معرفی پل‌های دیدنی استانبول

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







معرفی پل‌های دیدنی استانبول
در این مطلب مهمترین پل‌های استانبول را از نظر تاریخی، زیبایی‌های بصری و اهمیت آن‌ها بررسی کرده‌ایم.

پل‌ها همواره از معماری جالب توجهی برخوردار بوده‌اند و تمام دنیا چنین سازه‌هایی هستند که امروزه به عنوان نماد یک شهر یا جاذبه گردشگری آن محسوب می‌شوند. از پل گلدن گیت آمریکا بگیرید تا سی‌و‌سه پل اصفهان، مکان‌های خاطره انگیزی برای مردم بومی و مسافران هستند. حال در این مقاله به شهر زیبای استانبول می‌رویم و پل‌های معروف آن را معرفی خواهیم کرد. چنانچه مایل هستید با سایر جذابیت‌های این شهر آشنا شوید، می‌توانید با بازدید از صفحات  جاذبه‌های گردشگری استانبول، سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول سفری در قالب کلمات و تصاویر به دل استانبول زیبا داشته باشید.

پل بسفر

پل بسفر یکی از مهمترین سازه‌های ترکیه به حساب می‌آید و از دیدنی‌ترین پل‌های استانبول است. بین سال‌های 1970 تا 1973 بر روی تنگه بسفر ساخته شده است و قسمت اروپایی و آسیایی شهر را به هم وصل می‌کند. علاوه بر زیبایی که این پل به استانبول افزوده است، بسیار کاربردی نیز هست و به طور میانگین روزانه 180000 ماشین از آن در حال تردد هستند. این سازه عظیم طولی برابر با 1150 متر و عرضی برابر با 39 متر دارد و ارتفاع آن 105 متر است.

پل بسفر یکی از شاه راه‌های استانبول به حساب می‌آید و در سفر به این شهر امکان ندارد که شما از روی پل عبور نکنید یا با قایق از زیر آن رد نشوید. بنابراین خیالتان راحت باشد، در هر صورت شما پل بسفر را مشاهده خواهید کرد. چشم‌انداز روز این پل به مساجد مشهور استانبول بی‌نظیر است، اما شب‌های آن با نورپردازی منحصر به فردش است که دلبری می‌کند و سوژه‌ای برای عکاسی فراهم می‌کند.

پل فاتح سلطان مهمت

پل سلطان مهمت استانبول

این پل عنوان «پل بسفر دوم»  یدک می‌کشد و از لحاظ اهمیت برای استانبول در رتبه دوم قرار می‌گیرد. ساخت آن در سال 1988 به پایان رسید و نام آن برگرفته از یکی از برجسته‌ترین پادشاهان دوران عثمانی، یعنی سلطان مهمت است که در سال 1453 قسطنطنیه را فتح کرده است. این پل نیز همچون پل بسفر، بخشی از منطقه آسیایی استانبول را به بخش اروپایی وصل می‌کند. این پل چه از لحاظ تاریخی و چه استراتژیکی نقش مهمی را در استانبول امروزی ایفا می‌کند و بخش مهمی از رفت و آمد این شهر بر روی پل سلطان مهمت صورت می‌گیرد.

پل گالاتا

پل گالاتا استانبول

یکی از زیباترین و نامی‌ترین پل‌های استانبول است که داستان‌های زیادی را برای روایت دارد و نام آن را بارها و بارها در ادبیات ترکیه تکرار شده است. در قرن نوزدهم بنا شده است و یکی از جذابیت‌های آن صف طولانی ماهی‌گیرانی است که هر کدام قلاب خود را در آب انداخته‌ و در انتظار صید ماهی نشسته‌اند. بر روی شاخ طلایی قرار گرفته است و در قسمت زیرین آن تعداد زیادی رستوران وجود دارند که دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی از دو قاره اروپا و آسیا هستند.

مترو پل شاخ طلایی

از پل‌های نوساز استانبول است که در سال 2014 به بهره‌برداری رسید و دو منطقه بی‌اغلو و منطقه فاتح را به هم وصل می‌کند. همانطور که از اسم آن پیداست، برای رفت و آمد مترو طراحی شده است و با وجود اینکه از پیشینه تاریخی قوی برخوردار نیست اما یکی از دیدنی‌ترین پل‌های استانبول به حساب می‌آید و تماشا کردن در شب‌های استانبول خالی از لطف نیست.

پل یاووز سلطان سلیم

پل سلطان سلیم استانبول

همچون مترو پل شاخ طلایی در سال‌های اخیر احداث شده و در کنار ورودی سیاه تنگه‌ی بسفر قرار گرفته است. همانند سایر پل‌های استانبول دو بخش آسیایی و اروپایی شهر را به هم متصل می‌کند. با 59 متر یکی از عریض‌ترین پل‌های شهر به حساب می‌آید که دارای 10 لاین تردد است و ارتفاعی 73 متری از سطح دریا دارد.

دستور ساخت این پل در سال 2012 با اعتراض‌های فراوانی از سوی دوست‌داران محیط زیست همراه شد و به گفته ‌آن‌ها برای ساخت پل درختان جنگلی بسیاری قطع می‌شوند و زمین‌های اطراف در معرض خطر هستند، اما در نهایت برای کاهش ترافیک شهری ساخت این پل اجرایی شد و اکنون یکی از مهمترین‎‌ راه‌های ارتباطی میان دو بخش آسیایی و اروپایی شهر است.

اگر تصمیم گرفته‌اید به استانبول سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه  تور استانبول در سایت توریاب تورهای مختلف را با هم مقایسه و با خیال راحت برای سفر خود برنامه ریزی کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: استانبول, ترکیه,
نویسنده : iman