دیدنی استانبول با آدرس, مسجد ایاصوفیه استانبول, تنگه بسفر استانبول, کاخ توپکاپی استانبول, کاخ دولما باغچه استانبول, کلیسای آب انبار استانبول,
نویسنده : iman